Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hovedenhet med særdeles høy lydkvalitet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hovedenhet med særdeles høy lydkvalitet

    Jeg er på utkikk etter en enkel cd/radio enhet med meget høy lydkvalitet. Den skal være enkelt bygget opp, uten mer enn det utstyret som er nødvendig. Krets løsningene skal være av ypperste kvalitet (gjerne med diskrete komponenter og lav motkobling, slik det var på en eldre Harman bilstereo jeg hadde for lenge siden).
    Jeg er ute etter en lyd som jeg hadde på denne, dvs et lydbilde med både ro og dramatikk i samtidig.
    Et lydbilde med et absolutt minimum av farging, hvor det var lite egenlyd, noe som gjorde forskjellige innspillinger/opptak særdeles spennende å lytte til. Altså en hovedenhet som har mimimalt med justeringer
    som kan farge lyden, ingen equalizer, ingen tids kompensasjons krest osv. Rett og slett samme
    prinsipper som på et hjemme anlegg av høy kvalitet. Grunnen til at jeg etterspør dette, er at jeg har ikke klart å finne noe på markedet uten masse utstyr og finesser som påvirker lyden. Noen som har noen gode tips? Også produkter som ikke importeres hit er av interesse. Prisen spiller ingen rolle.

    ME
    Last edited by engedale; 04-04-2010, 22:08.

  • #2
    Pioneer DEH-P88RS II er på tilbud nå, det skal være en veldig god spiller.
    Men den har jo eq og andre instillinger..

    Du har også andre toppmodeller fra pioneer for 17000kr men dei fleste har vell mye innstillinger.. RS-D7RII
    Audi A6.
    Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

    Comment


    • #3
      Da må vel nesten bli noen av disse type cd-spiller som ikke har DSP , men KUN ren enkel justere volum på bass & diskant

      *McIntosh MX4000 + MDA4000 (D/A) eller MX406

      *Nakamichi CD-700

      *Sony CDX-C90R

      Husker ikke noen flere i farta , men søk og les litt på denne forumet -> http://www.talkaudio.co.uk/vbb/

      Comment


      • #4
        Pioneer DEX-D7RII har meget god lyd og har ikke mye innebygget utstyr, om ikke den tilkobles processorboks. Det gjelder forøvrig også P9 og P90...
        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

        Comment


        • #5
          Jeg sier bare, en Alpine spiller til rundt 2000-3000, og du vil IKKE bli skuffet.
          Di har som regel bare Subwoofer, Bass (høytalere), Treble og Høypass filter som instillinger.
          Enkelt og greit.

          Alpine slår alle når det gjelder singel din spiller til en sivilisert pris.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Morten-st View Post
            Jeg sier bare, en Alpine spiller til rundt 2000-3000, og du vil IKKE bli skuffet.
            Di har som regel bare Subwoofer, Bass (høytalere), Treble og Høypass filter som instillinger.
            Enkelt og greit.

            Alpine slår alle når det gjelder singel din spiller til en sivilisert pris.

            Slutt og tull da!
            Hvis han vil ha en middelmådig spiller så klarer han sikkert og finne det, var vel mer high-end spiller han er på utkikk etter.
            Er et stort sprang fra 2000-3000 og opp til 17000+++

            Comment


            • #7
              Enig med soundboy.
              Skal du ha skikkelig bygde cd-spillere må du tilbake noen år.

              I tillegg vil jeg nevne:
              - Panasonic CQ-TX5500W
              - Clarion drx9255
              - Denon DCT-1

              Sikkert flere jeg har glemt.
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                Husker bare at Nakamichi-spillere var dyrt. Og da de var kremen av kremen var det bare noe en drømte om. Tipper de solgte mange(!) sånn i -93/-96.
                No Windows-crap,just Mac Power

                Comment


                • #9
                  Alpine F#1 settet. Koster skjorta.

                  Finner sikkert mange gode old school'ere på ebay.
                  Runar E. Olsen ~ Moderator
                  Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                  http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by GENEXXA View Post
                    Alpine F#1 settet. Koster skjorta.

                    Finner sikkert mange gode old school'ere på ebay.
                    Da MÅ det bli den første modellen :

                    Alpine CDA-7990R utgaven som har 3x pre-out og kan vel brukes som en ren vanlig spiller!


                    Den andre utgaven :

                    Alpine DVI-9990 kan ikke gjøre det , man MÅ enten ha den D/A saken : DAI-C990 eller DSP : PXI-H990 for å kunne bruke den!



                    *Pakke tilbud på den hos Dynabel.no

                    Alpine F#1 Status pakke High-End
                    Komplett F#1 Status pakke med spiller, separat DAC, forsterker og komponentsett. Dette er noe av det råeste man får tak i innen bilstereo.

                    Vi har satt sammen en pakke på følgende komponenter:

                    Alpine DVI-9900R DVD/CD headunit (demo)
                    Alpine DAI-C990 Digital til Analog converter
                    Alpine MRV-F900 4-kanals forsterker
                    Alpine SPX-Z18T 3-veis komponentsett
                    Totalpris for denne pakken er 87.980,- VÅR PAKKEPRIS 54.995,-

                    KUN 1 PAKKE TIL DENNE PRISEN!!!!

                    Comment

                    Working...
                    X