Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer ODR RS-D7II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer ODR RS-D7II

    Hei!

    Jeg har idag en ganske avansert spiller av Pioneer fra ODR serien. Denne spilleren kommer da med noen mer justeringsmuligheter enn jeg tidligere har vert vandt til!

    Jeg lurer på om noen kan ta en titt på noen bilder her og prøve å hjelpe meg med va dette egentlig gjør.
    På bildet skal det stå:
    _____FRONT- L_______
    SW - LOW - MID - HIGH
    00 - 00 - 00 - 00 -
    00 - 00 - 00 - 00 -

    Jeg får IKKE lastet opp bildet av en eller annen grunn, dog bildet er av godkjent jpg størrelse.
    Tallene er det som kan justeres, men her hører jeg ikke noe forskjell. Jeg INNBILLER meg at dette justerer høyden på selve frekvensene i båsene, men kan ikke si dette sikkert. Noe som veit?
    Er det noen som har erfaring med en slik spiller før?

    Takker for svar
    Daniel

  • #2
    Hvis du ikke vet hva de tallene er til, så er spilleren for avansert for deg Hva er målet ditt med lyden i bilen? Trenger du virkelig en så fet spiller?

    Hva heter menyvalget du prøver å gå inn på? Kjenner ikke helt igjen den tekstfremstillingen din
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      På et punkt aner man ikke hva noe som helst er til. Det betyr ikke at man aldri kan mestre det. Grunnen til at jeg spør dere er fordi jeg har lest gjennom manualen for å sjekke va dette kan være, men her står det bare ting som hvordan stille inn klokken osv. (Skal sies det er online manual da spilleren er second hand.)

      Målet mitt er å ha clean lyd. Jeg er ingen fan av ESPL, dog jeg respekterer de som klarer å bikke høye db målinger, men jeg er ute etter SQ. Jeg har stilt inn lyden på biln min selv for å bli kjent med spilleren, men akkurat dette skjønner jeg ikke helt hva gjør.
      For å komme dit: Åpne fjernkontrollen - trykker meny til jeg kommer til NETWORK. Inne på network trykker jeg valg for T.A. Da kommer jeg til denne siden jeg ikke forstår hva gjør. Jeg har prøvd å google T.A på flere måter men får aldri noe som hjelper meg. Skjønner at jeg kanskje, eller mest sannsynlig har tygget over mer enn jeg klarer svelge, men nå er spilleren kjøpt, den er helt fantastisk å stille lyd med og gjør ting jeg ikke har sett på andre spillere (kenwood etc.) men jeg trenger hjelp å forstå dette.

      Comment


      • #4
        hvis det er p90 boksen som er koblet til, så kan du jo sjekke ut dette:
        http://docs.pioneer.eu/Manuals/RS_P9...rceLanguage=no
        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

        Comment


        • #5
          TA: Time Alignment = Tidskorrigering. Her knatter du inn avstanden til alle høyttalerne dine.

          Kjører du fullt ut aktiv deling?
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Åh, den linken hjalp KJEMPE mye. Her er manuelen jeg virkelig har lett etter.
            Ja, kjører P90, samt A7x2 og A9.
            Det er aktiv deling på alt ja. Er bare mid og tweetere i dash. Har ingenting i dører og hattehyllen.

            Og tusen takk. At jeg aldri tenkte på Time Aligment.

            Comment


            • #7
              Det er ikke alltid like lett å høre forskjeller i lyden, ihvertfall ikke når man ikke vet hva man hører etter

              Comment


              • #8
                Hvordan er dette koblet opp da? Trodde P90 DSPen var overflødig om man bruker ODR forsterkere? Disse skal jo egentlig kobles direkte med optisk overføring mot RS-D7II og bruke optiske kabler seg i mellom for å videreføre signalet.

                Hvordan er det du har koblet dette opp i din bil?
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                Comment


                • #9
                  Fått lekt noe mer med dette? Fant du ut av litt mer+
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    Beklager lang tid uten svar, folkens! Jeg har vært opptatt med mye jobb i det siste.
                    Nei, jeg er så og si HELT noob når det gjelder stereo, men jeg har lært mye på kort tid, og jeg har fått mersmak på stereo. Jeg kjøpte en bil som hadde et større stereo fra før av, og der tok interessen på.

                    Jeg har fått lekt meg en god del, faktisk, men er enda ikke helt fornøyd med lyden. Time Alignment syns jeg er vanskelig, men det kommer seg.

                    Takker for alle svar.

                    Comment


                    • #11
                      Tidskorrigering er noe forvirrende i starten. Men tast inn alle relle avstander så er det et bra utgangspunkt. Husk også at faktorer som nivå, delefrekvenser, bratthet på delefrekvensene samt EQ spiller inn på hvordan ting til slutt vil låte
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #12
                        Ja, ikke sant.

                        Men en ting ang T.A. Når jeg leste manualen som Crazytaxi la inn, så stod det at Pioneer bruker CM. Har du noe godt svar på hvorfor den hopper bestemte lengder når du skal justere, og ikke justerer f.eks 1 - 2 - 3 og opp stigende slik, men hopper til f.eks 1.2 - 2.4 - 3.6 og opp?
                        Skjønner du spørsmålet? Litt vanskelig å finne en god måte å spørre om akkurat det. Altså, den hopper ikke en cm i gangen, men tar gjerne med noen desimaler i slengen..

                        Comment


                        • #13
                          Har vel egentlig ikke grubla for mye rundt akkurat det. Og uten å finne frem avanserte kalkulasjoner vil jeg tro det baseres på lydens hastighet i en eller annen form og at systemet baserer seg på millisekunder som den egentlig korrigerer med. For når du knatter inn avstander i displayet så forsinker den lyden på den kanalen som er nærmest deg, og ingenting på det med lengst avstand. Dette blir regnet om til tid oppgitt i millisekunder inni boksen et sted og er nok derfor centimetervisningen er litt.... 'rar'
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #14
                            Hehe, det er godt mulig. Setter uansett stor pris på hjelpen!
                            Håper jeg kan plage dere når jeg trenger hjelp.

                            Comment

                            Working...
                            X