Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clarion drz9255

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clarion drz9255

    Hallo

    Jeg lurer på hva folk mener om denne hu'en?
    Jeg vet desverre alt for lite om den, noen andre som har brukt den, hørt den?
    Takk

  • #2
    +
    *Rå lydkvalitet
    *4-veis deling
    *Tidskomp

    -
    *litt få eq bånd
    *savner mulighet til å justere nivå på hvert enkelt element

    Har hatt en slik i noen år nå, og har svært gode erfaringer med spilleren.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #3
      Takk, det var det jeg og kom fram til etter å ha lest en god del om den. Men du synes den har god nok dsp til at man ikke trenger en separat? Hvor tryggt er det å bruke aktiv deling, hvis strømmen går, vil man da ved oppstart fortsatt ha samme parameter? Eller vil detfault settings settes inn igjen og man kan potensielt sett sprenge tweeter og midbass?
      Jeg har Jl-650-Csi frontsett, vil det være mer fordelaktig å ta bort de passive delefilterene og bestemme alt fra hu'en?

      Comment


      • #4
        Jada, bruk eq'n med omhu så går det finfint det.
        Om du tar strømmen lever minnet på backup noen dager/uker så det er ikke noe å bekymre seg over.
        det vil helt klart bli mye bedre om du fjerner det passive delefilteret og kjører det aktivt, med forbehold om at du har kontroll på hvordan du ratter et aktivt delefilter.
        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

        Comment


        • #5
          Originally posted by Legatia View Post
          Jada, bruk eq'n med omhu så går det finfint det.
          Om du tar strømmen lever minnet på backup noen dager/uker så det er ikke noe å bekymre seg over.
          det vil helt klart bli mye bedre om du fjerner det passive delefilteret og kjører det aktivt, med forbehold om at du har kontroll på hvordan du ratter et aktivt delefilter.
          Gjelder dette stort sett alltid? Hvis et passivt delefilter går for å være veldig bra, kan det alltids bli bedre ved aktiv deling?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            Originally posted by TakeTheTime View Post
            Gjelder dette stort sett alltid? Hvis et passivt delefilter går for å være veldig bra, kan det alltids bli bedre ved aktiv deling?
            Ja.
            Et passivt filter er ikke skreddersydd til din bil slik du har montert det.
            Det kan du gjøre med et aktivt.
            Tidskompensering er nok det som gjør størt utslag på aktiv vs passiv.
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #7
              Jeg har faktisk ikke brukt tids-komp. Mulig jeg har mye å hente på det. Hvis man ser bort ifra et riktigere plasert lydbilde/følelse, gjør det noe mer? For å hente mest ut av anleggete er det best å la proffesjonelle gjøre siste hånd på verket mtp eq, tidskomp, gain osv??

              Ble mye spørsmål , men jeg er på vei til å dra dette hakket videre i jakten på bedre lyd

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ratking View Post
                Jeg har faktisk ikke brukt tids-komp. Mulig jeg har mye å hente på det. Hvis man ser bort ifra et riktigere plasert lydbilde/følelse, gjør det noe mer? For å hente mest ut av anleggete er det best å la proffesjonelle gjøre siste hånd på verket mtp eq, tidskomp, gain osv??

                Ble mye spørsmål , men jeg er på vei til å dra dette hakket videre i jakten på bedre lyd
                På tidskomp har du mye å hente ja.
                Ved riktig bruk vil du få en langt bedre dynamikk i tillegg til det du nevner. Du vil i større grad unngå utfasninger.

                Jeg ville ikke gitt bilen bort for å få noen til å gjøre det. Men prøv gjerne å få noen i nærområdet til å veilede deg litt slik at du forstår selv hvordan du oppnår godlyden.
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment


                • #9
                  Men ved tidskomp. så er greia at lyden blir bedre for fører, man justerer etter førerplassen? Blir ikke lyden litt "rar" hvis man sitter andre steder?
                  (bare lurer fordi jeg liker å ha det "likt for alle" i min bil, det er midtstilt så passasjer foran har like god lyd, og for meg er lyden bra nok...)
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by TakeTheTime View Post
                    Men ved tidskomp. så er greia at lyden blir bedre for fører, man justerer etter førerplassen? Blir ikke lyden litt "rar" hvis man sitter andre steder?
                    (bare lurer fordi jeg liker å ha det "likt for alle" i min bil, det er midtstilt så passasjer foran har like god lyd, og for meg er lyden bra nok...)
                    Lyden blir vesentlig bedre for fører, og omtrent like dårlig for passasjer som når du ikke bruker tidskomp.
                    Jeg er nok ikke like solidarisk som deg, så jeg gir en lang marsj i lyden på passasjersiden.

                    Mvh
                    Diktator Thomas.
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment


                    • #11
                      Jeg er litt inni diktatortanken jeg og. Faktisk bryr jeg meg bare om bra lyd ett sted, og det er der jeg selv sitter.
                      Jeg har ikke brukt masse tid og penger for at sidemannen skal ha best lyd
                      Uansett, jeg skal lese litt i manualen(grøss) og se om jeg skjønner den tidskompen etterhvert.

                      Comment


                      • #12
                        Det ville jeg gjort.
                        Ser du holder til i drammen, hva med å møte opp på det uformelle treffet typhon har satt igang?
                        Der er det garantert mange som kan hjelpe deg med instillingene!
                        Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Legatia View Post
                          Det ville jeg gjort.
                          Ser du holder til i drammen, hva med å møte opp på det uformelle treffet typhon har satt igang?
                          Der er det garantert mange som kan hjelpe deg med instillingene!
                          Det hørtes ikke ut som en dum plan! Møt opp, så finnes det sikkert en gjeng ivrige sjeler som vil prøve å trykke litt med deg
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by TakeTheTime View Post
                            Men ved tidskomp. så er greia at lyden blir bedre for fører, man justerer etter førerplassen? Blir ikke lyden litt "rar" hvis man sitter andre steder?
                            (bare lurer fordi jeg liker å ha det "likt for alle" i min bil, det er midtstilt så passasjer foran har like god lyd, og for meg er lyden bra nok...)
                            Du får stikke en tur på treffet i drammen, og høre på en bil eller to med skikkelig innstilt tidskomp, så tenker jeg du får en aha-opplevelse

                            Det blir ikke noe vesentlig dårligere lyd for sidemannen om det kjøres null tidskomp eller tidskomp som er justert for føreren, vokal/lydbilde ligger nok godt uti høyresiden av bilen uansett. De fleste spillerene jeg har sett med tidskomp har også valg for om det skal være innstilt for venstre eller høyre side, så en kan med et tastetrykk velge hvem som skal ha godlyden Får heller spille hver sang 2 ganger, innstilt for hvert sete om solidariteten står høyest
                            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Haakon O View Post
                              Du får stikke en tur på treffet i drammen, og høre på en bil eller to med skikkelig innstilt tidskomp, så tenker jeg du får en aha-opplevelse

                              Det blir ikke noe vesentlig dårligere lyd for sidemannen om det kjøres null tidskomp eller tidskomp som er justert for føreren, vokal/lydbilde ligger nok godt uti høyresiden av bilen uansett. De fleste spillerene jeg har sett med tidskomp har også valg for om det skal være innstilt for venstre eller høyre side, så en kan med et tastetrykk velge hvem som skal ha godlyden Får heller spille hver sang 2 ganger, innstilt for hvert sete om solidariteten står høyest
                              Ja det blir morro å høre. Jeg synes det funker bra uten tidskomp., men nå er det bare det jeg har erfaring med.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                              Comment

                              Working...
                              X