Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny spiller og forsterker - Anbefaling ønskes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny spiller og forsterker - Anbefaling ønskes

    Heisann folkens... "Long time reader, first time poster!"

    Så da tok jordingskretsen i spilleren min kveld i dag, det smeller som bare juling i subben når jeg bytter sang eller muter volumet. Dermed er jeg på jakt etter ny spiller, og ønsker en anbefaling da jeg ikke har fjerneste anelse hva jeg har lyst på. Dvs. jeg vet hva jeg vil ha, men ikke hvilken type/merke/prisklasse etc. - tenker noe i denne linjen; http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736 . Har lenge tenkt på å bestille denne spilleren, men som sagt så har jeg ikke anelse om hva som er bra lengre. Var en gang ganske inne på bilstereo, men etter det forrige anlegget var komplett så kuttet også interessen for å holde seg oppdatert.


    Forsterkeren min tok også kveld her om dagen, så har fått lånt en av onkelen min, men det viser seg at denne forsterkeren blir for pinglete for subben jeg har i bagasjerommet. Sikringen i forsterkeren blåser når jeg drar på litt volum, og det regner jeg med kommer av overbelastning, siden dette er et ganske krevende basselement.

    Det er denne subben jeg har: http://www.stereobutikken.no/ds_prod...roducts_id/573

    Og tenkte jeg kunne få en anbefaling på ny forsterker som vil passe til dette elementet.
    (Klapp gjerne med link til gode strømkabler i rett størrelse, samt sikringer osv.)

    Anlegget står for øvrig i en Mercedes C-Klasse '98 mod, om det har noen som helst betydning.
    Takk på forhånd for tips
    Last edited by renzorx; 24-03-2010, 01:54.

  • #2
    jeg kan anbefale den spilleren du nevner lenger oppe.
    har en selv og er utrolig fornøyd med den.

    men dersom du ikke trenger en dvd spiller med skjerm så er denne også meget bra.
    Pioneer DEH-P88RS II
    til 2990,-

    du bør også sjekke jordingen din skikkelig da det ser ut som om denne har vært for liten/dårlig/dårlig kontakt

    av strømkabler så kan du kjøre på med 53mm/50mm2
    strømkablene fra Lydibilen er gode og er billige
    denne:15m 53mm2 på rull
    eller eventuellt denne dersom du vil ha med sikring sikringsholder og div snacks:53mm2 kabelsett

    du bør også oppgi hvor mye du vill bruke på de enkelte produktene.
    Last edited by Toby91; 24-03-2010, 02:12.
    Mvh Tony Andrè
    Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
    Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

    Comment


    • #3
      Eg har også Alpine Spilleren, god spiller, virker greit sammen med Ipod
      Men den er litt stor og har endel kabler bak så den tar litt plass..
      Audi A6.
      Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

      Comment


      • #4
        Originally posted by Toby91 View Post

        1. du bør også sjekke jordingen din skikkelig da det ser ut som om denne har vært for liten/dårlig/dårlig kontakt

        2. du bør også oppgi hvor mye du vill bruke på de enkelte produktene.

        1. Ingen problem med jording. Jordkabelen er 45mm2 som er sveiset fast i karosseriet, så det skal være i orden. Forsterkeren tok kveld pga fukt i bagasjerommet, ettersom bilen har stått ute i hele vinter uten å bli brukt. Jordingen på spilleren et rett og slett smeltet pga høy temperatur etter lokal db-drag

        2. Penger anser jeg ikke som et problem. Kvalitet > Kvantitet. Så lenge det funker så er prisen ganske likegyldig.

        Comment


        • #5
          da kan en B2 Audio Mono være noe for deg.
          B2 audio
          Mvh Tony Andrè
          Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
          Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

          Comment


          • #6
            Ser bra ut de der, men ser ikke for meg å betale 25 lapper for en forsterker, når jeg har woofer til 4.
            Noen antydning i hvilken størrelse som er nødvendig for denne subben? As in, effektmessig størrelse på forsterker.

            Comment


            • #7
              den her vet jeg virker bra på subben din http://www.mamut.net/dynabel/subdet299.htm eller noe på rundt den størrelsen.
              Steffen Hammersgård
              Alpine - Mosconi
              Min prosjekt tråd

              Comment


              • #8
                Koplet i 2ohm da, regner jeg med?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by renzorx View Post
                  Ser bra ut de der, men ser ikke for meg å betale 25 lapper for en forsterker, når jeg har woofer til 4.
                  Noen antydning i hvilken størrelse som er nødvendig for denne subben? As in, effektmessig størrelse på forsterker.
                  Hei, jeg tror du så litt feil. Toby mente ikke M1 forsterkeren men den som heter Mono

                  Denne har veil. på 5.999 nok.

                  Du kan sende meg en pm hvis det blir aktuelt.
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com
                  http://facebook.com/b2audio

                  Comment


                  • #10
                    Fikk ikke frem den der sist jeg var inne på siden, var en liten HTML feil da så det bare viste øverste og nederste

                    Er det mulighet å få sett bilde av tilkoblingspunktene?

                    Comment


                    • #11
                      gikk ut i fra at du hadde dual 4 Ohm, så koblet i 2 Ohm ja
                      Steffen Hammersgård
                      Alpine - Mosconi
                      Min prosjekt tråd

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by renzorx View Post
                        Fikk ikke frem den der sist jeg var inne på siden, var en liten HTML feil da så det bare viste øverste og nederste

                        Er det mulighet å få sett bilde av tilkoblingspunktene?
                        Alle våre forsterkere har 0 gauge tilkoblinger, men du kan se bildet av Mono her

                        Mvh
                        J. Holm
                        www.b2audio.com
                        http://facebook.com/b2audio

                        Comment


                        • #13
                          shammers: takk for tips, men lurer på om ikke den blir litt liten? Vet ikke effektratio woofer>amp, så mulig den er stor nok om du sier det

                          ... og takk for bilde B2, ser ut som kvalitet for meg vertfall!

                          Comment


                          • #14
                            Bare hyggelig. Du kan høre med andre som har testet forsterkerene våre og få meningene deres.
                            Slik at du får et objektivt svar.
                            Mvh
                            J. Holm
                            www.b2audio.com
                            http://facebook.com/b2audio

                            Comment


                            • #15
                              Den duger til subben din. Men om du skal presse de siste dråpene ut av subben blir den kansje litt liten. Har prøvd i praksis selv.
                              Har du lyst på no kult som ikke alle andre har er b2 et godt alternativ. Du kan jo også titte på audio system mosconi (den største 2 kanaleren) hos Dynabel.no
                              Steffen Hammersgård
                              Alpine - Mosconi
                              Min prosjekt tråd

                              Comment

                              Working...
                              X