Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor får man tak i JVC i norge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor får man tak i JVC i norge?

    Leter etter en spesiell Cd spiller, som ville passet veldig godt i bilen min.
    Denne: http://www.jvc.no/product.php?id=KW-XR611E&catid=100120

    Det er en 2Din spiller laget av JVC, med blandt annet utskiftbar belysnings farge, Usb og aux inngang+++ Den fåes også med BT og 3 linjeutganger hvis man trenger da (heter da KW-Xr811)

    Prøver uansett å finne pris og forhandler her i norge. Har foreløbig kun funnet den i utenlanske nettbutikker.

  • #2
    bilradiospesialisten fører JVC, så de kan sikkert skaffe deg den.
    Andreas Dibbern
    Ford Fiesta
    Takk til B2Audio
    B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

    Comment


    • #3
      Et tips: Det jeg har hatt av JVC har det vært ræva lydkvalitet på (en tidl. toppmodell-CD-spiller og en 2-DIN AV-enhet. Unntaket er en tokanals forsterker, som var veldig rå.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Miniboom View Post
        Et tips: Det jeg har hatt av JVC har det vært ræva lydkvalitet på (en tidl. toppmodell-CD-spiller og en 2-DIN AV-enhet. Unntaket er en tokanals forsterker, som var veldig rå.
        Et annet tips:

        JVC er noe av det bedre lydmessig sett av cd spillere som er på markedet i dag.
        Mvh
        Tufte's hotline

        Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

        Comment


        • #5
          send en mail til...

          http://www.jvc.no/contact-email.php

          så får du sikkert svar på hvor din nærmeste forhandler holder til
          Mvh
          Tufte's hotline

          Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

          Comment


          • #6
            Fant ut at elkjøp forhandler jvc, så tenkte jeg skulle prøve der først.

            Hvis ikke får jeg høre hos bilradio spesialisten.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Tufte View Post
              Et annet tips:

              JVC er noe av det bedre lydmessig sett av cd spillere som er på markedet i dag.
              Kom gjerne med en bakgrunn for den uttalelsen.

              Jeg ga en grunn til min, og kan gjerne utdype: EQ-innstillingene for det som var en "toppmodell" var relativt dårlig, og i tillegg ga både den og AV-enheten suselyder med én gang EQ'en ble justert, og ble verre jo mer jeg justerte. Begge var helt nye, og jordinger ble gått over til det kjedsommelige.

              Ingen av Pioneer- eller Alpine-spillerne jeg har testet har hatt det problemet - skiftet ut 2-DIN-enheten fra JVC til en tilsvarende fra Pioneer, og fikk flere justeringsmuligheter og null støy.

              Spilleren trådstarter linker til, har attpåtil ENDA dårligere utstyrt EQ enn på JVC-spilleren jeg hadde den gang, med 3 bånd... Så med mindre han har ekstern EQ i tillegg, eller en usedvanlig "hyggelig" bil rent akustisk, så høres det ikke ut som oppskriften på godlyd utover det ordinære.

              Når du sier "noe av det bedre", blir jeg nysgjerrig på hva du sammenlikner med.

              Comment


              • #8
                Spilleren koster 2600kr.
                Men spørs om det blir noe av.

                Må høre den først i så fall.

                Eneste grunnen til at det fristet var at den stemte veldig bra overens desginmessig med resten av dashbordet. Pioneeren min har den gyselige blåfargen i displayet som bryter med all annen belysning i dashen. (som er grønn og hvit)

                Pio skulle fortsatt med sitt multicolor display de og. Og gjerne med en 2DIN versjon.. Men da må jeg opp i dvd spiller eller noe mer fancy. Og det har jeg egentlig ikke bruk for.

                Comment


                • #9
                  Pioneer AVH-P4000DVD har fargevalg på display, og 256 farger å velge mellom i øvrig belysning...

                  Ca 2800 fra usa tror jeg

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Miniboom View Post
                    Kom gjerne med en bakgrunn for den uttalelsen.

                    Jeg ga en grunn til min, og kan gjerne utdype: EQ-innstillingene for det som var en "toppmodell" var relativt dårlig, og i tillegg ga både den og AV-enheten suselyder med én gang EQ'en ble justert, og ble verre jo mer jeg justerte. Begge var helt nye, og jordinger ble gått over til det kjedsommelige.

                    Ingen av Pioneer- eller Alpine-spillerne jeg har testet har hatt det problemet - skiftet ut 2-DIN-enheten fra JVC til en tilsvarende fra Pioneer, og fikk flere justeringsmuligheter og null støy.

                    Spilleren trådstarter linker til, har attpåtil ENDA dårligere utstyrt EQ enn på JVC-spilleren jeg hadde den gang, med 3 bånd... Så med mindre han har ekstern EQ i tillegg, eller en usedvanlig "hyggelig" bil rent akustisk, så høres det ikke ut som oppskriften på godlyd utover det ordinære.

