Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradering: Pioneer TS W307D4 --> JL 12W6v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppgradering: Pioneer TS W307D4 --> JL 12W6v2

    God kveld!

    Skal antakelig bytte ut sub'en nå, er temmelig sikker på dette. Ville bare vite hva bilstereofolket tror?
    Synes ikke Pioneer'en min spiller så veldig bra og "matcher" ikke så bra til frontsettet mitt synes jeg,
    så jeg benytter sjansen mens jeg har den; er en viss person på forumet som selger meg en 12W6v2.
    Noen som har erfaring med JL Audio? Dette går for å være en skikkelig SQ-sub og det er det jeg vil ha.

    Her er en link: JL Audio 12W6v2

    Tenkte jeg skulle drive den med denne: Alpine MRP-M650

    Planen er da å koble i 2 ohm, så yter forsterkeren 600w rms, samme som subwooferen.
    Høres dette greit ut? Vil det funke bra med denne forsterkeren? Noen som kjenner til sub'en?
    Last edited by TakeTheTime; 13-03-2010, 13:38. Reason: Det er D2 ikke D4
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

  • #2
    subben skal visst være knall, men kan hende den forsterkeren blir noe boomy. Hadde 2 av disse selv, men fikk en mye bedre tight og presis bass når jeg byttet til en helix A2.
    men tror uansett det er en god start og w6 subbene er nok mye bedre lydmessig enn pioneeren som er en mer rettet mot lydtrykk.
    Prosjekt SQ Audi A3

    Comment


    • #3
      Boomy sier du? Og det er uansett om jeg deler på 60 eller 80hz? Trodde denne monoblokka var ganske grei lydmessig jeg, ga 1200,- for den (brukt)
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #4
        Jeg tror nok også du med fordel kan bytte til en litt kraftigere monoblokk.
        Om du ser så er ikke elementet så veldig følsomt heller
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

        Comment


        • #5
          Ok, men synes det er litt rart at 600w rms ikke skal kunne holde til en sub som er oppgitt til 600w rms. Dette diagrammet gjelder også sub'en:



          Men mener dere at jeg burde koble den opp i 4 ohm, og ha 600w eller mer da? Tror jeg uansett starter med M650, har ikke råd til noen ny blokk nå.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            Har JL audio 13w7 og er MEGET fornøyd. Og dette er med dårlig kasse og forsterker. LEgger med en liten film snutt, men dette er da før jeg koblet fra 3 ohm til 0.75 ohm Er meget presis og god bass

            http://s40.photobucket.com/albums/e2...4.flv&newest=1

            Comment


            • #7
              er 13W7 dual 1,5 ohm?

              Det hørtes ut som den ga veldig fin og thight bass i alle fall.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #8
                Originally posted by zr900turbo View Post
                Har JL audio 13w7 og er MEGET fornøyd. Og dette er med dårlig kasse og forsterker. LEgger med en liten film snutt, men dette er da før jeg koblet fra 3 ohm til 0.75 ohm Er meget presis og god bass

                http://s40.photobucket.com/albums/e2...4.flv&newest=1
                Høres sikkert bra ut det der, men får aldri noe særlig ut av sånne opptak av bassere (lydmessig da) pga. mic'en.
                Du driver den med en soundmagus, og hvor mange watt om jeg tørr spørre? Presis og god bass er jeg ute etter, så det er bra!
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #9
                  er dual 1.5 ohm ja Fikk ferdig skjærte plater fra dag johansen idag så er spent å se hvordan det blir med ordentlig kasse

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by TakeTheTime View Post
                    Høres sikkert bra ut det der, men får aldri noe særlig ut av sånne opptak av bassere (lydmessig da) pga. mic'en.
                    Du driver den med en soundmagus, og hvor mange watt om jeg tørr spørre? Presis og god bass er jeg ute etter, så det er bra!
                    Soundmagusen er oppgitt til 1500wrms i 1 ohm tydligvis men tviler. Skal ha JL audio forsterker etter hvert men klarer meg i lange baner med soundmagusen inntil videre

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by zr900turbo View Post
                      er dual 1.5 ohm ja Fikk ferdig skjærte plater fra dag johansen idag så er spent å se hvordan det blir med ordentlig kasse
                      Spennende. Let me know! Planen min er å bruke den jeg har fra før, det er en lukka kasse på 35 liter. Go4Life mener dette er anbefalt...?
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by zr900turbo View Post
                        Soundmagusen er oppgitt til 1500wrms i 1 ohm tydligvis men tviler. Skal ha JL audio forsterker etter hvert men klarer meg i lange baner med soundmagusen inntil videre
                        Hadde ikke vært feil med en JL-monoblokk til den nei Tror du jeg har nok effekt med min Alpine? 600w rms...
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #13
                          ja uten tvil. Tviler på at Alpine forsterkeren gir så mye mindre enn det de har skrevet.

                          Jeg vil tro at det blir en veldig fin match med dem to. Det finnes selvsagt bedre forsterkere, men det finnes og mye dårligere.
                          Mvh. Damir

                          Comment


                          • #14
                            Vet ikke hva 12w6v2 skal av kasse men står jo her http://mobile.jlaudio.com/pdfs/7876.pdf at den skal ha 35,4 liter så

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Hadde ikke vært feil med en JL-monoblokk til den nei Tror du jeg har nok effekt med min Alpine? 600w rms...
                              Skal ikke mye effekt til for at JL audio sine subber skal spille bra, på videoen min skal soundmagusen tydligvis gi ut 6-700 wrms ( 3 ohm ) kan jeg tenke meg. Hadde da bare 12v ca på forsterker så var jo en del effekt tap før jeg byttet kabler

                              Comment

                              Working...
                              X