Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til å få bra lyd i min Yaris

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp til å få bra lyd i min Yaris

    Heisann

    Jeg er relativt ny på dette forumet, og vet ikke helt om denne posten passer her inne.. But i'll give it a go.
    Jeg har en 2000 Toyota Yaris Verso (SOL utgaven med CD-spiller) som jeg ønsker litt bedre lyd i.

    Nå har jeg kommet frem til en konklusjon om at jeg ikke har tenkt å bytte den originale CD-spilleren på grunn av kjørekomputer osv. Jeg vil derfor å bytte de originale høytalerne som sitter i bilen med noen andre greie og billige høytalere. Til tross for prisen ønsker jeg såklart best mulig lyd. Har dere noe forslag til hva som kan være greit? Jeg skal altså bytte både høytalerne foran og bak.

    Og er det i det hele tatt mulig med en subwoofer og forsterker på den originale CD-spilleren? Dette hadde jo såklart vært et pluss for meg da jeg allerede har en grei forsterker liggende fra før av. Kan ikke så veldig mye om akkurat dette, så forklar gjerne på en grei måte hvis det lar seg gjøre.

  • #2
    "Til tross for prisen ønsker jeg såklart best mulig lyd." ...hvilken pris...?

    For tilkobling av forsterker og subwoofer trenger du en slik:



    En duppeditt som tar høyttalerkabler inn i den ene enden og har phonoutganger i andre enden. Installbay selger den på bildet for 399,-. Eventuelt kan du kjøpe en forsterker som har såkalt "high level inputs", altså høyttalerinnganger.

    Comment


    • #3
      Du skal ikke se bort i fra at jeg kjøper et komponentsett av han nei.. Men trodde jeg hadde 4" originalt jeg. Hvordan er merket Fusion? Spiller det bra? Og hvordan kobles et slikt komponentsett?

      Jeg skulle gjerne hatt denne "overgangen" billigst mulig! Selges den på Biltema? Evt. andre billige butikker i Oslo/Akershus?

      Vil denne funke som en "overgang" (høy-lavnivå)?

      Billyd / Bilstereotilbehør
      Artikkelnr: 40-PC8-101
      Benevning: Lavnivåfilter
      Anm.: PAC
      Text:
      Info: Lågnivåfilter PAC
      Info: Autoleads
      Pris: 242.00 kr

      eller denne:

      Artikkelnr: 40-PC1-610
      Benevning: Nivåomvandlare
      Anm.:
      Text:
      Info: Nivåovandlare som gör att man kan omvandla vanliga signaler i högtalarkabel till lågnivåkabel för att ansluta till tex slutsteg i bilen.
      Info: Autoleads
      Pris: 186.00 kr

      Disse er hentet fra Mekonomen.
      Last edited by Yaris; 30-03-2010, 13:44.

      Comment

      Working...
      X