Announcement

Collapse
No announcement yet.

omkobling av spiller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • omkobling av spiller

    Hei,

    Har ikke så god peiling på stereo og koblinger rundt det, så må vell være rett plass for hjelp dette ?

    Låner for tiden en bil men stereo'n resetter seg hver gang jeg slår av tenningen (irriterende)!
    Har lest litt opp å ned rundt dette å funnet ut at jeg mest sannsynlig trenger å bytte om på et par ledninger bak spillerern (rød og gul)

    Disse har jeg lokalisert men har ikke klipt å byttet enda da jeg så at lengre "inn" på ledningen, altså etter iso kontakten og lengre inn i bilen så går både rød og gul over til 1 enkelt ledning (?)

    Da virker det som at det ikke ska ha noen virkning og bytte disse ledningene da de opprinnelig kommer fra samme ledning...

    Må jeg da legge opp en helt ny ledning ? tips mottas med stor takk !

  • #2
    bil er det snakk om ?
    årsmodell?
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      dette er vell en mazda 626 1984 modell hvis jeg ikke husker helt feil. snart veteran ihvertfall

      Comment


      • #4
        da er det ikke canbus værtfall hehe.
        sjekk med multimeter hvem som har 12v konstant, tenning osv.
        evnt leggr opp nye kabler
        Last edited by HLS; 28-04-2014, 13:22.
        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
        Mvh
        Rune Kvaal

        Comment


        • #5
          Da skal jeg skaffe meg et multimeter i dag så jeg får sjekka de

          Hvordan går jeg fram hvis jeg må legge opp ny ledning ? :P

          Comment


          • #6
            Ikke brukt søkefunksjonen antar jeg?

            Gul: 12V konstantstrøm
            Rød: 12V styrestrøm koblet til tenningen
            Sort: Jord
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Originally posted by Tony View Post
              Ikke brukt søkefunksjonen antar jeg?

              Gul: 12V konstantstrøm
              Rød: 12V styrestrøm koblet til tenningen
              Sort: Jord
              Jo har det men har ikke funnet noen andre som har min "problem stilling"
              Som du ser så går de som er tilkoblet både konstantstrøm og styrestrøm til samme ledning, så de er vell i utgangspunktet samme ledning.
              Har nå målt med multimeter og funnet ut at ingen av de leverer strøm når tenning er avslått.

              EDIT: noen som kan linke meg til eller forklare hvordan man drar en kabel fra batteri til spiller ? høres kanskje ut som et dumt spm men leste noen plass at man trenger ekstra sikring når ting er koblet rett il batteri.

              Har koblet forsterker i bil før og koblet da rett fra batteri med en sikring rett etter batteriet. men disse sikringene er vell alt for "store" for de små ledningene som er bak spilleren ? finnes det noen mindre sikring man kan bruke_ ?
              Last edited by grendal89; 28-04-2014, 21:33.

              Comment


              • #8
                2 stk av denne typen fra biltema

                så kobler du en sikkring rett etter batteri og en før spiller.
                bare å ha en ringkabelsko på enden og dra den fra batteri til cd-spillern.
                må finne en gjennomføring i torpedon, så må du tenke på å få dette tett etterpå.

                evnt så kan du prøve å finne en kabel i bilen som har konstant 12v.
                opp til deg
                // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                Mvh
                Rune Kvaal

                Comment


                • #9
                  Originally posted by HLS View Post
                  2 stk av denne typen fra biltema

                  så kobler du en sikkring rett etter batteri og en før spiller.
                  bare å ha en ringkabelsko på enden og dra den fra batteri til cd-spillern.
                  må finne en gjennomføring i torpedon, så må du tenke på å få dette tett etterpå.

                  evnt så kan du prøve å finne en kabel i bilen som har konstant 12v.
                  opp til deg
                  Takk for godt svar !! skal sette i gang med dette i morgen

                  Comment


                  • #10
                    og viss du bruker denne typen sikringsholder, så finne ut str på sikringene på cd-spilleren for å få rett Astr på den
                    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                    Mvh
                    Rune Kvaal

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by HLS View Post
                      og viss du bruker denne typen sikringsholder, så finne ut str på sikringene på cd-spilleren for å få rett Astr på den
                      Notert
                      Hvis jeg velger og finne en kabel som allerede har konstant 12V, trenger jeg da noen sikring før spiller ?

                      Comment


                      • #12
                        for sikkerhets skyld ja
                        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                        Mvh
                        Rune Kvaal

                        Comment

                        Working...
                        X