Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 Mono forsterker vs Dynabel 8501

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • B2 Mono forsterker vs Dynabel 8501

    Som dere har sikkert sett og lest så ønsker jeg kjøpe ny forsterker, jeg har nå fått tilbud av jay til å kjøpe B2 audio mono blokk til 6000kr. også har en annen gitt meg tilbud på brukt men med kvittering på en dynabel 8501 til 5000kr inkl frakt

    i sammenlignen til disse 2 hva burde jeg gå får?

    jeg har allerede en B2 audio HS15 fordelen er vis jeg kjører B2 audio forsterker er da har liksom begge produktene og de egner seg veldig godt sammen osv.

    Fordelen med Dynabelen er at den er 3200watt rms STØRRE, men som sagt det er ikke bare å se på effekt heller, gjerne litt kvalitet osv.
    Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

  • #2
    Den dynabel sakern er en kraftig JÆVEL... låter bra gjør den også, absoludt ingen ting vondt å si om den
    Rett å slett en genial forsterker!

    Mere effekt/pris/kvalitet tror jeg du skal lete lenge etter for 5k...!
    Mvh Even S. Jensen
    Tlf 41091189
    Digital Designs, nothing is even close!

    Comment


    • #3
      Jeg er enig i at du har en ganske mye større kraftoverskudd i Dynabel 5kw forsterkeren, lydmessig vil jeg ikke uttalte meg om, men heller la ørene til dem som har hørt begge bedømme.

      Kobler du HS15 i 1 ohm på vår mono, så vil du ha nok effekt, kobler du HS15 i 1 ohm på dynabel så har du vel mer enn nok effekt. Men har du kontroll og respekt for volumknappen kan det funke det også.

      Kjører du dynabel forsterkern i 4 ohm, da har du vel samme effekten som vår mono har i 1 ohm.

      Fordelen for deg som forbruker er at du kjøper noe nytt av forhander.

      Valget er ditt. Begge forsterkere er brukelige
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

      Comment


      • #4
        Nå har ikke jeg hørt værken Dynabel eller B2,men JEG ville ha gått for den B2´en asså. Vil anta at B2 er noe mere over på SQ enn Dynabel´en. Dessuten er det vel ikke så mange som har B2 i forhold til Dynabel.
        Men du blir ikke skuffa uansett hva du kommer fram til mtp effekt.
        No Windows-crap,just Mac Power

        Comment


        • #5
          Største problemet mitt med dynabel forsterkeren, er strømforbruket, selvfølgelig i forhold til SQ så kan jeg si b2 er bedre. har selv hatt 4501 serien, ikke beste kvaliteten i forhold til lyd, men effekt, så for man det man betaler for. jeg vil jo ha ha rent løp av merke, jeg skal jo også kjøpe audio system komp sett og bakhøytalere, vurderer da kanskje en audiosystem forsterker også, men som sagt det er penger som er problemet, tror ikke jeg er alene om det. tjener liksom 10 000kr i måneden etter skatt, 7000kr av går til utgifter :P planen videre med å kjøre 4 x 8 " b2 bassere gjør også det sterkere til at jeg velger b2 bassern da jeg kan kjøre dem i 2 ohm forsterkeren, og dynabel forsterkeren da blir kanskje overkill i forhold der. men samtidig så er det greit å ha en forsterker som har litt effekt i framtida selvfølgelig, men det problemet kan jeg evt ta senere og aboslutt.
          Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

          Comment


          • #6
            Da burde du spare penger en eller to mnd til. Er selv av den typen som gjerne spiser brød&vann den siste uka før lønninga kommer,men d er verdt det
            No Windows-crap,just Mac Power

            Comment


            • #7
              Originally posted by Bassoflove View Post
              Da burde du spare penger en eller to mnd til. Er selv av den typen som gjerne spiser brød&vann den siste uka før lønninga kommer,men d er verdt det
              ja er den typen selv, prøver å slutte røyke samtidig^^ der går det jo 3-4 20 pakninger i uka. det blir lett 200-300kr det også. absolutt verdt å slutte med røyk og den slags
              Last edited by daywalk3r; 19-03-2010, 11:56.
              Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

              Comment

              Working...
              X