Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye HT som knitrer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nye HT som knitrer

    Hei

    Håpte noen kunne være behjelpelig med svar på dette

    Fikk installert helt nytt anlegg er for 14 dager tilbake. Spiller er en Pioneer DEH - P88 RS 2. HT Focal 165 V30. Spilt inn mellom 45-50 timer. Nå er det kommet en forferdelig knitrelyd fra diskantene. Det skjer både på usb og orginal cd`er. De som installerte kunne ikke forklare det. Hadde ikke hørt om det før

    Noen her som har hatt/hørt om et slikt problem ?

    Takker for alle svar

  • #2
    Det høres akkurat slik ut om de er sprengte, og den ene original VW diskanten i lupoen min høres slik ut når en skrur opp..
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #3
      Var det jeg var redd for. Men kan ikke skjønne det .. Har liksom ikke vridd opp. Får ta meg en tur til butikken å latt de få høre

      Comment


      • #4
        Vet du om de er delt aktivt i P88'en med egne forsterkerkanaler på mellomtone og diskant, eller brukes det passive delefilteret fra høyttalersettet?
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

        Comment


        • #5
          lengesiden du har byttet tennplugger på bilen? kan få knitrelyder av tennings-støy.
          Jeg trodde selv jeg hadde "sprengt" høytallerene mine, men byttet plugger og knitringa ble borte. Har du flaks så er det problemet
          Steffen Hammersgård
          Alpine - Mosconi
          Min prosjekt tråd

          Comment


          • #6
            Focal-diskantene jeg hadde for noen år tilbake, tålte i alle fall ikke mye juling før de begynte å låte som et leirbål, uansett hva slags musikk jeg spilte. De var så sprengt som en rykende fersk tunnel på e-18... Eneste diskantene jeg har tatt knekken på.

            Comment


            • #7
              kommer den ulyden hele tiden uansett volum styrke? er det en sammenhengende knitring eller av og til/sporadisk? bare i visse frekvenser? regner med at du bruker original pasiv filter, da skal ikke være mulig å sprenge diskantene ved normal bruk... borsett fra andre "miniamatører" som sprenger sånn uten videre self...

              Du må beskrive bedre om du vil ha et bedre svar -alt annet blir en del gjetting... det kan feks være et diskant med metal menbran og hvis menbranen har fått en sprekk så vil det også gi ca samme symptom -men dette er ikke en "sprengt diskant"...
              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

              Comment


              • #8
                Originally posted by matador View Post
                regner med at du bruker original pasiv filter, da skal ikke være mulig å sprenge diskantene ved normal bruk... borsett fra andre "miniamatører" som sprenger sånn uten videre self...
                Definér normalt bruk.



                Comment


                • #9
                  Originally posted by Haakon O View Post
                  Vet du om de er delt aktivt i P88'en med egne forsterkerkanaler på mellomtone og diskant, eller brukes det passive delefilteret fra høyttalersettet?
                  For å være helt ærlig,så har jeg ingen anelse. Hva som ville vært mest normalt da ? :-) Kan høre med de :-)

                  Comment


                  • #10
                    Du burde vel merke det om den plutselig gikk på en smell? Om du spilte veldig høyt så den begynte å lage ulyder etterpå?
                    Har tatt et par diskanter jeg å. Går fint så lenge det bare kommer blå røyk fra dem - antagelig bare lakk eller noe som smelter. Når røyken blir hvit er det værre. Da sier de natta.
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by shammers View Post
                      lengesiden du har byttet tennplugger på bilen? kan få knitrelyder av tennings-støy.
                      Jeg trodde selv jeg hadde "sprengt" høytallerene mine, men byttet plugger og knitringa ble borte. Har du flaks så er det problemet
                      Kan jo gi det et forsøk, å håpe på det beste :-)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Miniboom View Post
                        Focal-diskantene jeg hadde for noen år tilbake, tålte i alle fall ikke mye juling før de begynte å låte som et leirbål, uansett hva slags musikk jeg spilte. De var så sprengt som en rykende fersk tunnel på e-18... Eneste diskantene jeg har tatt knekken på.
                        Var ikke akkurat det svaret jeg håpet på å få høre hehehe.. Ikke bra :-)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by matador View Post
                          kommer den ulyden hele tiden uansett volum styrke? er det en sammenhengende knitring eller av og til/sporadisk? bare i visse frekvenser? regner med at du bruker original pasiv filter, da skal ikke være mulig å sprenge diskantene ved normal bruk... borsett fra andre "miniamatører" som sprenger sånn uten videre self...

                          Du må beskrive bedre om du vil ha et bedre svar -alt annet blir en del gjetting... det kan feks være et diskant med metal menbran og hvis menbranen har fått en sprekk så vil det også gi ca samme symptom -men dette er ikke en "sprengt diskant"...
                          Knitringen er veldig sporadisk. Kan høres ut som at det kommer på visse frekvenser ja. Er butikken som har montert,så regner med at det er orginalt

                          Vet ikke hvordan jeg kan forklare det bedre en dette :-)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Legatia View Post
                            Du burde vel merke det om den plutselig gikk på en smell? Om du spilte veldig høyt så den begynte å lage ulyder etterpå?
                            Har tatt et par diskanter jeg å. Går fint så lenge det bare kommer blå røyk fra dem - antagelig bare lakk eller noe som smelter. Når røyken blir hvit er det værre. Da sier de natta.
                            Har enda tilgode å spille veldig høyt

                            Comment


                            • #15
                              Sliter med det samme, gjelder også focal diskanter.
                              Pluggene vil jo ikke ha noen innvirkning så lenge motoren er av.
                              Mercedes-Benz C280 || Focal 165KR || Focal 130CVX || Focal 33V2 || Focal Solid 1 || Focal Solid 4 || Kenwood KDC-W7644UY ||

                              Gjør det i dag. I morgen kan det være ulovlig.

                              Comment

                              Working...
                              X