Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasseforslag pioneer TS-W308D4 (2stk)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kasseforslag pioneer TS-W308D4 (2stk)

    Hei!

    Har tenkt og kjøpe meg 2 stk pioneer TS-W308D4.
    Har tenkt og bygge kasse til disse... Vill disse egne seg bra i portet kasse? eventuelt hvor stor port(er)?

    Bilen er en volvo 460 95-modell. Jeg er ute etter mest mulig trykk/bass.
    Forsterkeren til og drive disse er en Soundstream PCA1000D ( 1ohm = 1000 Wrms).

    Link til specs om subben(e) :

    - http://www.pioneer.no/no/products/25...8D4/specs.html

    MHV

    Tommy Amundsen
    - 1995 volvo 460 2 liter

  • #2
    Jeg har nesten samme sub, og har forholdsvis liten kasse, lukka kasse på mellom 30-40 liter, trøkker greit.
    Men jeg har blitt fortalt at jeg burde hatt ca. 50 liters lukka kasse til mitt bruk (hører på rock/heavy).
    Tror ikke denne egner seg i porta kasse, men jeg har ikke så mye peiling som jeg skal ha det til her.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Originally posted by TakeTheTime View Post
      Jeg har nesten samme sub, og har forholdsvis liten kasse, lukka kasse på mellom 30-40 liter, trøkker greit.
      Men jeg har blitt fortalt at jeg burde hatt ca. 50 liters lukka kasse til mitt bruk (hører på rock/heavy).
      Tror ikke denne egner seg i porta kasse, men jeg har ikke så mye peiling som jeg skal ha det til her.
      Får du dyp bass ut av de da?

      jeg har vinglet veldig mye mellom lokka å portet kasse sjø.
      Er helt blank på kasse bygging
      - 1995 volvo 460 2 liter

      Comment


      • #4
        Originally posted by username
        Har hatt to av disse i portet kasse, og det blir mye lyd. Husker ikke volum på kassen, men bassworx funker helt fint.

        Hadde lenge lyst til å teste dem i denne kassen, men elementene er solgt..
        Så du brukte bassworx's kasse....?

        Men har et problem og det er at 6x9 i hatthylla ødelegger sånn at høyden på "standard" kjøpte kasser ikke går inn...
        - 1995 volvo 460 2 liter

        Comment


        • #5
          Originally posted by TTA View Post
          Får du dyp bass ut av de da?

          jeg har vinglet veldig mye mellom lokka å portet kasse sjø.
          Er helt blank på kasse bygging
          "Bass, I love you" av Bassotronics høres hvertfall bra ut synes jeg. Veldig dyp og fin bass der.
          Er ganske blank på kassebygging selv, det er ikke jeg som har lagd kassa mi, men en kompis.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            Originally posted by TakeTheTime View Post
            "Bass, I love you" av Bassotronics høres hvertfall bra ut synes jeg. Veldig dyp og fin bass der.
            Er ganske blank på kassebygging selv, det er ikke jeg som har lagd kassa mi, men en kompis.
            okei, hørtes jo bra ut. For det er jo en ganske så tong bass sang.

            Snakket med en som kan og har bygget veldig mye basskasser i dag og han sa at hvis jeg bygde portet så ville bassen bli dypere da men ikke så ren. Han sa også at det ville holde lenge med spon plater til kassen siden den skal brukes i bil.
            - 1995 volvo 460 2 liter

            Comment


            • #7
              Ville ikke hatt de i det hele tatt. Hadde et identisk oppsett i starten selv, men lyden ble mye bedre bare ved å fjerne 6x9'erne...
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Mye gode forslag her, men planen er at 6x9 skal ikke spille bass.
                Så det kan ikke ha noe å si om de står der da?
                - 1995 volvo 460 2 liter

                Comment


                • #9
                  Det forstyrrer jo lydbildet ditt. Bedre å bare ha et skikkelig frontsett og sub baki synes nå jeg. Men det er bare min ubetydelige mening.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #10
                    Har hørt mye snakk om akkurat dette.

                    Planen er og starte med 6x9 og subb, så skal jeg senere kjøpe nytt frontsett.
                    - 1995 volvo 460 2 liter

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by TTA View Post
                      Har hørt mye snakk om akkurat dette.

                      Planen er og starte med 6x9 og subb, så skal jeg senere kjøpe nytt frontsett.
                      Det er greit nok det da, selvom du starter i feil ende...
                      Men når du da kjøper frontsett, så kan det "erstatte" 6x9!
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #12
                        hehe, en plass måtte jeg starte og fikk knall tilbud på de så da ble det slik!
                        ja, de kan vell det og vill mest sannsynlig skje også!
                        - 1995 volvo 460 2 liter

                        Comment


                        • #13
                          Jeg gjorde det samme. En kollega av meg som solgte noen ubrukte Clarion 6x9-høytalere, som egentlig kosta over tusen, fikk de for 400 kr.
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • #14
                            Feil ende ?

                            Frontsett og 6x9 er jo smak og behag.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Jeg gjorde det samme. En kollega av meg som solgte noen ubrukte Clarion 6x9-høytalere, som egentlig kosta over tusen, fikk de for 400 kr.
                              Jeg har da JBL 6x9-ere fra bilradiospes, kjøpte de av en kompis for 500,-

                              http://bilradiospes.no/m/shop/?produ...436&id=&vn=736
                              - 1995 volvo 460 2 liter

                              Comment

                              Working...
                              X