Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål angående delefilter og crossover. :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål angående delefilter og crossover. :)

    Jeg har som signaturen sier, endel rainbow utstyr. Har forstått det slik at det ikke er så alt for mange andre som har det her på forumet, men jeg spør nå uansett.

    Dette delefilteret her KW 4V8 skal pares opp mot en slik en JVC avx810

    Hvordan tror dere matchen blir mellom disse to, ut fra de specs dere kan se på de to sidene?
    Sture Vedal

  • #2
    KWn hadde en "dårlig/lav" signal/støy forhold.... er det pga aktiv deling at du trenger den delefiltren?

    * Signal/støyforhold >85dBA

    apropos så så jeg noe veldig nyttig:
    Optisk digital utgang

    lars engen skal selge en Orion digital EQ med optisk og spdif innganger... da blir dette meget bra faktisk... men hva slags forsterkere skal du bruke?
    Last edited by matador; 07-03-2010, 22:03.
    --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
    -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

    Comment


    • #3
      Jepp, er med tanke på aktiv deling at jeg trenger noe slikt. Jeg tror ikke jvc'en jeg har kjøpt, duger helt til å handtere aktiv deling.

      Jeg skal bruke 1 Rainbow KW2250. Det er en tokanals forsterker, som jeg tenker å bruke på midbass'ene. Og så har jeg en dynabel 0802 som jeg tenker å bruke på diskantene. Jeg har forsåvidt 2x slike rainbowforsterkere liggende...

      Hmm.. Så kanskje man skulle snuse litt på den han har til salgs, er det det du mener?
      Sture Vedal

      Comment


      • #4
        har de ikke de forsterkerene innebygde delefiltre? er litt eskepstisk til det dårlig støy forhold men generelt alle extra komponeter i signal veien skal unngås derfor hvis du har innebygde delfiltre er det en bedre løsning synes jeg.

        Den digitale eq som engen selger har nok bånd til å brukes til noe fornuftig men spilleren har en dedikert subutgang så jeg -spørs om ikke man kan velge en HPF i front og rear utgangen, siden det står "Høypassfilter (TIL/gjennom)" i teksten.

        Innebygde delfiltre i forstekerne vil nok gi bedre støyforhold enn den preampen -men preampen hadde en bra steilhet:24dB -spørs om ampene har like skarpe filtre?
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

        Comment


        • #5
          Rainbow ampene er filterløse. De er bygd for å pares opp med den kw'en som jeg linka til. Om det er noe særlig bra, det skal jeg ikke svare for.. MEN, de få testene jeg klarer å google meg fram til, sier at de er faktisk ikke så ille. Tysk hifimagasin har rata dem til uberspitzen eller noe slikt.. Men jeg stiller meg sterkt kritisk til ett tysk magasin som tester ett tyskt merke. hehe..
          Sture Vedal

          Comment


          • #6
            Har filteret en "X10"-switch på toppen, eller noe? Litt unyttig med bare 500hz HPF (ser det står 5k i specsa på Transmedia-sida).

            Comment


            • #7
              Jeg klarer ikke å finne ut av det, da jeg har problemer med å finne både manualen og ett bedre bilde av denne saken. :| Får vel bare legge den på hylla, og heller se meg rundt etter andre ting.
              Sture Vedal

              Comment

              Working...
              X