Announcement

Collapse
No announcement yet.

cd spiller spørsmål ovs!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cd spiller spørsmål ovs!

    Har en slik Pioneer DEH-6400BT i bilen, har montert annlegg for en stund siden nå men driver og små justerer litt enda.. Det er en innstilling som heter "sound retriever" på spillern, kan velge i mellom " off, 1, 2 " er dette en innstilling for den innebygde forsterkern i spillern eller hva er det dette forno? skal jeg ha den på, virker som det låter mye bedre når jeg har den på innstilling 2. Har 2 forsterker i bilen ifra før hvertfall.

    Samtidig når jeg skrur ned lyden til omtrent null så kommer det en susing etter en liten stund er dette dårlig jording til spillern?
    Last edited by beear; 21-08-2012, 19:40.

  • #2
    Hva slags susing er det? er det susing som blir høyere om du gir gass? om dette er tilfelle, ville jeg gainet ned forsterkeren til høyttalerne litt.. om det er der konstant, kan det være sikringen på jordingsbanen i spilleren som er gåen.

    om dette er tilfelle er det noe Pioneer dekker om den sendes inn

    Comment


    • #3
      Sound retriever er vel enda en "forbedring" som bør slås av om du er ute etter fin lyd.

      Susing kan også komme av forsterker som er skrudd litt for mye opp på gain (eventuelt ulyd fra billig forsterker)

      Comment


      • #4
        Takk for svar!


        Det er iblant når jeg skrur ned volumet til 0 susingen kommer og forsvinner når man skrur opp volumet igjen. Spillern er helt ny hvertfall!. Det er dynabel 1502 som sens er satt til 50 % ca.. mulig att dette var satt litt høyt etter som jeg klarte og spiller filler av ene diskanten i helga , har slik garati i 12 måender på dette men det vil kanskje ikke dekke sprengt diskant?, den har blitt helt stille hvertfall

        Comment


        • #5
          kan være en ide å prøve å gaine ned litt ja, hvis du har blåst diskanten så er nok ikke dette noe som dekkes av garanti, med mindre det er produksjonsfeil (ytterst få tilfeller av dette).

          Comment


          • #6
            Har man da hvertfall lært det

            Sitter og lurer på om jeg skal bytte frontsett til Digital Designs VO M6.5 og Digital Designs VO B2, lest igjennom par tråder om det her og fikk litt trua på det.

            Men det må man vel dele aktiv? Noen tips til forsterker på dette oppsettet, som får skikkelig leven i høyttalerne?

            Comment


            • #7
              Originally posted by beear View Post
              Har man da hvertfall lært det

              Sitter og lurer på om jeg skal bytte frontsett til Digital Designs VO M6.5 og Digital Designs VO B2, lest igjennom par tråder om det her og fikk litt trua på det.

              Men det må man vel dele aktiv? Noen tips til forsterker på dette oppsettet, som får skikkelig leven i høyttalerne?
              Jeg ha vo serien og når jeg fikk diskanten her om dagen fikk jeg helt sjokk. de var tunge og store så jeg gleder meg til og få testet de så snart bilen er ferdig på lakk.

              ang amp så så skal jeg bruke en rockford fosgate t1000.4 til to vo b2 og fire vo m6.5
              Og så har jeg en rocford fosgate til som er til vo m10 da jeg skal ha treveis oppsett fremme.

              Så jeg har satset på vo serien fult ut og tviler på jeg vil angre etter jeg pakket ut alt.
              Så jeg sier go for it
              2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

              Comment

              Working...
              X