Announcement

Collapse
No announcement yet.

seriekoblig av 3 15"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • seriekoblig av 3 15"

    hvordan er det å serie koble av 3 stk orion hcce 15.2 sammen å drive dem på enn lib 5000.1? blir det noe tess eller ræva?

  • #2
    Hva mener du?

    Comment


    • #3
      Kommer vel ann på hvor mye effekt du vil ha til elemnetene det.

      Elementene er vel 2+2ohm? i såfall en rein seriekobling ender du med 12ohm og med rein parallel helt ned til 0,33ohm.. Med litt kombinasjoner kan du ende på 3 ohm eller 1,34 ohm...
      Spiller: Pioneer p6600DVD
      Frontsett: Seas Lotus Performance
      Sub:Morel Elate Sw10

      Comment


      • #4
        jikk litt sjapt hr nå, ja di er 2x2 spole så vil jeg koble dem 1 ohm på vær av dem å så inn på forserkeren slik som dette http://www.rockfordfosgate.com/rftec...3&woofer_imp=3 men vil fosterkern takle det?

        Comment


        • #5
          forsterkeren takler vell ned til 1 ohm?
          da går jo 1.33 ohm greit
          rundt 1800W pr element
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment


          • #6
            har ikke sett på hva du får koplet spolene i jeg men. har dratt ampen ned i 0.5ohm selv stabilt
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #7
              så d vil det si det vil gå greit?

              Comment


              • #8
                hvis du paralellkopler alle subbene ned til 1ohm hver kan det kansje bli litt hardt til ampen, men skal ikke si det ikke går:P

                om du kjører hver sub som 4ohm og paralellkopler det, så går det værfall greit du vil få helt ok med power ut av den da
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic
                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                www.sandviksbassogbongel.com

                Comment


                • #9
                  oki får ta å testing testing enn dag da
                  takk for svarene

                  Comment


                  • #10
                    bare sørg for at ampen får nok strøm
                    MVH, Øivind Sandvik
                    sigpic
                    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                    www.sandviksbassogbongel.com

                    Comment


                    • #11
                      har 3 stk Ground Zero GZBP 12.3500 baki å det bør jo gå greit

                      Comment


                      • #12
                        Tror neimen ikke jeg hadde turt å laste den monoblokka helt ned i 0,33 ohm i allefall.Derimot 1,33 ohm går kjempefint

                        Comment


                        • #13
                          Du har jo nesten spørt om dette før: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9202

                          Originally posted by Dammed View Post
                          hmm, hadde nok koblet det til 3 ohm hvis jeg var deg, usikker hvor mye du vil få ut av forsterkeren da.

                          En forsterker gir 5500W rms ved 1 ohm, linket så gir dem dobbelt, men i 2 ohm. Hvis vi da forutsetter at den gir dobbelt av hva den klarer i 2 ohm ved 4 ohm hvis to er linket sammen så får du 6500W rms ved 4 ohm linket, dvs ca 8750W rms ved 3 ohm. 11000-6500 = 4500 (differanse mellom 4 og 2 ohm) / 2 = 2250W + 6500W = 8750W rms ved 3 ohm. For at dette skal stemme så måtte det vært en fordobling av forsterker kraft fra 2 til 1 ohm, det er det ikke. Du mister ca 15%, med andre ord så får du kanskje noe rundt 7500W (8750W - 15%) rms fordelt over dem 3 subbene.

                          Dette er ren gjetting siden jeg fant ingen andre butikker enn lydibilen som selger disse som kan gi noe mer spesifikasjoner på disse. Det kan hende du får mindre enn dette eller mer, er som sagt en ren gjetting.

                          Men får du ca 7500W rms så er det nok for dem tre, de tåler jo 2000W rms hver så det du burde funke ganske greit. Men du bør ta kontakt med butikken for å se hvor mye forsterkerne gir linket i 3 ohm, men jeg vil tro at det er rundt 7500W rms.
                          Du vil da få kanskje rundt 4750W rms fordelt over 3 orion subber, skal fungere greit det der.
                          Last edited by Dammed; 02-03-2010, 01:36.
                          Mvh. Damir

                          Comment


                          • #14
                            ja det stemer jo, fant ikke i gjen tråen til den så var derfor jeg jor det ikke meningen å lage noe bry hehe

                            Comment

                            Working...
                            X