Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket lim til karosseri emblemer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    KJøpte et par forskjellige dobbeltsidige teiper. Den ene festet seg til alt, til og med saksa jeg skulle klippe den med. Så teip hadde fungert fint hvis det ikke hadde vært for emblemts utforming. Det er nemmelig masse tynne deler som stikker ut fra emblemet, så flaten som skal festes, er for liten til at den fester særlig godt på teip.

    Bestemmer jeg meg for å bruke emblemene må de derfor limes på. Finner jeg andre emblem kan jeg bruke teipen.

    Comment


    • #32
      du må ikke ha teip på hele overflaten heller.
      Mvh. Damir

      Comment


      • #33
        Men ser også problemstillingen med og få ting til å henge ytterst i kantene.
        Se bilde:


        Del a er "bred" nok til at han får festet teip under slik at emblemet sitter godt, mens del b blir for "smal" til at teipen vil ha noe bærekraft både for emblem og feste på karosseri.
        På den måten vil han ikke få teip helt ytterst i kantene, og kantene vil "blafre" i vinden når han kjører.

        Om jeg ikke har forstått ting helt feil da magnesmurf?

        Vel og merke så er målene på eksempelet bare eksempel og ikke realistiske
        2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

        Comment


        • #34
          Hvis emblemet ser slik ut så er det vel ingen problem å skjære ut en mal som er 1mm mindre enn emblemet på alle kanter og så lime det på emblemet. Bruk en god saks og god tid så skal det vel gå uten problemer.
          Mvh. Damir

          Comment


          • #35
            Denne tråden tok av, ja.

            Jeez, det er jo bare å lime. Får det alltids av. Trenger ikke store dråpen med Tec7 e.l. for at det skal sitte.

            PS: Silikon og biler er ikke den beste kombinasjonen om du har tenkt til å lakkere den en gang. Silikondampen setter seg overalt, og billakkereren vil hate deg i sitt stille sinn.

            Comment


            • #36
              silikondamp? please explain.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #37
                Hehe. Silikon fordamper når det tørker, i alle fall mange typer silikon, og dampen legger seg overalt, og blir værende der. Er vanskelig for billakkerer'n å fjerne alt, og resultatet kan bli "fiskeøyne" i lakken. Små bobler, på en måte, filler/lakk fester ikke på underlaget. Sikkert noen lakkeringseksperter som vet mye mer om det enn meg. :P

                Ta silikonsmøring på dørlistene, f.eks... Og noen typer "Cockpit Shine", interiørglans.... Kompisen min er billakkerer, og har forbannet de produktene opp og ned. Ettersom det antagelig er han som skal lakkere for meg, skyr jeg silikonprodukter i min bil, i alle fall.

                Tec7 innholder ikke silikon såvidt jeg vet. I tillegg er Tec7 bedre å bruke hvor man skal ha synlig lys grå/hvit fuge, siden den ikke gulner over tid sånn som silikon gjør.

                Comment


                • #38
                  Emblemet er masse kanter på ja. EN mal blir vanskelig, da noen av emblemets kanter er for tynne til å skjære til noe fornuftig. SÅ ja, blir nok å feste det med tech7.

                  Et annet problem med teip hadde blitt at noen områder av emblemet hadde blitt sittene litt oppå teipen, med mellomrom til lakken under. Hadde blitt et helvete hver gang jeg polerte bilen, eller vasket det, siden vaskevotten ville hengt seg fast i de spisse hjørnene som ikke satt oppå en teipbit.

                  Comment

                  Working...
                  X