                    Når du sier "noe av det bedre", blir jeg nysgjerrig på hva du sammenlikner med.
                    Nå sier ikke verken din eller min historie om hvordan ting var festet eller hvor høytalerne satt i bilen, men: jeg har lyttet på flere cd spillere til JVC og lyden i disse spillerne er faktisk på høyde med mange deriblant Pioneer og Alpine (uten å ha rørt EQ). Om man har en EQ så er ikke det dermed sagt at det må bli bedre lyd i bilen (ut av høytalerne). Ekstern EQ er i mange tilfeller en støykilde i seg selv.

                    Og det er både riktig og viktig at begge synspunkter kommer frem da andre skal ha seg ny cd/dvd spiller.

                    Men samtidig så vet jeg at det ikke det er noe mer støy på JVC spillere enn det er på andre cd spillere i samme pris leie.

                    (Og jeg har ikke tenkt å bruke så mye mer tid på å forklare meg hvorfor jeg syns at det er bra lyd i JVC spillere, og er det noen som syns at andre spillere spiller mye bedre så er det helt greit for min del!)

                    Jeg syns det var riktig å dele en positivitet om et produkt som slett ikke får så mye oppmerksomhet som lyden i det gir
                    Mvh
                    Tufte's hotline

                    Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                    Comment


                    • #11
                      Den over er visst utgått, men et rimelig alternativ er AVH-P3100DVD.

                      http://cgi.ebay.com/New-Pioneer-AVHP...item53dfc65a2c

                      Ca. 2800,- inkl. frakt og mva.

                      Specs:

                      # Double DIN Touchscreen Monitor with DVD/CD/MP3 Player
                      # 5.8" Full color TFT-LCD LCD display
                      # Wireless remote control sold separately (CD-R55)
                      # 5 Color display illumination
                      # 112 Variable color key panel illumination lighting to match the dash of your vehicle

                      # Customizable background pictures
                      # Intelligent dimmer control
                      # 5 Selectable viewing modes
                      # CEA-2006 compliant amplifier
                      # Power Output:

                      * Peak: 50 watts x 4 channels
                      * RMS: 14 watts x 4 channels

                      # CD Text Display
                      # MP3 ID3 Tag Display (Title/Artist/Album)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tufte View Post
                        Nå sier ikke verken din eller min historie om hvordan ting var festet eller hvor høytalerne satt i bilen, men: jeg har lyttet på flere cd spillere til JVC og lyden i disse spillerne er faktisk på høyde med mange deriblant Pioneer og Alpine (uten å ha rørt EQ). Om man har en EQ så er ikke det dermed sagt at det må bli bedre lyd i bilen (ut av høytalerne). Ekstern EQ er i mange tilfeller en støykilde i seg selv.

                        Og det er både riktig og viktig at begge synspunkter kommer frem da andre skal ha seg ny cd/dvd spiller.

                        Men samtidig så vet jeg at det ikke det er noe mer støy på JVC spillere enn det er på andre cd spillere i samme pris leie.

                        (Og jeg har ikke tenkt å bruke så mye mer tid på å forklare meg hvorfor jeg syns at det er bra lyd i JVC spillere, og er det noen som syns at andre spillere spiller mye bedre så er det helt greit for min del!)

                        Jeg syns det var riktig å dele en positivitet om et produkt som slett ikke får så mye oppmerksomhet som lyden i det gir
                        Men høyttalere og montasje for øvrig er jo ikke relevant når jeg sier at selve spillerne jeg har vært borti har generert støy... Selvsagt kan det ha vært en feil på begge, men det er vel lite trolig, for det var noen års mellomrom. Kjøpte AV-enheten tre-fire år etter den første spilleren, i håp om at JVC hadde forbedret seg, og det hadde dem jo åpenbart ikke den gang.

                        Hater ikke JVC som merke, men syns ikke hovedenhetene fortjener det dugg av skryt uansett prisklasse. Forbedringspotensialet er i mine øyne for overveldende, og konkurrerende produkter langt bedre.

                        At lyden er upåklagelig uten bruk av EQ, kan godt hende, men de fleste vil vel bruke EQ'en når den finnes, og man bør vel også kunne forvente at den er tilnærmet støyfri når den leveres som en funksjon. Og med mindre du har aktiv deling (og selv da) skal det vel godt gjøres å få en bilstereo til å låte rått uten EQ. Eller?

                        Mulig det har blitt bedre nå, jeg bare delte mine crappy erfaringer med hovedenhetene, og rådet trådstarter til å kjøpe noe som ikke er... søppel.
                        Last edited by Miniboom; 01-03-2010, 16:32.

                        Comment


                        • #13
                          Da er vi uenig, og helt ok for min del.
                          Mvh
                          Tufte's hotline

                          Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                          Comment

                          Working...
                          X