Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine PXA-H100 IMPRINT prosessor og passiv deling?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine PXA-H100 IMPRINT prosessor og passiv deling?

    Hei
    For tiden kjøre eg med passive delefilter på høyttalerene.
    Også vurdere eg å få meg en Alpine PXA-H100 IMPRINT prosessor for flere justering muligheter. Men er det noen hensikt i det når eg har passive delefilter?
    Audi A6.
    Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

  • #2
    Såklart, alt hjelper, men! Jeg hadde mye heller kjøpt en skikkelig spiller med enda flere muligheter. Pioneer P88RS får man skitbillig nå om dagen. Ser ikke hvorfor man IKKE skulle klint til på noe sånt!
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Originally posted by Typhon View Post
      Såklart, alt hjelper, men! Jeg hadde mye heller kjøpt en skikkelig spiller med enda flere muligheter. Pioneer P88RS får man skitbillig nå om dagen. Ser ikke hvorfor man IKKE skulle klint til på noe sånt!
      Ja, med på den.
      Men liker I-pod funksjonen på Alpine IVA-D106R, og synes det er en god spiller
      Men fikk aldri med manual til den... noen som vett hvor eg kan finne dette?
      Audi A6.
      Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

      Comment


      • #4
        Der ligger'n:
        http://www.alpine-europe.com/fileadm...A-D106R_EN.pdf

        Men om du har den spilleren så har den mulighet for Processor Control - noe som vil si at du kan gå til anskaffelse av en PXA-H701 prosessorboks og få de justeringsmulighetene du trenger.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Originally posted by Typhon View Post
          Der ligger'n:
          http://www.alpine-europe.com/fileadm...A-D106R_EN.pdf

          Men om du har den spilleren så har den mulighet for Processor Control - noe som vil si at du kan gå til anskaffelse av en PXA-H701 prosessorboks og få de justeringsmulighetene du trenger.
          Takker
          Er PXA-H701 prosessorboks bedre en PXA-H100 IMPRINT prosessor?
          Audi A6.
          Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

          Comment


          • #6
            Absolutt fler valg i en slik boks. Men igjen da, spørs jo på kompetansen om du får noe utnytte av alle mulighetene. Ser vel personlig ikke heelt vitsen med tidskorrigering og aktiv deling i det oppsettet ditt med passive komponenter i både fordører og bakdører. Blir litt overkill på et vis

            Men om du skulle finne ut at du kun vil ha lyd foran og vil gjøre noe skikkelig ut av det så er en 701-boks en god match med spilleren din!
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Det som hadde vært greit å hatt var en equalizer, men ja er vell neppe vist vis eg ikke skal over til aktiv deling.
              Audi A6.
              Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

              Comment


              • #8
                noe å vurdere?

                Her er det equalizere som kan passe ditt formål

                http://www.kicker.com/equalizers
                Mvh
                Tufte's hotline

                Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                Comment


                • #9
                  Noen som har peiling på Alpine KTX-H100 Imprint?

                  Hva er Forskjellen på Alpine KTX-H100 Imprint og Alpine KTX-H100EQ på denne siden?
                  Er det at Alpine KTX-H100EQ bare er til Alpine CDA-9887R og KTX-H100 Imprint er til Alpine PXA-H100 IMPRINT prosessor?
                  Audi A6.
                  Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                  Comment


                  • #10
                    Da har eg faktisk fått meg Imprint i bilen.. Ble ikke så mye lurere av det nei

                    Men har da kommet fram til noen spørsmål eg håper noen har svar på.

                    Når eg er inne på tidskorrigering, så er det bare eit felt å skrive inn avstanden på venstre fram side, Høyre frame, bak venstre og bak høyre. også 2 subbw.

                    Men skal eg ikke skrive inn eit mål på diskant og eit mål på mellomtonen når eg har 2 veis høyttalere på forskeligne plasser? eller skal eg måle avstanden mellom diskant og mellomtone i hver dør og finne miten mellom dei også avstanden til øre mit?

                    Var det så at man skulle måle fra høyttalerens magnet til mellom øynene eller venstre høyttalerne til venstre øre osv.?
                    Audi A6.
                    Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                    Comment


                    • #11
                      Har du kun et komponentsett framme, eller har du forstatt høyttalere bak også? Hvis du har høyttalere bak også så ser jeg ikke helt vitsen med å dille med tidskorrigering og denslags, men det er kanskje bare meg? For hvis du er ute etter et stereobilde i bilen din så er høyttalerne bak waste.

                      Eller hvordan er ståa?
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • #12
                        Har høyttalerne ennå men har stilt "balansen" så og si helt frem så dei bak ikke spiller.

                        skreiv inn avstanden på mellomtonene der det står bak høyttaler, blir dette feil?
                        Audi A6.
                        Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                        Comment


                        • #13
                          Helt sikkert. Det du kan gjøre er å dele frontsettet aktivt. Får endel mer ut av prosessoren da
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment

                          Working...
                          X