Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger råd og veiledning ang. sub til anlegget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    AC10 bassen er en SQ subb med mulighet for litt ekstra moro.

    Den funker bra i lukka og porta kasser, men noen "bedrevitere" liker denne svært bra i lukket.
    Da de synes at bassen er tight og rapp.

    Nedenfor har du noen forslag på kasser til AC10"



    I den svære bilen din, så vil jeg anbefale deg 2 AC10" og har du plass til å gi de 34 liter netto i et lukka kabinett, så tror jeg at det kan være aktuelt for deg å prøve.

    Hvis det er den us ampen du skal bruke til å drive dem med, så vil du få ca 1000 watt rms til å drive dem, dette er også helt fint.

    Nå vet jeg ikke hvordan du har kobla de Hertz bassene, men kjører du forsterkeren i 1 ohm nå, da har du en god del mer effekt tilgjengelig (50 %) enn hva du vil få med AC10 bassene, men det kan du jo ha i bakhodet.

    Du kan sende meg en pm for pris.

    Veil er 2.099 Nok pr. stykk

    http://b2audio.no/subwoofers.html
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #17
      Originally posted by Defus View Post
      Ser at det anbefales svært små lukkede kamrer til disse, bare 17 liter. Noen som vet hvordan dem låter når dem står i rundt 25 liter lukket?
      Jeg får min i 28L lukka til helga/neste uke (Avhengi av posten) Kan komme med tilbake meld om hvordan det låter om du ikke skal bestille før dette?
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

      Comment


      • #18
        Jeg syns HX låter bedre i litt større kasse enn anbefalt. Så 25-30 liter er helt topp.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #19
          Originally posted by B2 Audio View Post
          AC10 bassen er en SQ subb med mulighet for litt ekstra moro.

          Den funker bra i lukka og porta kasser, men noen "bedrevitere" liker denne svært bra i lukket.
          Da de synes at bassen er tight og rapp.

          Nedenfor har du noen forslag på kasser til AC10"



          I den svære bilen din, så vil jeg anbefale deg 2 AC10" og har du plass til å gi de 34 liter netto i et lukka kabinett, så tror jeg at det kan være aktuelt for deg å prøve.

          Hvis det er den us ampen du skal bruke til å drive dem med, så vil du få ca 1000 watt rms til å drive dem, dette er også helt fint.

          Nå vet jeg ikke hvordan du har kobla de Hertz bassene, men kjører du forsterkeren i 1 ohm nå, da har du en god del mer effekt tilgjengelig (50 %) enn hva du vil få med AC10 bassene, men det kan du jo ha i bakhodet.

          Du kan sende meg en pm for pris.

          Veil er 2.099 Nok pr. stykk

          http://b2audio.no/subwoofers.html

          Bilen det skal i er passaten. Det er en stasjonsvogn. Forsterker er en audison lrx1.1k, og den yter 800wrms i 2 ohm, og 1090 wrms i 1 ohm. Ser at to stk av denne bassen vil laste med 2 ohm... Jeg vet ikke hvordan dette anbefales.

          Hvis du mener at 34 liter per sub er passende, er det inklusive det som "forsvinner" når du skrur fast subben? Lurer på at jeg klarer 35 liter til hver, men, hvis jeg gjør store modifikasjoner, kan jeg ha mer, men er det verdt det?

          Jeg ser også at denne B2 greia har en xmax langt høyere enn hx250, den har 14mm. Mens DC10 har 28. Betyr det det at den kan produsere større lydtrykk ved svært lave frekvenser?
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #20
            Originally posted by Defus View Post
            Bilen det skal i er passaten. Det er en stasjonsvogn. Forsterker er en audison lrx1.1k, og den yter 800wrms i 2 ohm, og 1090 wrms i 1 ohm. Ser at to stk av denne bassen vil laste med 2 ohm... Jeg vet ikke hvordan dette anbefales.

            Hvis du mener at 34 liter per sub er passende, er det inklusive det som "forsvinner" når du skrur fast subben? Lurer på at jeg klarer 35 liter til hver, men, hvis jeg gjør store modifikasjoner, kan jeg ha mer, men er det verdt det?

            Jeg ser også at denne B2 greia har en xmax langt høyere enn hx250, den har 14mm. Mens DC10 har 28. Betyr det det at den kan produsere større lydtrykk ved svært lave frekvenser?
            Bygger du et lukka kabinett på 34 liter, så er det helt ok, da kan du skru fast elementet uten å tenke på hvor mye plass det opptar.

            400 wrms til hver subb er helt fint. Og det er bedre å kjøre forsterkeren i 2 ohm enn i 1 ohm. Den lille effekten du får ekstra er likegyldig når du har 2 basser som blir koblet i den impedansen.

            Jeg vil ikke anbefale at du skal foreta større modifikasjoner, da disse klarer seg veldig bra med det volumet du alt har.

            AC har en høyere x-max, men det er også pga spolen er lenger, samt at opphenget tillater at membranen kan bevege seg mer. Å stirre seg blind på x-max er ikke så relevant, da følsomhet, membranareal, elementets egenresonans har mer å si i forhold til gjengivelse av lyd.

            De som har testet AC bassene har gitt klar tilbakemelding om at den har en god og fyldig bunn samt en bra transient respons.

            Mvh

            Jay
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment

            Working...
            X