Announcement

Collapse
No announcement yet.

God/liten 4-kanals forsterker til Seas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • God/liten 4-kanals forsterker til Seas

    Hei,

    Jeg trenger en liten, men god 4-kanals forsterker som skal drive mine Seas ref i aktiv deling.
    Har i dag en ubrukt Alpine PDX 4.100 som jeg har mulighet til å bytte, har lest litt om denne forsterkeren at den kan være kras og egentlig ikke så veldig fjong.

    Siden den skal inn i en MX5 så er størrelsen ganske avgjørende, men lydkvalitet er første prioritet.

    Har tittet litt på Genesis Profile Four, Serie 3 Compact Four og Audio-System X-ION 4.160 (Lang, men smal så kan kanskje gå i en gjennomgang mellom bagasjerom og coupe)

    Men så skal det vel gjerne matche med høytalerne også, så det er da jeg søker deres ekspertise?

  • #2
    Kras og fjong sier du? Ikke at jeg forstår helt hva det betyr, men min Alpine 4-kanaler (MRP-F200)
    funker fett den, har den brokobla nå. Syns lydgjengivelsen er fin, og jeg kan spille så høyt at det gjør vondt
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Originally posted by Beining View Post
      Hei,

      Jeg trenger en liten, men god 4-kanals forsterker som skal drive mine Seas ref i aktiv deling.
      Har i dag en ubrukt Alpine PDX 4.100 som jeg har mulighet til å bytte, har lest litt om denne forsterkeren at den kan være kras og egentlig ikke så veldig fjong.

      Siden den skal inn i en MX5 så er størrelsen ganske avgjørende, men lydkvalitet er første prioritet.

      Har tittet litt på Genesis Profile Four, Serie 3 Compact Four og Audio-System X-ION 4.160 (Lang, men smal så kan kanskje gå i en gjennomgang mellom bagasjerom og coupe)

      Men så skal det vel gjerne matche med høytalerne også, så det er da jeg søker deres ekspertise?
      Liker ikke å synse så mye, men får gi ett par meninger her. Styr unna Profile Four! Serie 3 er meget gode forsterkere, så de kan absolutt anbefales!
      Audio System har jeg hørt i bil, aldri testet på noe eget, men låt bra og virker ok.

      Men...
      Ville prøvd med den du har allerede jeg, før du bytter og styrer. Er i utgangspunktet ikke fan av "ice teknologi / klasse-d" men PDX ser sexy ut og spiller helt ok. Kommer an på hvor langt du vil strekke det mtp. lydkvaliteten. Kan være en god match til Seas'ene, men det må du nesten teste ut selv. Den har de egenskapene du søker mtp. størrelse og vekt, så prøv den du!
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

      Comment


      • #4
        Takk for svar gutter!

        Ja det beste hadde hvert om jeg kunne ha prøvd Alpinen, men er ikke sikkert de er like intressert i å ta den tilbake om den er brukt, nå ligger den helt ubrukt i esken sin...
        Problemet er vel at jeg sitter å leser for mye nettet uten å faktisk teste, men siden jeg fortsatt har mulighet til å levere den tilbake så tenkte jeg å høre med dere først.

        Får ta å titte litt nærmere på Serie 3 tror jeg

        Comment


        • #5
          serie 3 er i allefall å anbefale kan ikke si noe om hvordan den er i forhold til de du har ramset opp da jeg ikke har fått testa noen av dem. Har hørt den pdx en gang, riktignok ikke på seas ref men på audio-system hx phase som jeg kjenner ganske godt og på dem likte jeg den ikke noe særlig.
          Steffen Hammersgård
          Alpine - Mosconi
          Min prosjekt tråd

          Comment


          • #6
            For å si det slik: Blir du ikke fornøyd med PDX´en tror jeg du ikke vil ha noe problem å bli kvitt den. Selv om du kansje taper noen kroner.

            Bol
            No Windows-crap,just Mac Power

            Comment

            Working...
            X