Announcement

Collapse
No announcement yet.

veg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • veg?

    er det låv og lage veg bak baksettene? ser fra usa å slikt at di ofte har 4 15" i en veg bak baksetene. har lekt litt med tanken selv med 4 orion hcca 15" å 2 lib mono blokker men vet ikke om det er vits vis det ikke er låv http://www.youtube.com/watch?v=Zfft2O2JjNs.

    håper på gode svar

  • #2
    For å ta det helt enkelt: ja, det er lov
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #3
      oki men da er det jo enn nermere sjangse til å oppnå det

      Comment


      • #4
        hvordan er lovene rundt å sikre dette?
        Mvh. Damir

        Comment


        • #5
          ja det lurer jeg å på må vel boltes i karoseriet å slikt.

          Comment


          • #6
            ja selvsagt må man det. Men tenkte litt mer rundt om det kreves at man lager en ramme rundt hele frontplata slik at ramma kan ta hele vekta hvis det blir et krasj? Må man bolte sidene til kasa til sidene til bilen, eller holder det at bunnen er boltet fast? Hvor mye vekt tåler en M10 i et krasj? etc etc.

            Det er vel noen av dere bilstereo firmaer som bygger som vet hvilke regler og lover man må følge?

            Jeg tenkte å kontakte biltrangsynet for å se hvilke regler de har rundt dette for å ikke få problemer med politiet hvis jeg blir stoppet. Men er kjekt å diskutere dette her også.
            Mvh. Damir

            Comment


            • #7
              ja kom litt feil ut det at man må vel bolten hehe hva slik du fikk sakt det jeg å lurer på. hadde vert gøy å få bygga ein veg uten å få kluss me låven

              Comment


              • #8
                Driter i hele låven, jeg...

                Loven, derimot... tror ikke det er noen regler mot å bygge vegg. Ikke direkte, i alle fall... Men om antallet sitteplasser blir redusert, må man vel endre det i vognkortet. Og setebeltene ville jeg latt være... I tillegg er det påkrevd med innvendig speil i de tilfeller hvor bilens bruksområde ikke forhindrer bruken av innvendig speil (noe en stereobil med vegg vil hindre, men det spørs vel om Biltrangsynet er enig i hvorvidt det er "nødvendig").

                Jeg bygger først og spør siden, selv om det er en dårlig idé iflg. noen. I verste fall er det jo bare å sette inn et vindu øverst i veggen... Og antallet sitteplasser må man jo få lov til å redusere???

                Comment


                • #9
                  I hvilken bil?
                  Mvh
                  Andreas Moen Sæterbø
                  Golf mk2
                  Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

                  Comment


                  • #10
                    hos meg blir det en Celica, som ikke er en vanlig varebil hvor vegger er vanlig.

                    Tenkte selv å bygge et vindu av Plexi/lexan øverst slik at jeg kan fortsatt bruke midtspeilet.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      i mitt tilfelle er det en vw passat stsj.

                      Comment


                      • #12
                        Ville absolutt spurt Statens Vegvesen angående bakspeil. Det er så vidt jeg vet lov å sote bakruta 100%, så jeg ser ikke helt hvorfor ikke det skulle være lov å hindre sikten på andre måter. MEN sikt og sikring av last (eller fastmontert konstruksjon) er uansett to forskjellige ting, så ikke hør på oss forumnisser. Ring Vegvesenet og spør DEM, det er uansett de som skal godkjenne (eller underkjenne) det hele.

                        Comment

                        Working...
                        X