Announcement

Collapse
No announcement yet.

forsterker og høyttaler valg!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • forsterker og høyttaler valg!

    Heisann

    Har et Focal 165KRX2 frontsett i bilen min nå og jeg tenkte å ha inn høyttalere i bakdørene også, så har jeg sett litt på Focal 165KRC, er det noen som har noen erfaringer med dissa, er dem å anbefale eller er det noe anna å anbefale??

    Har Rockford Fosgate T600-2 forsterker på frontsette nå og synes det fungerer veldig bra, så har tenkt på en RF T600-4 forsterker på høyttalerene baki, hvis jeg kanskje seinere skal ha høytalere i hattehyllen også, eller er det noe annet alternativ som vil fungere bedre, så bare å komme med forslag?
    FOCAL- the spirit of sound!

  • #2
    Ingen som har noen meninger eller har noe å anbefale??
    FOCAL- the spirit of sound!

    Comment


    • #3
      Helt personlig ville jeg ikke lagt altfor mye penger i høyttalere bak, verken i bakdørene eller i hattehylla. Selv om man liker at lyden kommer fra "overalt" er det ganske små krav til lydtrykk og kvalitet fra annet enn hovedhøyttalerne. Ville maks strukket meg til et sett 165CVX.

      For å sette det litt i perspektiv vil et sett 165KRX2 og et sett 165KRC komme på omtrent det samme som et sett 165KRX3. Og da hadde jeg heller valgt sistnevnte om målet var best mulig lyd...

      Comment


      • #4
        Originally posted by epifant View Post
        Helt personlig ville jeg ikke lagt altfor mye penger i høyttalere bak, verken i bakdørene eller i hattehylla. Selv om man liker at lyden kommer fra "overalt" er det ganske små krav til lydtrykk og kvalitet fra annet enn hovedhøyttalerne. Ville maks strukket meg til et sett 165CVX.

        For å sette det litt i perspektiv vil et sett 165KRX2 og et sett 165KRC komme på omtrent det samme som et sett 165KRX3. Og da hadde jeg heller valgt sistnevnte om målet var best mulig lyd...

        Jeg kommer nok ikke til å bytte ut frontsette mitt med det første for det er jeg så fornøyd med

        Men jeg er opptatt av lydtrykk og at det skal spille fint samtidig som du kan spille høyt, så hvorfor ikke 165KRC istellafor 165CVX??
        FOCAL- the spirit of sound!

        Comment


        • #5
          Ingen som har noen meninger??

          Takknemlig for svar
          FOCAL- the spirit of sound!

          Comment


          • #6
            Joda, har mange meninger jeg

            Har en oppfattelse av at de færreste her inne har en anelse om hvor høyt et komponentsett faktisk kan spille. Du skal være rimelig syk i huet om man synes et kurrant 6,5" sett gir for lite lyd, evt så er noe feil ved enten montering eller justering

            Gitt at et sett har blitt koblet opp til forsterker og at høypassfilter på forsterker er satt til kanskje 50-60hz et sted så har det muligheter til å spille de frekvensene oppover med rimelig høyt volum. Jeg sier ikke at et par 4" coax fra biltema drevet av spiller vil gjøre det samme - men skulle ikke forundre meg om jeg kunne overbevise noen der au!

            Poenget med det jeg nå har skrevet er at selv om du har lyst på mer lydtrykk i bilen din så er nok neppe fler høyttalere veien å gå. Få heller det du allerede har til å spille så tror jeg du blir fornøyd jeg
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Originally posted by Typhon View Post
              Joda, har mange meninger jeg

              Har en oppfattelse av at de færreste her inne har en anelse om hvor høyt et komponentsett faktisk kan spille. Du skal være rimelig syk i huet om man synes et kurrant 6,5" sett gir for lite lyd, evt så er noe feil ved enten montering eller justering

              Gitt at et sett har blitt koblet opp til forsterker og at høypassfilter på forsterker er satt til kanskje 50-60hz et sted så har det muligheter til å spille de frekvensene oppover med rimelig høyt volum. Jeg sier ikke at et par 4" coax fra biltema drevet av spiller vil gjøre det samme - men skulle ikke forundre meg om jeg kunne overbevise noen der au!

              Poenget med det jeg nå har skrevet er at selv om du har lyst på mer lydtrykk i bilen din så er nok neppe fler høyttalere veien å gå. Få heller det du allerede har til å spille så tror jeg du blir fornøyd jeg
              Du sier noe der Tony. Mitt sett er koblet i 2x 100 RMS (som frontsettet også er oppgitt til), dog 5.25"-sett,
              og det spiller VELDIG høyt. Har man en ok forsterker kan man spille mer enn høyt nok for alle i bilen + de utenfor
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Originally posted by Typhon View Post
                Joda, har mange meninger jeg

                Har en oppfattelse av at de færreste her inne har en anelse om hvor høyt et komponentsett faktisk kan spille. Du skal være rimelig syk i huet om man synes et kurrant 6,5" sett gir for lite lyd, evt så er noe feil ved enten montering eller justering

                Gitt at et sett har blitt koblet opp til forsterker og at høypassfilter på forsterker er satt til kanskje 50-60hz et sted så har det muligheter til å spille de frekvensene oppover med rimelig høyt volum. Jeg sier ikke at et par 4" coax fra biltema drevet av spiller vil gjøre det samme - men skulle ikke forundre meg om jeg kunne overbevise noen der au!

