Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger litt råd Igjen :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger litt råd Igjen :-)

    Har fått installert helt nytt anlegg i bilen. Spilleren er en Pioneer DEH RS88 2. HT Focal 165 V30. Forsterker Rockford Fosgate T600. Og til slutt denne subben http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
    Høytalerene låter bare helt herlig. Men syntes all musikk blir helt ræva med denne subben. Er mere brumming en lyd. Får nesten følelsen av å sitte i et Herkules fly. Så denne subben skal ut og en ny inn :-)

    Hører stortsett på trance og teckno. Så er det noen der ute som kan anbefale en subb til slik type musikk ? Maks 4-5000

    Takker for alle råd
    Last edited by Jan Erik; 14-03-2010, 17:56. Reason: Ny overskrift

  • #2
    Ingen som kan gi en uvitende man et lite hint ?

    Comment


    • #3
      tror ikke B2 Audio AC12 er et dårlig valg.
      tror det også er noen som bruker de i Emma konkuranser.
      B2 Audio

      eller så kan du ikke gå feil med noe fra de mer kjente merkene som Focal, Hertz, Morel etc......
      Mvh Tony Andrè
      Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
      Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

      Comment


      • #4
        Originally posted by Toby91 View Post
        tror ikke B2 Audio AC12 er et dårlig valg.
        tror det også er noen som bruker de i Emma konkuranser.
        B2 Audio

        eller så kan du ikke gå feil med noe fra de mer kjente merkene som Focal, Hertz, Morel etc......
        Takker så mye for hjelpen :-) Siden jeg har Focal i dørene,så hadde det passet fint med en Focal baki :-) Men hva anbefaler du av str.. ? 10 eller 12 ?

        Comment


        • #5
          Har du bare plass til 10" så er 10" best, har du plass til 12" så er 12" best

          Comment


          • #6
            Har en toyota Yaris verso vare,så plass har jeg nok av :-) Syntes bare at jeg leste her på forumet at 10 slår best ?? Eneste jeg er 100 % sikker på er at den RF jeg har skal vekk :-) Jeg vil ha som som slår hurtig å kontant :-) vist mulig :-)

            Comment


            • #7
              Nei det er missforstått dette med diameter på elementer, eneste grunnen til og velge 10" er dårlig plass, har du mye plass velg 15" eller 18"

              Hva ønsker du og oppnå med din stereo da?

              Comment


              • #8
                jeg har en 16" som kanskje kan være for salg
                http://www.focal-fr.com/catalogue-do...files/1265.pdf

                Men kasseforslagene fra focal er ikke opptimale. Ifølge Dag vil dette elementet spille meget pent i 90l lukket kasse
                Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                Comment


                • #9
                  Det er bare humbug det at små bass elementer slår hurtigere og mer presist enn store. Så det er bare å glemme. Som de andre sier, har du plass, går for 12, eller enda bedre, 15.. Ønsker du presis bass, men ikke det helt store lydtrykket, så vil en lukket kasse være anbefalt. Ønsker du masse trykk, så vil en portet kasse være å anbefale. Lykke til videre i letingen etter godlyd.. Når du finner den, så er det verdt tiden og pengene brukt i prosessen
                  Sture Vedal

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Stianuno View Post
                    Nei det er missforstått dette med diameter på elementer, eneste grunnen til og velge 10" er dårlig plass, har du mye plass velg 15" eller 18"

                    Hva ønsker du og oppnå med din stereo da?
                    ÅÅÅ.. ja da har nok jeg misforstått :-) Da kan jo jeg begynne å se etter en 18 da :-))))))

                    Jeg ønsker å oppnå en klar å nokså godi høy lyd. Vil som sagt ikke ha en sub som brummer hele tiden som den jeg har nå :-(
                    Last edited by Jan Erik; 27-02-2010, 11:09.

                    Comment


                    • #11
                      men du bruker den forsterkeren brokoblet til sub da? sånn for å vite hva du har av effekt
                      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by biffen071278 View Post
                        jeg har en 16" som kanskje kan være for salg
                        http://www.focal-fr.com/catalogue-do...files/1265.pdf

                        Men kasseforslagene fra focal er ikke opptimale. Ifølge Dag vil dette elementet spille meget pent i 90l lukket kasse
                        Ser ikke dum ut den da :-) Ser Focal anbefaler en 40 l kasse på fast and tight . Og kan høres ut som det er den lyden jeg er etter :-) Men han dag anbefaler over dobbel så stor. Er Focal så på viddene hehehe

                        90 liter... hvor stort er det i mål egentlig ? Lite peiling skjønner du :-) Da jeg skrev at jeg har allverdens av plass,så stemmer det. Men vil prøve å bruke så liten plass som mulig, da det blir fylt opp med diverse ting å tang under jakten :-)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by chin View Post
                          Det er bare humbug det at små bass elementer slår hurtigere og mer presist enn store. Så det er bare å glemme. Som de andre sier, har du plass, går for 12, eller enda bedre, 15.. Ønsker du presis bass, men ikke det helt store lydtrykket, så vil en lukket kasse være anbefalt. Ønsker du masse trykk, så vil en portet kasse være å anbefale. Lykke til videre i letingen etter godlyd.. Når du finner den, så er det verdt tiden og pengene brukt i prosessen
                          Takk for det

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by biffen071278 View Post
                            men du bruker den forsterkeren brokoblet til sub da? sånn for å vite hva du har av effekt
                            Er ikke meg som har koblet dette anlegget. Er butikken som har..Heldigvis :-) Tør ikke tenke på lyden som hadde kommet da hehehe.. Som du sikkert skjønner,så har jeg lite peiling på dette :-) Men tror ikke det er brokoblet noe sub. Får man evt bedre lyd av det ?

                            Comment


                            • #15
                              Sendte en mail til B2 Audio. Og de anbefalte meg en AC 12 Når disse gutta anbefaler,så kan man vel ikke bomme ?

                              Comment

                              Working...
                              X