Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvor feste forsterker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvor feste forsterker?

    Hei har en e46 coupe som jeg har en forsterker til subben og snart en til høyatelere når jeg gidder å sette den inn. men har forsterkern nå bare liggende oppa resrve hjulet men den sitter jo ikke så veldig bra fast der da.. hvordan fester dere forsterker? gidder ikke åppa kassa da jeg tar ut den noen ganger sånn at jeg får størra plass..

    noen som har bilder der dere har festa forsterkere? snakker om skjult.. skal ikke bygge om hele bilen eller bruke opp hele bagasje rommet som er lite nok med en subb kasse der..

    mvh eirik

  • #2



    Er vel bedre å plassere den ved siden av reservehjulet? Slik som på bildene ovenfor ^
    Den er ikke festet faktisk, men flytter seg ikke pga diverse ting som ligger rundt, bl.a. et plagg
    Men planen min er hvertfall å lage en plate som passer inn der også feste den fast, så forsterker(e) oppå...
    Det der er forøvrig forsterkern til frontsettet, monoblokka har jeg skrudd til på baksiden av basskassa. Funker fint
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Auau,det er var vel langt i fra noen gunstig måte å "feste" den forsterkeren på.Så ikke helt bra ut den koblingen du har gjort på den forsterkeren heller.Er mange gode metoder å freste en forsterker på.Spørsmålet er bare hvor du kunne tenke deg å ha den?
      Last edited by Vinje; 17-02-2010, 00:34.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Vinje View Post
        Auau,det er var vel langt i fra noen gunstig måte å "feste" den forsterkeren på.Så ikke helt bra ut den koblingen du har gjort på den forsterkeren heller.Er mange gode metoder å freste en forsterker på.Spørsmålet er bare hvor du kunne tenke deg å ha den?
        I know. Det skal ordnes neste uke Men altså, det er ikke så ille som det ser ut til.
        Koblingen sitter egentlig ganske godt. Strømkabel er lodda fast. Hva er galt med koblinga?
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #5
          Tja,mulig det sitter.Men så litt skummelt/jalla ut liksom Tenker da på kablene som går inn på strømterminalene.Så noe annet galt enn det,er det nok ikke

          Comment


          • #6
            tenke jo på å ha den under plata rundt eller oppå resvere hjulet men burde jo lage noe feste greier.. egentlig samma hvor den er så lenge den er skjult. kan lage noe som ikke tar noe plass da..

            Comment


            • #7
              Det der var jo et kjempebra eksempel på hvordan man ikke bør feste forsterkeren sinn... TakeTheTime... doesnt look like that took alot of time!!!
              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

              Comment


              • #8
                Originally posted by Erik André View Post
                Det der var jo et kjempebra eksempel på hvordan man ikke bør feste forsterkeren sinn... TakeTheTime... doesnt look like that took alot of time!!!
                X2

                Comment


                • #9
                  Jeg har ikke gjort så veldig mye ut av det selv, men den sitter.
                  Jeg har skrudd den fast som er i treplata under teppe med 2 skruer.
                  Dette blir endra på når bagasjen skal bygges til våren sommeren)

                  Der seg jaggumeg ikke ut som jeg har bilde lengre.. Er bare 5 sider med bilder som er tilgjengelig på photobucket?
                  Hvor er resten av bildene?
                  VW Corrado - Prosjekt bil
                  Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                  It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                  I´m BANKRUPT - A G60 owner

                  Comment


                  • #10
                    Jeg tenkte å foreslå duct tape og reservehjul, men TakeTheTime kom meg litt i forkjøpet, egentlig. :P


                    Hva med å lage en rundt treplate med hull til skruen som fester reservehjulet? Og så feste plata med mutteren til skruen til reservehjulet? Øh. Enkelt forklart? Og så feste forsterkeren på den igjen? Forutsetter jo at forsterker'n passer inni felgen, men...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Erik André View Post
                      Det der var jo et kjempebra eksempel på hvordan man ikke bør feste forsterkeren sinn... TakeTheTime... doesnt look like that took alot of time!!!
                      Hehe må si jeg lo da jeg så denne posten. Nei det stemmer, I didn't Take The Time
                      Men det var egentlig ikke ment som eksempel på hvordan han (ikke) skulle "feste" den,
                      men det var ment som forslag til hvor han kan PLASSERE den, på en plate som sitter.

                      But I'll Take The Time soon, skal fikse denne forsterkeren skikkelig bra under der.
                      Gjør det nå til neste uke, også tar jeg bilder og viser ferdig resultat...
                      Last edited by TakeTheTime; 28-02-2010, 02:40.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Erik André View Post
                        Det der var jo et kjempebra eksempel på hvordan man ikke bør feste forsterkeren sinn... TakeTheTime... doesnt look like that took alot of time!!!
                        Ok da har jeg ordnet litt opp.
                        Håper det ser bedre ut nå da!




                        ^ Skjærte til en plate som passa nøyaktig i rommet, også
                        skrudde jeg skikkelig til og festa forsterkeren med 4 skruer.
                        I tillegg har jeg festet/koblet kablene skikkelig på nytt, Vinje.

                        Hvordan ligger du an da, eirik845??
                        Har du fått festet forsterkern din?
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #13
                          I min Bmw e36 coupe festet eg forsterkerene i sette ryggen.
                          Veldig greit når/om du skulle stille på dem, så er det bare å legge ned settene så kommer du lett til forsterkeren.
                          Audi A6.
                          Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                          Comment


                          • #14
                            Ja,nå så det mye bedre ut

                            Comment

                            Working...
                            X