Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 ulike batteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 ulike batteri?

    Vi tar for oss Odyssey som eksempel...kan 2 batteri av ulik størrelse parallellkobles...har mine tvil pga forskjellig indre motstand...men er litt rusten i faget så jeg spør likevel mener å ha hørt at det går an men usikker på metoden der...
    Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

  • #2
    det går helt fint det. Er forskjell resistans i alle batterier, ingen er helt like. Og folk har blandet batterier fra samme merke og også ulike merker uten problemer i mange år.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Å blande et Vanlig syrebatteri med et kraftig gelè batteri vil ikke fungere så bra.
      Hvis du tenker på å ha et bake og et framme.

      Gelèbatteriet vil mest sansynelig ta livet av det framme.

      Men et skillerelè fra f.eks Stinger kan ordne det.

      Comment


      • #4
        Flott!! Takker for svar har kun et 28Ah Odyssey som ble litt for lite...satans kraftig, men går fort tomt. Tenkte å kombinere med det på 68Ah, hvis det funker fint
        Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

        Comment


        • #5
          hadde slått på stor tromma og gått for 2150, er jo kun 500kr dyrere enn 1700.
          Mvh. Damir

          Comment


          • #6
            nei...skal gå for 1500...trenger ikke mer...ihvertfall ikke sammens med 925 nesten 100Ah det
            Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

            Comment


            • #7
              aha, sorry trodde du mente 1700 batteriet. Skal selv gå for 250-300ah. Blir aldri for mye strømkapasitet.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #8
                Ikke mer neikommer jo litt an på hva man trenger anlegget mitt blir på i alt oppunder 2000 watt så ser ikke behov for noe mer når jeg ikke skal konkurrere el no.
                Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                Comment

                Working...
                X