Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bare inngang til en forsterker på spiller???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bare inngang til en forsterker på spiller???

    Kjøpte en ny spiller for ca 5 mnd siden, nå har jeg puttet en 15" ground zero subb i bilen som er konlet opp til en RF monoblokk som er koblet bak i spilleren. Så har jeg liggende en 2-kanals RF forsterker på rommet som jeg tenkte kunne være fin å bruke til ett frontsett har nå ett Rf-komponentsett på vei i posten, og spørsmålet er da hvordan jeg skal koble dette opp i bilen? med bare en phono/rca utgang på baksiden av spilleren?

    Siste utvei blir vell å bytte spilleren, men vil helst unngå dette... spilleren er av typen Kenwood kdc-dab41u
    Har tenkt på enten to Y-splitter på baksiden av spilleren( 1 hann til 2 hunn ) eller å koble til preouten på monoblokken som allerede er i bilen(?) men er ikke sikker på om dette er en god løsning da dette kanskje kan svekke lydkvaliteten(?) er veldig usikker på dette, så alle tips tas imot med stor takk

    PS: noen som vet en god plass å plassere forsterker til frontsett? Skal inn i en Mitsubishi Galant G8 97-mod
    Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
    Pioneer
    Digital Designs
    Ground Zero

  • #2
    Ikke sikker på hvor mye lydkvaliteten svekkes, men jeg kjører signal til 2-kanaler gjennom subforsterkeren uten problemer.
    Har ikke noe SQ anlegg da, så litt vanskelig å si

    Jeg sier prøv med den preouten, da får du et sterkere signal hele veien enn om du splitter.

    Comment


    • #3
      Ok ,kan prøve det har ikke frontsettet enda, da det ble sendt idag.. men kan se hvordan det går
      Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
      Pioneer
      Digital Designs
      Ground Zero

      Comment


      • #4
        men angående plassering av forsterker... noen tips? og må det trekkes ny strømkabel mellom ny forsterker og batteri, eller kan jeg sette en splitter på den gamle strømkabelen?
        Last edited by Ozzt; 29-05-2013, 20:45.
        Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
        Pioneer
        Digital Designs
        Ground Zero

        Comment


        • #5
          Det kommer helt an på hvor stor kabelen er og hvor mye som skal trekkes, Hvor stor er strøm kabelen? Hva slags rf forsterker? hva slags 2 kanaler? rf har mange produkter.


          mvh kim

          Comment


          • #6
            kabelen er 53mm2 frå Lydibilen.no har ca 7-8 meter igjenn av en 15meters rull, men lite plass ved batteripolene (har allerede kjøpt nye batteriterminaler, men TB3 tar opp litt plass det og ) Den nye forsterkeren som skal brukest på frontsettet er en Rockford Fosgate p3002 2kanaler.

            subben som står i nå er en GZRW38SPL fra bassbrothers, og monoblokken er en Rockford Fosgate T1500-1bdCP ))) ...
            Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
            Pioneer
            Digital Designs
            Ground Zero

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ozzt View Post
              kabelen er 53mm2 frå Lydibilen.no har ca 7-8 meter igjenn av en 15meters rull, men lite plass ved batteripolene (har allerede kjøpt nye batteriterminaler, men TB3 tar opp litt plass det og ) Den nye forsterkeren som skal brukest på frontsettet er en Rockford Fosgate p3002 2kanaler.

              subben som står i nå er en GZRW38SPL fra bassbrothers, og monoblokken er en Rockford Fosgate T1500-1bdCP ))) ...

              Om du kun har 1800w totalt så holder 53mm2 fint til begge forsterkere

              Comment


              • #8
                Men burde jeg dra nye kabler til P3002'en fra batteri eller kan jeg splitte strømkabelen til T1500-1bd forsterkeren ved hjelp av noe ala dette ?
                Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
                Pioneer
                Digital Designs
                Ground Zero

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Ozzt View Post
                  Men burde jeg dra nye kabler til P3002'en fra batteri eller kan jeg splitte strømkabelen til T1500-1bd forsterkeren ved hjelp av noe ala dette ?
                  Det går fint å splitte den, men vær klar over at dersom to-kanaleren din ikke har inngang for like stort tverrsnitt på kabelen, og du har tenkt å bruke en tynnere kabel fra splitteren så må du legge inn en mindre sikring.

                  Derfor kan det ofte være lurt å kjøpe en splittblokk som også har innebygde sikringer.

                  Noe lignende dette :

                  Comment


                  • #10
                    Om jeg har sikring ved batteriet, og splitter kabelen i bagasjen slik att jeg får strøm til begge forsterkerene, da trenger jeg vell ikke sikring på den kabelen som går til "frontsettforsterkeren"? om det da skulle bli kortslutning eller noe ball så kutter vell sikringen fremme alt? har alt frå 100-250 sikringer liggende, har en 200 sikring frem med batteriet nå, men om jeg skal ha en strømkabel til å drive to forsterkere kan det kanskje være bedre å ha en større sikring?

                    bare spekulasjoner.. er ganske fersk innenfor bilstereo, så kan ikke alt ennå :P

                    En sånn burde vell gjøre susen da?
                    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...4&katid=78&id=
                    Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
                    Pioneer
                    Digital Designs
                    Ground Zero

                    Comment


                    • #11
                      Som trustno1 sa; går du fra én kabeldimensjon til en tynnere, skal du også sikre den tynnere kabelen.
                      never enough!

                      Comment


                      • #12
                        Om deleren deler en 54mm2 kabel til to 54mm2 da?
                        Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
                        Pioneer
                        Digital Designs
                        Ground Zero

                        Comment

                        Working...
                        X