Announcement

Collapse
No announcement yet.

strøm til anlegg bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • strøm til anlegg bil

    har et lite problem. har ikke akkurat alt for mye peiling på anlegg til bil, men prøver da i allefall.

    kjøpt meg en SOUNDMAGUS X1502 som eg skal kjøre på 2 stk Jbl P 1222 sub'er.
    skal i tilegg kjøre et frontsett og 4stk 6*9 på en Emphaser EA 470.

    det eg da lurer på er ka kabler eg skal ha på dette.
    holder 16mm2 eller må eg ha større, eventuellt bare bytte sikring.

    noen som kan hjelpe?
    noen 6*9 og anbefale uten at eg blir fattig etterpå, men som spiller greit.

    takk for all hjelp

  • #2
    bør vertfall ha 25mm2 helst 50mm2

    Ligger jo en tråd her om billig LIB kabel: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9358
    SQ Saab 9-3
    Team dynaBel

    Comment


    • #3
      Originally posted by Runek View Post
      bør vertfall ha 25mm2 helst 50mm2

      Ligger jo en tråd her om billig LIB kabel: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9358
      ka sikring er å anbefale på dette anlegget?

      Comment


      • #4
        Engen Audio selger Hertz 6X9 til en billig penge http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9038
        Sikring til 50mm2 kabel er jeg ikke helt sikker på men sikringsholder som tar 50mm2 får du på samme plass som kabel. Koster 59,- og sikring 25,-(dette er bra kvalitet,og du sliter med å finne billigere andre veier. God service også)

        Bol
        No Windows-crap,just Mac Power

        Comment


        • #5
          Emma sin regelbok sier 200amp sikring på 50mm2 kabel, men du kan fint bruke en på 300-350amp uten problem
          Husk at det er kabelen du sikrer.

          Comment


          • #6
            takker for svar, ser eikens bilstero har ground zero sine kabler,50mm2 og 300 amp sikring med holder å alt til 990kroner, så tror eg tar det.

            sett på disse 6*9ene på engen, men lyst å ha alle 4 i samme merke å sort, å engen har bare 1par:S

            Comment


            • #7
              53mm^2-kabelen til LIB, til en fordelingsblokk nære forsterkerne burde vel funke fint, også ett par korte 25mm^2 derfra kanskje. Eller lignende...
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Originally posted by long_john View Post
                takker for svar, ser eikens bilstero har ground zero sine kabler,50mm2 og 300 amp sikring med holder å alt til 990kroner, så tror eg tar det.

                sett på disse 6*9ene på engen, men lyst å ha alle 4 i samme merke å sort, å engen har bare 1par:S
                Og det klarer LIB å MATCHE http://lydibilen.no/koblingsutstyr/lib-53mm-kabelsett
                No Windows-crap,just Mac Power

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Bassoflove View Post
                  ahhh, ja samme ka merke det er bare det funker
                  finner ikke fordelingsblokk inne på lydbilen.no, vet du om det er der inne?

                  Comment


                  • #10
                    Det må du nok en anna vei å få tak i.... Men jeg vil tro at det er noen som selger ei grei fordelingsblokk med sikringer. Du trenger vel ei som tar 50mm2 inn og mulig 35mm2-50mm2 ut.
                    Tsunami&Connection er kjente merker innen fordelingsblokkene. Installbay og Elutstyr har vel dette til en rimelig penge(fordelingsblokk er ikke rimelig sånn sett).
                    Sjekk ut denne leverandøren også.
                    http://powercustom.info/index.php?ma...d63effcaca4a45
                    http://powercustom.info/index.php?ma...=index&cPath=5
                    No Windows-crap,just Mac Power

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bassoflove View Post
                      Det må du nok en anna vei å få tak i.... Men jeg vil tro at det er noen som selger ei grei fordelingsblokk med sikringer. Du trenger vel ei som tar 50mm2 inn og mulig 35mm2-50mm2 ut.
                      Tsunami&Connection er kjente merker innen fordelingsblokkene. Installbay og Elutstyr har vel dette til en rimelig penge(fordelingsblokk er ikke rimelig sånn sett).
                      Sjekk ut denne leverandøren også.
                      http://powercustom.info/index.php?ma...d63effcaca4a45
                      http://powercustom.info/index.php?ma...=index&cPath=5
                      takker. trenger eg sikring i fordelingsblokka når eg har sikkring på strømkabel?
                      trenger eg mer enn 21mm2 til hver av forsterkerne?
                      trenger eg fordelingsblokk på jordinga eller kan eg bare gå direkte inn?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Stianuno View Post
                        Emma sin regelbok sier 200amp sikring på 50mm2 kabel, men du kan fint bruke en på 300-350amp uten problem
                        Husk at det er kabelen du sikrer.
                        Er jo greit å ha sikring til hver enkelt av Forsterkerne dah... Jording(minus) kan du dra fra forsterker og rett til gods(bilens karroseri). Festet til mottakeren til bilbelte under baksetet er en okay plass å sette den på. Puss ned til metallet først dah,så er du sikker på at det blir kontakt.
                        Du kan enkelt kutte noen av trådene i kabelen for å få den inn i en trangere fordelingsblokk/sikringsholder. Og det er lov å bruke sunn fornuft(en kutter ikke en 50mm2-kabel sånn at den passer inn i en 10mm2 fordelingsblokk lissom)
                        No Windows-crap,just Mac Power

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Bassoflove View Post
                          Er jo greit å ha sikring til hver enkelt av Forsterkerne dah... Jording(minus) kan du dra fra forsterker og rett til gods(bilens karroseri). Festet til mottakeren til bilbelte under baksetet er en okay plass å sette den på. Puss ned til metallet først dah,så er du sikker på at det blir kontakt.
                          Du kan enkelt kutte noen av trådene i kabelen for å få den inn i en trangere fordelingsblokk/sikringsholder. Og det er lov å bruke sunn fornuft(en kutter ikke en 50mm2-kabel sånn at den passer inn i en 10mm2 fordelingsblokk lissom)
                          Jeg har kutta en 50mm^2 jordingskabel, fjerna kordeller (ca 1 cm) for å få plass i monoblokka mi. Er ikke det sunn fornuft?
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Bassoflove View Post
                            Er jo greit å ha sikring til hver enkelt av Forsterkerne dah... Jording(minus) kan du dra fra forsterker og rett til gods(bilens karroseri). Festet til mottakeren til bilbelte under baksetet er en okay plass å sette den på. Puss ned til metallet først dah,så er du sikker på at det blir kontakt.
                            Du kan enkelt kutte noen av trådene i kabelen for å få den inn i en trangere fordelingsblokk/sikringsholder. Og det er lov å bruke sunn fornuft(en kutter ikke en 50mm2-kabel sånn at den passer inn i en 10mm2 fordelingsblokk lissom)
                            takk
                            ja får nok bare få meg 2 stk fordelere da
                            med tanke på batteri til dette anlegget eventuelt kondensator, bør eg gjøre noe mer enn å få meg et batteri til?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Jeg har kutta en 50mm^2 jordingskabel, fjerna kordeller (ca 1 cm) for å få plass i monoblokka mi. Er ikke det sunn fornuft?
                              Ja,e vetta flaen.... Er jo en grunn for at de har laget terminalene på forsterkeren til å ta f.eks 16mm2 og ikke 50mm2. Dvs at forsterkeren ikke trenger tykkere strømledning for å kunne pumpe ut de stakkars 1000watt i 2 ohm
                              No Windows-crap,just Mac Power

                              Comment

                              Working...
                              X