Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få 4-veis deling?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan få 4-veis deling?

    Lurer på hvordan man kan få 4-veis deling, "billig og bra" selvfølgelig for hvermannsen.

    Har en bil med en p88rs, kan den ha en DSP boks, isåtilfelle hvordan fungerer det og hva trengs?
    Den andre bilen har en annen pioneer spiller, 5100UB. Se signatur. Burde man bytte spiller eller kan det gjøres på andre måter?

    Hovedønske er at alt kan justeres og kontrolleres fra spilleren, for full control.
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

  • #2
    Den billigste måten er vel å kjøpe en P9/P90 med boks som stadig ligger til salgs her på forumet..
    P88 kan ikke ha dsp eksternt, men den nye P99 har 4-veis innebygget.

    Man kan også bruke eksterne dsp'er som f.eks. Audison BitOne, eller RF 3Sixty.. Disse kan tilkobles "alle" signalkilder.

    Brukt Alpine med 701-boks er også ett alternativ, men er ikke så ofte på bruktmarkedet.

    En brukt Pioneer P9 eller P90 er nok den enkleste og kanskje den beste budsjettløsningen! Ligger på mellom 5000 og 7000 brukt. Knallbra spiller/dsp som duger til det aller meste!
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Et enda billigere alt. er å se på spilleren jeg har til salgs på forumet.
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        4-veis vil det da si sub + 3 høyttalere foran, eller 4 høyttalere foran?
        Mvh. Damir

        Comment


        • #5
          Tja... Noe burde man ha for å dekke sub uansett, så kanskje ikke så lett å finne noe "fasitsvar" der. Ja takk - begge deler?
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Var ute etter 4 veis på denne måten, sub, midbass, mellomtone, diskant. Kan sikkert brukes til andre formål og Driver litt research på allmighty google for tiden så jeg faller nok snart på en beslutning.

            MEN. Pioneer dex-p99rs = sex... Men koster dyrere enn 18 år med farsbidrag nesten
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment


            • #7
              Fikk pris på 9 blank hos audioart på p99rs'en Ellers ligger det en odr-d7r/deq-p90 combo til 6k på til salgs delen her, og legatia sin clarion til halvparten av det igjen.. Det er vel prisklassene for skikkelig 4-veis oppsett som kan styres fra spilleren

              Sparer til P99RS selv, etter å ha selv mange brukeromtaler med bare skryt på alle punkt
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • #8
                P99 er fin den, men skuffa over kvalitetsfølelsen! Glatte og lite bruksvennlige knotter og en "billig" fjernkontroll. Er heller ikke mulig og lagre alle instillinger, presets tar bare med seg eq og ikke tidskomp og delefilter. Dette er teit om man vil bruke flere lagringer!! Ellers en fin spiller, men i mine øyne kanskje ikke fullt så fet som "alle" skal ha det til...
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  Hva er bedre/dårligere på respektive spillere om en tar en P90 combo opp mot P99RS? Ser ut som du har testet begge Joakim
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Haakon O View Post
                    Hva er bedre/dårligere på respektive spillere om en tar en P90 combo opp mot P99RS? Ser ut som du har testet begge Joakim
                    Er vel ikke noe særlig annet enn det som jeg sa i posten over. Lydmessig så er den vel tilnermet lik, bruksmessig så liker jeg oppsettet i P9/P90/ODR bedre. Lagring av ALLE innstillinger i presets er en viktig ting synes jeg. Også er jeg mere glad i å ha dsp-boksen bak sammen med forsterkerne.
                    Det er også noe med nivåinnstillinger, enten i delefilter eller var det i eq, hvor det kun er 1dB step, der hvor P9 har 0,5dB step.

                    Renger med at flere kanskje synes jeg banner i kjerka her nå, men det er MIN kjerke og jeg banner så mye jeg vil.. pille meg i nesa kan jeg også :P
                    Last edited by Joakim; 16-02-2010, 19:16.
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                    Comment


                    • #11
                      Er det i praksis et problem at man har "kun" 1dB step, istedenfor 0,5dB?

                      Av nysgjerrighet, siden jeg har 2dB step i PT'n og ikke lider nevneverdig av den grunn (dog er det mange andre ting som suger esel med EQ'en i den spiller'n).

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Miniboom View Post
                        Er det i praksis et problem at man har "kun" 1dB step, istedenfor 0,5dB?

                        Av nysgjerrighet, siden jeg har 2dB step i PT'n og ikke lider nevneverdig av den grunn (dog er det mange andre ting som suger esel med EQ'en i den spiller'n).
                        Nei, det er ikke ett stort problem, men siden de skulle lage noe som skulle kicke ass'en til P90, så kunne jo det være unngått.. Det kan være nødvendig om man kjører løpet helt ut..
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                        Comment


                        • #13
                          Så tror jeg blir å gå for pioneer deq + dex og en JL g6600 6 kanaler for å drive frontsettet. Mulig at jeg bruker JL på subbene også, bare for å ha det i samme merket.
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                          Comment


                          • #14
                            Ja, det er ekstremt viktig å ha alt i samme merke.

                            Comment


                            • #15
                              Mye enklere og få til en pen layout da
                              Ellers kan det fort se ut som om noen har hivd inn forvokste duploklosser bare :P
                              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                              Comment

                              Working...
                              X