Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva gjør jeg om jeg ikke har SW utgang på spiller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva gjør jeg om jeg ikke har SW utgang på spiller?

    Hei, gamle spillern min tok fyken idag,, så jeg fikk låne en spiller av en kompiss. da jeg så bak på den, så er det ingen outputs hvor det står at det er til Subwoofer. Så jeg tenkte at det ikke hadde noe å si da:P Det spilte rimelig vilt for seg men, har hørt at en kan brenne elementene om en ikke bruker egen Subwoofer output til forsterkern..

    Oppsett:
    A/D/S 1500.1D forsterker (1500wrms)
    Xelene trippel alu kasse (1800wrms)
    Noen år gammel LG spiller
    remote fra + på batteri til remote på forsterker.
    35mm2 kabeler

  • #2
    Så lenge signalet er rent ser jeg ikke hvordan det kan skade subben.

    Jeg kjører selv fullt signal på subforsterkeren, så jeg tror ikke du har noe å bekymre deg over

    Comment


    • #3
      Originally posted by zxsonnyxz View Post
      Så lenge signalet er rent ser jeg ikke hvordan det kan skade subben.

      Jeg kjører selv fullt signal på subforsterkeren, så jeg tror ikke du har noe å bekymre deg over
      Okei, skal prøve å fade all lyd frem, så jeg kan høre om det kommer noe musikk fra basselementene. hvis ikke så kjører jeg bare på) endeli fått meg stasjonsvogn vett bra triks det om en vil ha mer brutal bassxD

      Comment


      • #4
        Originally posted by andreas12345 View Post
        Okei, skal prøve å fade all lyd frem, så jeg kan høre om det kommer noe musikk fra basselementene. hvis ikke så kjører jeg bare på) endeli fått meg stasjonsvogn vett bra triks det om en vil ha mer brutal bassxD
        Bare bruk lowpass filteret som sannsynligvis finnes på forsterkeren din, så slipper subben å forsøke å spille lysere toner
        mail
        skype
        pm

        Comment


        • #5
          Originally posted by Lopas1 View Post
          Bare bruk lowpass filteret som sannsynligvis finnes på forsterkeren din, så slipper subben å forsøke å spille lysere toner
          Er det noe jeg kan skru på detta?

          Comment


          • #6
            Originally posted by andreas12345 View Post
            Er det noe jeg kan skru på detta?
            finnes sannsynligvis en skrue på forsterkeren din som det står LPF eller Low pass filter i nærheten av.
            Har ikke noen erfaring at all med denne forsterkeren så skal ikke si det sikkert
            Noen forsterkere har også et fast lpf med kun en bryter, så du ikke får velge delefrekvensen selv også.

            Hvis du ikke har sub utgang(med lowpassfilter) på spilleren så får subforsterkeren alle frekvenser, hvis du da ikke bruker et low pass filter på forsterkeren eller et passivt et så vil ikke subben høres så veldig alt for bra ut.

            Mulig den allerede står på da
            mail
            skype
            pm

            Comment


            • #7
              Originally posted by Lopas1 View Post
              finnes sannsynligvis en skrue på forsterkeren din som det står LPF eller Low pass filter i nærheten av.
              Har ikke noen erfaring at all med denne forsterkeren så skal ikke si det sikkert
              Noen forsterkere har også et fast lpf med kun en bryter, så du ikke får velge delefrekvensen selv også.

              Hvis du ikke har sub utgang(med lowpassfilter) på spilleren så får subforsterkeren alle frekvenser, hvis du da ikke bruker et low pass filter på forsterkeren eller et passivt et så vil ikke subben høres så veldig alt for bra ut.

              Mulig den allerede står på da
              okei, om jeg har LPF på den, skal den skrus på fult da? jeg løper ut nå å tar en titt

              Comment


              • #8
                Originally posted by andreas12345 View Post
                okei, om jeg har LPF på den, skal den skrus på fult da? jeg løper ut nå å tar en titt
                Du kan prøve deg frem i området 50 - 80 og se hvordan det går. Noe særlig over 80Hz pleier ikke å låte spesielt bra.
                Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jørgen View Post
                  Du kan prøve deg frem i området 50 - 80 og se hvordan det går. Noe særlig over 80Hz pleier ikke å låte spesielt bra.
                  Det var en LPF skrue ja. skrudde den til rundt 60-70 Hz. hørtes bedre ut nå følte jeg, det kom ingen stemmer ut av elementa heller

                  Comment


                  • #10
                    Den remoten din må du se å få koblet riktig med en gang, hvis ikke så blir du uten strøm på batteriet ditt snart. Remote skal ikke fra batteriet, den skal fra spillerens remoteutgang

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by cossiemk1 View Post
                      Den remoten din må du se å få koblet riktig med en gang, hvis ikke så blir du uten strøm på batteriet ditt snart. Remote skal ikke fra batteriet, den skal fra spillerens remoteutgang
                      har egen knapp til den:P er egentli bare fordi det ikke er remote på spillern som bare er plug ang play,, må mekke til en egen..xD

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by andreas12345 View Post
                        har egen knapp til den:P er egentli bare fordi det ikke er remote på spillern som bare er plug ang play,, må mekke til en egen..xD
                        Hvis det ikke er remote på spilleren, så er det heller ikke linjeutganger, så hvordan har du fikset det da?? Overganger fra høyttalerutgangene?

                        Comment

                        Working...
                        X