Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spm om ledningsnett til pioneer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spm om ledningsnett til pioneer.

    Mulig dette står i bruksanvisningen også, men spør uansett her.

    Kobler ledningsnett i bilen til cdspiller fra pioneer.

    Sitter og lurer på om jeg skal koble iso kontaktens remote ledning til noe i bilen som gir spenning, eller om pioneer spilleren forsyner denne ledningen med spenning når spilleren er påslått?
    Slik at jeg bare trenger å koble antenne og remote kabel til spillerens ledningsnett (remote kabel fra spilleren) og da får både antenne og forsterkere strømmen de skal ha når jeg skrur på spilleren, selv om bare pluss, minus og tenning er tilkoblet spillerens ledningsnett?

    Beklager noe knotete forklaring. Håper alikevel noen kan svare på dette.

    Grunnen til at jeg spør er at den løse iso kontakten har fem kabler (standard iso kontakt kjøpt på biltema) Det er pluss, minus, tenning, illumitation, og denne remote ledingen. (blå)
    Har koblet de andre til det der de skal, men remoten er jeg usikker på om jeg skal koble til antennen, eller om den skal kobles til noe spenningsførende...

  • #2
    Remote som kommer fra spilleren (blå) gir spenning UT fra spilleren når den er påslått!

    Den er ment til å styre antenne/forsterkere o.l. og skal ikke ha spenning FRA bilen...
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Ok. Måtte bare være helt sikker på at det var spilleren som sendte ut spenningen, og ikke bilens elektronikk.
      Takk!

      Comment


      • #4
        Men både antenne og forsterker-remote på samme?
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #5
          Originally posted by TakeTheTime View Post
          Men både antenne og forsterker-remote på samme?
          Kommer an på hvor stor belastning det er det.. Jeg kjører 4 forsterkere på min remote og det er null problem..
          En el-antenne har rele som styring innebygget, så den trekker nok ikke så mye.

          Utgangen på P90-boksen skal tåle 300mA.
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Jeg har brukt to forsterker og el-antenne på min gamle bil og gamle pio-spiller. Den hadde oppgitt maks 200mA på den utgangen. (og burde tenkt så langt isted, så kunne jeg jo glatt latt hver å starte denne tråden)

            Comment

            Working...
            X