Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereokurs - Who's in?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilstereokurs - Who's in?

    Hei igjen!

    Har i den senere tid latt meg undre over en rekke ting innen det vi driver med, nemlig bygging av stereoanlegg i bil. Det verserer mange teorier om alt fra kassebygg til diskantvinkling og midbassmontering. Teorier som går ut på at portet kasse ikke egner seg til en vel-låtende bassgjengivelse eller at man helst ikke skal bruke tidskorrigering fordi noen påstår at det ødelegger lyden.

    Mange teorier og tanker rundt alt dette, men lite av det som blir skrevet her stemmer. Mye som er "close, but no cigar"-preget.

    Hva med da et kurs som tar ting fra bunnen av, avkrefter myter og fyller dere med riktig lærdom? Holdt av folk som har erfaring innen det de snakker om?

    Huk av for om dette er noe for deg eller ikke så kan vi se hvor stor etterspørsel det er rundt dette. Kommenter gjerne i tråden samt legg inn ønsker til kurset om du har det.

    86
    Ja, dette høres spennende/lærerikt/interessant ut
    89.53%
    77
    Neida, jeg føler jeg kan nok om bilstereo som det er!
    10.47%
    9
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

  • #2
    Hadde definitivt deltatt på et kurs hvis det hadde hatt en vettug pris og ikke så infernalsk langt og kjøre.
    Spiller: Pioneer p6600DVD
    Frontsett: Seas Lotus Performance
    Sub:Morel Elate Sw10

    Comment


    • #3
      et sånt kurs hadde vi "nybegynnere" trengt og de som tror de kan.. for så å lære det videre ..

      som du skriver "Mange teorier og tanker rundt alt dette, men lite av det som blir skrevet her stemmer"
      noe du ofte hører blandt folk.

      si ifra viss det bli noe kurs engang! er ivrig etter å lære mer!
      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
      Mvh
      Rune Kvaal

      Comment


      • #4
        Et kurs kunne jeg tenkt meg uansett, man lærer noe hele tiden, til og med dere som eventuelt skal holde kurset hehehehe
        Ronny Karlsen
        02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
        96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
        Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

        Comment


        • #5
          Låner tråden til å lufte en annen ting i samme slengen...

          Det er ingen hemmelighet at det å dra på konkurranse er noe som mange synes er "skummelt". At ikke man føler det man har er bra nok osv...
          Det er kort og godt vanskelig å få folk ut av stolen og med på noe sosialt.

          Lekt litt med tanken på å arrangere noe helt uhøytidelige treff, hvor man kan komme, ta en kaffe og prate litt sjit. Det vil da være muligheter for å få lytte på mye bra saker og diskutere det man er interessert i. Hva og hvor langt det kan utvikle seg er det jo bare de som møter som avgjør.

          Dette er selvfølgelig litt vrient å få med alle på av geografiske årsaker, men ett sted må man jo begynne!

          Bmw-klubben her i Vestfold har "treff" hver første torsdag i mnd. på en truckstop ved E18 hvor de har stor parkering og uhøytidelig atmosfære.
          Er dette noe som kan være av interesse?
          Og da mener jeg ikke at folk skal synes det er "dritbra" og aldri dukke opp, men om det er reell interesse for å faktisk komme og finne på litt sprell...
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Jeg er med på dette så lenge det er ikke langt oppe i Finnmark. Så lenge det er sør for Trondheim så er jeg med.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dammed View Post
              Jeg er med på dette så lenge det er ikke langt oppe i Finnmark. Så lenge det er sør for Trondheim så er jeg med.
              I første omgang så blir det nok kurs i eller rundt oslo en plass.. Østlandet iallefall.. Men om interessen blir stor nok, så kan jo kurs holdes hvor som helst..
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment


              • #8
                Helt klart
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Nemoas View Post
                  Hadde definitivt deltatt på et kurs hvis det hadde hatt en vettug pris og ikke så infernalsk langt og kjøre.
                  I ditt tilfelle kan du bare ta bussen Hehe. Og prisen blir nok rett over det en drink koster på byen, så dette har de aller fleste råd til! I tillegg er det meningen at en form for goodie bag skal følge med deltakerne hjem
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    Høres veldig bra ut.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      Dette syntes jeg hørtes ut som et supert tiltak, og ser den med avstand også, tanken slo meg at kansje det er mange nordfra som tenker det samme i forhold til sørover som andre gjør om og reise nordover.

                      Vis dette viser seg og være noe som flere kan være inntressert i dersom det blir aktuelt og ha et kurs lenger nord for og trekke folk nedover fra både nord og samt folk opp fra sør.

                      Så kan jeg snakke litt med kommunen her oppe og kulturetaten de har jo tidligere vært veldig glad i oss i dette miljøet som var her oppe på tynset så jeg er ganske sikker på at vi enten kunne fått låne en sal med prosjektor i kulturhuset, enten gratis eller veldig billig, går jo ann med og friste med litt reklame på en enkel poster i a4 format doc/pdf som hver og en kan skrive ut på en ok skriver på photoark og henge opp osv.

