Announcement

Collapse
No announcement yet.

clueless dame trenger litt høyttaler råd...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • clueless dame trenger litt høyttaler råd...

    .....Så jeg lurer på om noen av dere har litt tips/råd til meg???

    Har en opel omega B 97-model(stasjonsvogn)l som jeg har klart å sprenge de original fronthøytalerene i ....

    Skulle hatt nye,men vil helst ikke legge for mye penger i det(planer om å kjøpe meg ny bil etterhvert,så vil heller bruke mer penger da)Er ikke så kresen altså,alt er bedre enn sprengde høytalere
    Mener det er 6,5 " jeg trenger,men er usikker på dybden o.l.

    Hva slags høytalere kan passe?
    Last edited by MissDragonfly; 17-02-2010, 13:16.

  • #2
    har du separat diskant og bass foran i bilen? Altså komponent frontsett?

    du skrev heller ikke budsjett, så jeg regner med billigst mulig, men at det er grei lyd?

    focal sett (litt skarpere diskant): http://bilradiospes.no/m/shop/?produ...436&id=&vn=736

    infiny sett (litt mykere diskant): http://bilradiospes.no/m/shop/?produ...436&id=&vn=736
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Aha omega altså Beste bilene på jordas overflate det!

      Har hatt et utall med disse, og ja det er 6.5" kompsett i disse, med diskanten høyt oppe i døren. Den sitter med vinduet og helt inne med a-stolpen.

      Men du trenger et sett med disse for å montere nye 6.5" woofere i dørene:
      http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1557

      Kjøper du dette og et nytt frontsett er det bare å begynne å montere. Hvis du ikke er veldig opptatt av god lyd, så vil du hvertfall få langt bedre lyd enn originalhøyttalerne om du kjøper ett sett til 6-700 kroner

      Dette koster en høvding, men gir meget god lyd for pengene og har høy følsomhet slik at det kan spille ganske høyt med kun spilleren som forsterker

      http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1637
      Last edited by DD-Henrik; 17-02-2010, 15:25.
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #4
        Originally posted by DD-Henrik View Post
        Aha omega altså Beste bilene på jordas overflate det! [/url]
        Hehe, du får sagt det....

        Comment


        • #5
          Tusen takk for tips

          Comment


          • #6
            Originally posted by Miniboom View Post
            Hehe, du får sagt det....
            Selvfølgelig HØ HØ


            Originally posted by MissDragonfly View Post
            Tusen takk for tips
            Bare hyggelig. Spør om du lurer på noe mer i denne tråden
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #7
              tror jeg går for din ide DD-Henrik.Må bare få handla inn snart,så jeg slipper møkkalyden så er nå i bilen
              Kan jo se om jeg finner noen brukte høytaler og i den prisklassen.gjør jo ingenting at det er brukt bare det er go lyd

              Comment


              • #8
                Originally posted by DD-Henrik View Post




                Bare hyggelig. Spør om du lurer på noe mer i denne tråden
                Setter pris på det
                du skal ikke se vekk fra at det dukker opp litt spørsmål etterhvert

                Comment


                • #9
                  Brukt egner seg godt det

                  Tror ikke du finner noe på butikk i Norge som låter like dårlig som originalhøyttalerne selv om de hadde vært helt nye, så uansett hva du velger blir det bedre enn før dem var sprengt

                  Kikk litt og søk litt i salgsforumet her inne så finner du svære loads med kompsett til salgs osv Men det er fort å bli bitt av basillen når man ser alt annet til salgs brukt for en brøkdel av nypris. Så du er herved advart
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by DD-Henrik View Post
                    Brukt egner seg godt det

                    Tror ikke du finner noe på butikk i Norge som låter like dårlig som originalhøyttalerne selv om de hadde vært helt nye, så uansett hva du velger blir det bedre enn før dem var sprengt

                    Kikk litt og søk litt i salgsforumet her inne så finner du svære loads med kompsett til salgs osv Men det er fort å bli bitt av basillen når man ser alt annet til salgs brukt for en brøkdel av nypris. Så du er herved advart

                    du det har jeg merka allerede,at det er lett å bli bitt av basillen.skulle egentlig bare inn å se bildene av prosjektet til en kamerat,så kom jeg over til salgs delen,og dermed ble det et "must" med nye høytalere
                    hadde planer om å bare la det være til jeg kan kjøpe nyere bil,men sånn gikk det

                    Comment


                    • #11
                      kan disse være noe?
                      http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19411477

                      Comment


                      • #12
                        de ser greie ut... men send en pm til denne karen, han har noen andre som er garantert mye bedre enn de på finn...

                        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=8845&page=4

                        se siste svar
                        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by MissDragonfly View Post
                          Tror du skal lete lenge før du finner noe bedre til selve prisen. Så hvis prisbegrensningen din er rundt det beløpet er dem helt topp!

                          Hvis du har noen kroner mer å bruke er forslaget over til matador kjempebra til en meget god pris!
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

                          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                          Comment

                          Working...
                          X