Announcement

Collapse
No announcement yet.

Knivblad til å skjære tepper

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Knivblad til å skjære tepper

    Hvor kan jeg få tak i et knivblad som er skarp nokk til å skåre teppe trekk til basskassen?
    tapetkniv var ikke skarp nokk.

    trenger noe lignende som på bildet..



    Noen kjente butikker som har denne type knivblad ?
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

  • #2
    Vil tippe at både Maxbo og Montér selger sånne... Og alle andre kjente byggevareforretninger
    Tilogmed Europris og Biltema bør vel ha sånne...
    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

    Comment


    • #3
      Denne gjør jobben.

      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        Legetia: hvor får du kjøpt en sånn kniv som du har ? må du etter slipe den?
        tro det eller ei så fant jeg faen meg 10 stk knivblader helt flonk nye i en forbanna pose. typisk? etter å ha leite vildt i hele dag!
        Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

        Comment


        • #5
          Originally posted by titus41 View Post
          Legetia: hvor får du kjøpt en sånn kniv som du har ? må du etter slipe den?
          tro det eller ei så fant jeg faen meg 10 stk knivblader helt flonk nye i en forbanna pose. typisk? etter å ha leite vildt i hele dag!
          Hehe, egentlig var det en spøk. Barberer meg med den der, så den er ihvertfall skarp nok.
          Egentlig kan du bruke en hvilkensomhelst kniv bare du sliper den opp så den blir skarp.
          Forøvrig har jeg noen japanske engangsbarberkniver liggende fra andre verdenskrig, de hadde vært ypperlige til formålet.
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #6
            hah, barberkniv.

            Du får jo kjøpt Stanly blader overalt som er nesten helt like, dem bør være skarpe nok. Dem får du kjøpt hos de fleste trelast forretninger, clas ohlson og jernia tror jeg.


            edit:

            Kniv som bruker slike blader, like greit å ha et skaft å holde: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=134845139
            Last edited by Dammed; 02-03-2010, 23:56.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #7
              jeg fant akkurat en knivblad pakke i en pose på loftet :S noe som jeg hadde helt glemt ..



              dette tror jeg er skarpt nokk får jeg håpe, hvis ikke får jeg prøve å kjøpe den kniven som DAMMED: ga link til i morgen
              Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

              Comment


              • #8
                den stanley kniven der er noe fordømt dritt når den blir full i brask og drit.. Ideen er god den men den funker ikke i praksis over tid etter min mening..

                Kjøp noe enklere og billigre jerna har den tradisjonelle stanley med innrekkbart blad til 99 kr, eller en uten intrekkbart blad til 59kr. Eller du kan kjøpe en i plast med knekk blader til 30kr :P
                sound.vision.soul

                Type R

                Comment


                • #9
                  stemmer det, enkle er ofte det beste. Denne kniven ville jeg anbefalt: http://www.stanleytools.com/default....+Utility+Knife
                  Mvh. Damir

                  Comment


                  • #10
                    Jernia har stanly blader/skraper ja
                    VW Corrado - Prosjekt bil
                    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                    I´m BANKRUPT - A G60 owner

                    Comment


                    • #11
                      Unnskyld, men jeg må bare...

                      Hvordan i svarte klarer man å få bygget noe som helst om man ikke kan orientere seg såpass i verden at man VET at det finnes type "stanleykniver"??? Eller i det minste bare går å kjøper en om man ikke har en drøss liggende og slenge.

                      At vi er på side 2 på ett teknisk forum om dette temaet er jo nesten til å flire av.. Nei forresten ikke nesten...

                      *klørmegihodet*
                      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                      Comment


                      • #12
                        Du løser problemet med å anskaffe en Bosch GUS 9.6V teppesaks :-) Det gjorde jeg og den er helt sjef.
                        Mvh
                        Lars Engen

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Joakim View Post
                          (...)
                          At vi er på side 2 på ett teknisk forum om dette temaet er jo nesten til å flire av.. Nei forresten ikke nesten...

                          *klørmegihodet*

                          Hehe...

                          Mulig du er på side 2, men her hos meg er det side 1. Det er nemlig mulig å velge hvor mange innlegg man vil vise pr. side, så det som er fasit hos deg, er ikke fasit hos alle andre.

                          Folk vil vel alltid komme med spørsmål, antagelser og uttalelser basert på sin egen (muligens begrensede) kunnskap, for det er nå engang sånn at ingen kan alt om alt.

                          Comment


                          • #14
                            syns ikke det er rart lengre jeg. Har vel vært på forum i ca 7-8 år nå. Og det er så mange gjentakende og/eller latterlige spørsmål som dukker opp at man blir vant til dem.

                            Dette er jo etter min mening et ganske latterlig spørsmål, alle burde vite at saks funker fint. Det finnes elvsagt teknikker også som krever andre verktøy.

                            I mine mange år på forum så finner jeg det enklest å bare gi svaret på det folk lurer på, tar så lang tid å vise dem hva de skulle gjort, som er å søke på forumet, på google, og så på youtube. I de fleste tilfeller så ligger svaret på det man lurer på første par sidene på alle 3 "søkemotorene".
                            Mvh. Damir

                            Comment

                            Working...
                            X