Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hertz HT25 diskanter VS. Hertz HT20R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hertz HT25 diskanter VS. Hertz HT20R

    Svigerinna har hertz HSK 165 i bilen. Hu er ikke helt fortrolig med diskantene. Hu mener de er litt for skrikete. Vil det har noe for seg å bytte dem ut med HT20R diskantene?
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

  • #2
    Prøvd å justere noe? Sette ned nivået i delefilter om det er mulighet for det? Ikke alltid det lønner seg å bytte utstyr
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Det er ikke mulighet og justere fra delefilteret, kun +2db om jeg husker korrekt.
      Så da får du prøve og justere ned fra spilleren
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

      Comment


      • #4
        Det var da typisk.

        Hva slags spiller har denne frøkna da?
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Er vel samme diskant som i HSK163, så ja, den er litt skrikete!

          Om du ikke skal bytte den ut, så "må" du i alle fall ha mulighet til å dempe den masse med EQ.

          Comment


          • #6
            hu har kenwood KDCW7644UY. lurte på om jeg skulle prøve dele det aktivt da hu har ett par ledige kanaler (hertz ep4x)..
            Men om noen har erfaringer med den andre diskanten hadde det vært topp. Altså HT20R. For er vel en kjennsgjerning at HT25 går for å være en "skrikete" diskant.
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

            Comment


            • #7
              Del aktivt du. Da har du plutselig litt mer valg i form av å dempe diskant eller endre deling etter behov Demp den gjerne 2-3-4dB for å se om det hjelper noe.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                prøver det jeg Så får vi se om hu blir fornøyd
                Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                Comment


                • #9
                  Jeg har også erfart at HT25 kan vær noe brutal, men ser at i de er erstattet med HT28 i de nye XL settene. Undres om de er like skarpe..?
                  Bmw e34 520:
                  Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                  Comment

                  Working...
                  X