Announcement

Collapse
No announcement yet.

lasting av forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lasting av forsterker

    hei. lurer på hvor langt jeg kan laste min mtx thunder 1000xd i? de står at den kan lastes i 2ohm, men hva skjer om jeg laster den i en?

    takker for svar
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

  • #2
    Du får ikke igjen penga av meg om den ryker da ihvertfall

    Skal vel gå i protect før noe går gærent, men jeg ville ikke ha prøvd.
    1989 Volvo 740 GL

    Comment


    • #3
      Dette er vel ting som står i manualen, er det ikke? Men hvis du har lest at den kun tåler 2ohm, så er det vel ikke stort mer å lure på?
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        Hvis den ikke er stabil så blir'n ustabil ha en god dag
        Mvh
        Andreas Moen Sæterbø
        Golf mk2
        Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

        Comment


        • #5
          et elements impedanse ligger jo aldri fast på fx. 2 ohm når du spiller da(dette må men måle seg til). hvis et element på 1 ohm ligger over 2 ohm i et brukbart frekvensområde så er jo det greit problmet er jo om forsterkeren går i protekt med en gang mest sannsynlig så gjør den det...så er vel bare å glemme å laste den ned no mer enn anbefalt
          Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

          Comment


          • #6
            men da er de jo grett da da gidder jeg ikke prøve, da får jeg heller ofre ads en eller finne en annen forsterker
            Lars Ole Spitalen
            bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
            anlegg: DD, mtx, kenwood
            skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

            Comment


            • #7
              lav last er lik dårlig dynamikk.

              Hvis du laster forsterkeren veldig lavt så vil du få veldig dårlig dynamikk. En ideel forsterker skal dobble effekten når lasten halveres. hvis du laster forsterkeren for lavt så gir forsterkeren veldig lite ekstra når lasten synker og det er det samme som kompresjon. . og er det noe du ikke ønsker i en bil så er det dårlig dynamikk.Det er liksom det eneste som gjør bilkupeen til et morsomt lytterom. (Overskriften gjelder bare forsterkere som ikke dobbler ut effeken når lasten halveres). Noe annet man bør tenke på er at ganske mange forsterkere kun gir 50% ekstra når man laster de i 2 ohm istedet for 4 ohm. Dette er ikke et kvalitets tegn. Kompresjon er kompresjon selv om forsterkeren er stabil. stabil sier egentlig bare at forsterkeren ikke har tenkt å ta fyr med det første.

              Comment

              Working...
              X