                      Samt eventuelt høre med campingen om dem kansje vil gi noen prosenter på leie av hytter etc.

                      Bare en tanke liksom, men skulle det bli aktuelt så er det greit og vite litt hvor mange som aktuelt vil komme og når det eventuelt blir, i forhold til forespørsler da.
                      Hugo
                      WWW.HUGOH.NO
                      Ford sierra (Rockford Fosgate,Polk audio,Pioneer)
                      Toyota Camry (Audison, Hertz, Pioneer)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by hugoh View Post
                        Dette syntes jeg hørtes ut som et supert tiltak, og ser den med avstand også, tanken slo meg at kansje det er mange nordfra som tenker det samme i forhold til sørover som andre gjør om og reise nordover.

                        Vis dette viser seg og være noe som flere kan være inntressert i dersom det blir aktuelt og ha et kurs lenger nord for og trekke folk nedover fra både nord og samt folk opp fra sør.

                        Så kan jeg snakke litt med kommunen her oppe og kulturetaten de har jo tidligere vært veldig glad i oss i dette miljøet som var her oppe på tynset så jeg er ganske sikker på at vi enten kunne fått låne en sal med prosjektor i kulturhuset, enten gratis eller veldig billig, går jo ann med og friste med litt reklame på en enkel poster i a4 format doc/pdf som hver og en kan skrive ut på en ok skriver på photoark og henge opp osv.

                        Samt eventuelt høre med campingen om dem kansje vil gi noen prosenter på leie av hytter etc.

                        Bare en tanke liksom, men skulle det bli aktuelt så er det greit og vite litt hvor mange som aktuelt vil komme og når det eventuelt blir, i forhold til forespørsler da.
                        Supert dette!

                        Det hadde vært kjempegøy å få til noe oppover i lænne også! Men det avhenger av at noen VIL komme og KOMMER... Det krever litt mere økonomi også, siden vi også må reise.. Vi gjør ikke dette for å tjene penger, men av ren interesse for å få til noe mere enn det som skjer nå om dagen.

                        I første omgang så blir det noe her på østlandet, men når vi får testet ut litt og utviklet oss og materiellet, så er det helt klart muligheter for alle forslag!
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                        Comment


                        • #13
                          Både møter og kurs høres artig ut
                          Kjempe bra ideèr!
                          Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                          Comment


                          • #14
                            Bra ide bare? Eller er du med på noe sånt?
                            Mvh Tony
                            - The only road to take is perfection itself

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Joakim View Post
                              Supert dette!

                              Det hadde vært kjempegøy å få til noe oppover i lænne også! Men det avhenger av at noen VIL komme og KOMMER... Det krever litt mere økonomi også, siden vi også må reise.. Vi gjør ikke dette for å tjene penger, men av ren interesse for å få til noe mere enn det som skjer nå om dagen.

                              I første omgang så blir det noe her på østlandet, men når vi får testet ut litt og utviklet oss og materiellet, så er det helt klart muligheter for alle forslag!
                              Godt og høre, jeg ser på noe slikt som en veldig fin måte og rekruttere samt og at noen som har tuklet litt i gamet også kan lære noe nytt av, så jeg tror at noe slikt som dette spesielt om det holdes på våren eller senvintern kan være med og holde interessen oppe.

                              og ja ser den om noen vil komme helt klart, derfor kan det jo kansje være aktuellt med bindende påmelding i alle fall fra en viss antall dager før, men som sagt tror jeg dette burde kunne gjøres ganske økonomisk, kan evnt. prøve og lufte en liten tanke i forhold til reise om østerdalsekspressen som kjøres av dem jeg jobber for kansje vil kunne gi kursdeltagere litt rimeligere biletter etc, går jo både fra trondheim og oslo den.

                              når det gjelder folk så ville jeg tro det ville være rart om ikke det kom noen, for det er noen som holder på lokalt som jeg ikke kjenner så godt i og med at miljøet her oppe og ildsjelene har trekt til nye beitemarker eller nesten godt i hi for en stund, men hører stadig rykter om at det skjer et og annet i garrasjer.

                              Samt dette tror jeg ville kunne trekke folk fra både dombås,hitra,frøya,trondheim,østerdalen generelt og røros, samt kansje nord for trondheim også, er jo store miljøer for slikt på disse stedene, tror egentlig ikke det nødvendigvis er mangel på folk men spørsmålet er hvordan komme best ut til dem og på en slik måte at dem føler at dette er et kurs for alle og at en ikke må ha hylla full av pokaler for og komme, det tror jeg er den viktigste biten.
                              Hugo
                              WWW.HUGOH.NO
                              Ford sierra (Rockford Fosgate,Polk audio,Pioneer)
                              Toyota Camry (Audison, Hertz, Pioneer)

                              Comment

                              Working...
                              X