                Poenget med det jeg nå har skrevet er at selv om du har lyst på mer lydtrykk i bilen din så er nok neppe fler høyttalere veien å gå. Få heller det du allerede har til å spille så tror jeg du blir fornøyd jeg
                Ja jeg kan spille rimli høyt med frontsette og fortsatt så spiller det fint, men jeg har lyst til å få mere lyd bak i bilen, selv om det er greit med lyd der også, men vil ha enda mere

                Men er det for eksempel best å ha et 165KRC i bakdørene, eller et 165CVX i bakdørene og et samma sett i hattehyllen, eller hva vil fungere best og gi best mulig lyd??

                Opptatt av at det spiller fint samtidig høyt
                FOCAL- the spirit of sound!

                Comment


                • #9
                  Ingen som har noen meninger eller noe å anbefale??
                  FOCAL- the spirit of sound!

                  Comment


                  • #10
                    Jeg er også tilhenger av at det skal komme lyd bakfra. Det jeg ville ha gjordt er å kjøpe 2 stk likense sett. Et til dørene bak og et til hattehylla(vær obs på at de i hattehylla blir mest sansynlig "forstyrret" av ev. sub i bagasjerommet).
                    Brukt den T-600.2 til disse(koblet i 2 ohm) og den ev. T600-4 brokoblet til frontsettet. Da kan du spille HØYT. Ulempen er vel at det blir å spille mono bak vel?

                    Joda,den T600-4 gjør jobben sin den. Har en selv,og er meget tilfreds

                    Lykke til
                    No Windows-crap,just Mac Power

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bassoflove View Post
                      Jeg er også tilhenger av at det skal komme lyd bakfra. Det jeg ville ha gjordt er å kjøpe 2 stk likense sett. Et til dørene bak og et til hattehylla(vær obs på at de i hattehylla blir mest sansynlig "forstyrret" av ev. sub i bagasjerommet).
                      Brukt den T-600.2 til disse(koblet i 2 ohm) og den ev. T600-4 brokoblet til frontsettet. Da kan du spille HØYT. Ulempen er vel at det blir å spille mono bak vel?

                      Joda,den T600-4 gjør jobben sin den. Har en selv,og er meget tilfreds

                      Lykke til

                      Ja da ender det opp med at jeg kjøper 2 sett men hvem av de settene jeg nevnte over lurer jeg litt på, hvem av de jeg skal kjøpe??

                      Men er det ikke en ulempe og kjøre de 2 settene på 2 kanalern, da det vil være et pluss å få kunne justert vært enkelt sett for å få det til å spille som jeg vil??
                      FOCAL- the spirit of sound!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by dessarun View Post
                        Ja da ender det opp med at jeg kjøper 2 sett men hvem av de settene jeg nevnte over lurer jeg litt på, hvem av de jeg skal kjøpe??

                        Men er det ikke en ulempe og kjøre de 2 settene på 2 kanalern, da det vil være et pluss å få kunne justert vært enkelt sett for å få det til å spille som jeg vil??
                        De høytalerne du spør om er vel begge Coaxialer. Jeg tenker heller i retning av Sett m/løs diskant.
                        Nå tror jeg du har "bare 2xLinje" på spiller(+ subutgang) og da får du uansett ikke justert de i bakdørene mot de i hattehylla. Da er det bedre å kjøre alt bak på en linjeutgang og front på frontutgangen.
                        T600-2 yter vel 300watt rms i 2ohm og T600-4 300watt rms brokoblet i 4ohm.
                        Så når du skal spille pent justerer du ned litt på de bak,og når det blir Lørdagskveld blir varmeapparatet skrudd opp og rutene går ned samt at de bak får "luftet seg litt"
                        No Windows-crap,just Mac Power

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Bassoflove View Post
                          De høytalerne du spør om er vel begge Coaxialer. Jeg tenker heller i retning av Sett m/løs diskant.
                          Nå tror jeg du har "bare 2xLinje" på spiller(+ subutgang) og da får du uansett ikke justert de i bakdørene mot de i hattehylla. Da er det bedre å kjøre alt bak på en linjeutgang og front på frontutgangen.
                          T600-2 yter vel 300watt rms i 2ohm og T600-4 300watt rms brokoblet i 4ohm.
                          Så når du skal spille pent justerer du ned litt på de bak,og når det blir Lørdagskveld blir varmeapparatet skrudd opp og rutene går ned samt at de bak får "luftet seg litt"

                          Aha, så du trur det vil bli bedre med komp.sett istellafor coaxialer, noen å anbefale??

                          Ja når du sier det så har jeg jo bare til, framme,bak og til sub, så det stemmer det, bare jeg som rører litt her. hehe
                          Så da blir det nok å kjøre frontsette på T600-4 da, og høytalerane baki på den andre.

                          hehehe, ja sant nok ;D
                          FOCAL- the spirit of sound!

                          Comment


                          • #14
                            Hvis du er fornøyd med Fuckal(!) så hvorfor ikke to sett fra samme serie dah? Litt mye penger dah,men de 165KR får du vel et godt tilbud på når du skal handle 2 stk sett.
                            No Windows-crap,just Mac Power

                            Comment

                            Working...
                            X