Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp!

    hei.

    har da en EMPHASER EA-470 som eg skal ha på 4 stk 6*9 og frontsett, siden eg da har kjøpt denne brukt og ikke har annet en forsterkeren, så er da mitt store spørsmål, hvordan koble til denne?
    måler 12,7V mellom + og minus, og har koblet til remote. men finner ikke ut hvor signalkablene skal

    noen som har noen slags form for ide om ka eg kan gjøre?

    er da på ene siden + og - og remote, er og 4*2stk å sette inn høytaler kablene. på motsatt side er det 1*4stk plasser sikkert for å koble sammen forsterkere om eg har forstått riktig, ellers er det strøm lys som ikke lyser, og plasser å stille... hmmm
    Last edited by long_john; 06-04-2010, 19:49.

  • #2
    Du gjere det komplisert!
    På eine siden er det tilkobling for strøm og høgtalerkabler.
    På andre siden er det tilkobling for signal

    Comment


    • #3
      Originally posted by todleif View Post
      Du gjere det komplisert!
      På eine siden er det tilkobling for strøm og høgtalerkabler.
      På andre siden er det tilkobling for signal
      vet ikke om det eg så e heilt blåste, men på eine siå e der inngang t høytalera å strøm å remote.
      på den andre siden står det ch1, ch2,ch3,ch4, ska eg kobla signal kabelen på desse?

      Comment


      • #4
        Originally posted by long_john View Post
        vet ikke om det eg så e heilt blåste, men på eine siå e der inngang t høytalera å strøm å remote.
        på den andre siden står det ch1, ch2,ch3,ch4, ska eg kobla signal kabelen på desse?
        Vis jeg ikke tar skrekelig feil her nå:
        Så er det vel så lett som at vis du setter inn signalkablene til front høytallere i ch1, skal du koble høytallerne kablene til front settet i de høytaller kabel inngangene som er merket med ch1...
        Jørgen Dyver - 95 78 60 52

        Comment


        • #5
          Originally posted by OpelPower View Post
          Vis jeg ikke tar skrekelig feil her nå:
          Så er det vel så lett som at vis du setter inn signalkablene til front høytallere i ch1, skal du koble høytallerne kablene til front settet i de høytaller kabel inngangene som er merket med ch1...
          takker, men er bare 1 av hver kanal:S
          så må jo da f,eks bruke 1 og 2, eller 1 og 3, osv.

          Comment


          • #6
            Tingen er at det er ikke 2 sett med phonoinnganger på denne forsterkeren, slik jeg klarer å se det ut av bilder på nettet.

            Det ser ut som det kun er en singel phonoinngang på siden, altså ch 1 har kun 1 inngang, ikke to.. Hvordan det gjøres, aner jeg ikke. Høres noe suspekt ut hele greia. Har du sett på hjemmesiden til emphaser om de har en manual eller lignende liggende? Hvis ikke, så vet jeg at bilradiospesialisten fører/førte disse, så det kan være en ide å ringe dem å høre om de kan hjelpe deg
            Sture Vedal

            Comment


            • #7
              Det er ein 4-kanals forsterker, so det er jo 4 signalinnganger på forsterkeren (2 par)
              http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...67&areaId=2390

              Du kan f.eks. kjøre frontsettet på kanal 1 og 2
              So køyre du 6x9 høgtalerene på kanal 3 og 4. (2 høgtalere pr kanal, parallellkobla viss dei er på 4ohm)

              Comment


              • #8
                Originally posted by todleif View Post
                Det er ein 4-kanals forsterker, so det er jo 4 signalinnganger på forsterkeren (2 par)
                http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...67&areaId=2390

                Du kan f.eks. kjøre frontsettet på kanal 1 og 2
                So køyre du 6x9 høgtalerene på kanal 3 og 4. (2 høgtalere pr kanal, parallellkobla viss dei er på 4ohm)
                ja får prøve å kjøre di på kanal 1 og 2 og se ka som skjer

                takker så meget for hjelpen

                Comment

                Working...
                X