Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hert Hsk 165 Frontsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hert Hsk 165 Frontsett

    Hei, Da var dt tid for min første inlegg^^

    Har eit Hertz Hsk 165 Frontsett. Som blir dradd av 2 kanals forsterker(Pioneer: GM-5400T).

    Driver å stiller å herjer litt, Men syns ikkje jeg får den heilt den lyden jeg vil ha.

    Syns diskanten er litt for skarp og tung å høre på. Har montert den ca med speile.

    Leste at diskanten burde monteres så nert den andre høytaleren som mulig vist du hadde eit 3 veis sett.
    Gjelder det også på eit 2 veis? Burde jeg flytte den nermere Wofferen og vinkle den litt vekk fra meg?

    Hilsen Karl

  • #2
    et hot tips er å dempe diskantene i nivå. sjekk om det er mulig på delefilteret.

    Hva slags spiller har du a?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Velkommen

      Det er sikkert optimalt med elementene i nærheten av hverandre, men tror ikke du vil tjene noe på å flytte diskanten lavere i døren, er redd lydbildet ville bli litt merkelig. Ettersom jeg har erfart er det vanskligere å plassere midbassen i et komponentsystem enn diskanten, så om den står lavt i døra tror ikke jeg det har så mye å si. Krever vell også mye jobb ved evnt. ombygging? :P Skal sies at dette er ren gjetting fra min side, da jeg ikke har hørt en slik løsning.
      Har du derimot dempet døra for å få frem "trøkket" i midbassen? Tror isåfall det kan kompensere litt for en skarp diskant.

      Cluet her er vell instillinger i spiller/delefilter, som Typhon sier.
      Bmw e34 520:
      Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

      Comment


      • #4
        HT25 diskanten som er i HSK settet er vel kjent for å være litt skarp. Tror heller ikke du kan dempe den med medfølgende delefilter..
        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

        Comment


        • #5
          Diskanten kan justeres på Hsk 165
          http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=4003

          Comment


          • #6
            Har HSK163, og fikk litt rare resultater da jeg dempet på delefilteret. En skikkelig rar, "mumlete" øvre midbass/nedre mellomtone... Fikk mye bedre lyd når jeg satt delefilteret på +2dB og dempet diskanten med equalizer isteden. Av en eller annen grunn...

            Vet ikke om 165 har samme "problem".

            PS: I en tidligere bil, hadde jeg diskanten nede i døra ved midbassen, vinklet nesten rett oppover. Det spilte faktisk veldig bra, kunne ikke høre at diskanten satt så langt nede. Så om du har mulighet, er det jo et alternativ.

            Comment


            • #7
              Har Pioner DEH-P5100UB spiller.

              Kan senke og øke diskanten på delefiltere, men syns ikkje det har den store effekten

              Men Har mulighet til å flytte på diskanten. Nå står den heilt i toppen av døra. Trenger jo ikkje flytte den heilt ned, men litt i alle fall. Den står og vinklet mot sjofør. Så kunne kankje ha montert dei så dei spiller mot hvarandre. Eller gir det eit dårlig lydbilde?

              Takker for svar

              Comment


              • #8
                Ta gjerne å gjør følgende for å teste:
                Vinkle diskantene slik at de ikke peker mot deg, men peker "forbi" deg og treffer et punkt i taktrekket rett over midten av baksetet. Se om det blir noen forbedring da.

                Gjerne kombinert med -2dB på delefilteret
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment

                Working...
                X