Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan jorde rca på beste måte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan jorde rca på beste måte?

    Skal jorde rcakabelene/kontaktene mine snarest da jeg tror det er et jordingsproblem i anlegget, som igjen fører til dynamostøy.

    Derimot så ser jeg en mengde plasser at dette gjøres på forskjellige måter. Hvilken måte er den sikreste og enkleste?

    Ser noen legger en strippet høyttalerkabel rundt rca, og til chassi på spilleren:


    Noen lodder høytalerkabelen direkte fra RCA til chassis:


    Mens noen lodder en liten bit med loddetinn mellom rca-kontakten, og chassi på spilleren:

  • #2
    Hadde gått for og lodde på en ledningsbit på RCA kontakten og satt på en liten ringterminal i andre enden, og skrudd den i spilleren. Samtidig som du jorder fra samme punkt på spilleren og i karosseri/bra jordingspunkt inni dashbordet.

    Det blir da som alternativ 2. bare du jorder fra spilleren til karosseri i tillegg.


    Alternativ 1: det er stor fare for og ha dårlig kontakt eller i værste fall miste kontakten.

    Alternativ 3: Om det ikke blir gjordt skikkelig så vil du neppe ha bra kontakt med begge kontaktpunktene, men om det blir gjordt av en som kan lodde, så vil jeg si at det er det beste alternativet, om du jorder fra spilleren og til karosseri i tillegg.
    Last edited by Larsi; 16-12-2013, 00:54.
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

    Comment


    • #3
      Vil vel tro at dette er den klassiske "brente jordingsbaner i spilleren" vi har med å gjøre her. Hva med å fikse det, istedet?
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Kjøp en Alpine-spiller isteden
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          Du skal ikke gjøre det på noen av de måtene der, det er hva man kaller en dårlig jalla løsning, finn heller årsaken til støyen å så fikser du det, hvis det er spilleren så sender du den inn til rep, Pioneer spillere har ett litt dårlig rykte på seg med brente jordingsbaner internt.

          Comment

          Working...
          X