Announcement

Collapse
No announcement yet.

rele på remoten skadlig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rele på remoten skadlig?

    Jeg har hørt at et relle kan slå tilbake og ødlege remote utgangen på spilleren, derfor lurer jeg på om det hjelper å sette inn en sikring? altså at sikringa vil ryke istedet for utgangenn? så hvis jeg setter på sikring nerme relet, vil det da være sikkert? :roll:

    vet om rele, med diode, men hvilken butikk får jeg kjøpt det? (ikke nettbutikk)
    Last edited by shapa; 15-02-2010, 20:44. Reason: skrivefeil

  • #2
    Skjønner ikke hva som er så big deal med disse remote-kablene? Trodde det bare var en liten kabel som bare skal sende et signal til forsterkerne om at de skal "på"??
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Har du mange nok forsterkere så kan det bli et problem at forsterkerene trenger mere strøm for og slå seg på, en det spillern orker på remote utgangen ja..


      Uten at jeg har noe aning på hvor taket ligger De forskjellige spiller produsentene har sikkert også forskjellige løsninger på dette..
      Last edited by LLH; 15-02-2010, 21:30.
      sound.vision.soul

      Type R

      Comment


      • #4
        skal koble til min 3dje forsterker nå, og ettervært en 4de, men ikke det som er poenget, går det fint med et slikt rele, hvis jeg har en sikring på remote kablen, altså sikring ca 10-15cm vekk fra relet? og sikringen er på 1-2a?

        Comment


        • #5
          har ikke hørt om dette problemet, men det er ganske vanlig med relle på remoten, har du f.eks. en batteri isolator, lys, flere forsterkere ++ så blir ikke strømmen sterk nok fra remoten til å skru på alt.

          Skal selv bruke en rele for å kunne skru på batteri isolatoren bak.

          Du kan bruke en diode som gjør det slik at strømmen kan kun gå i en retningen, fra cd spilleren.
          Last edited by Dammed; 15-02-2010, 21:51.
          Mvh. Damir

          Comment


          • #6
            Det er vel ikke strømmengdene som knekker remoteutgangen, men en indusert spenning som er rimelig høy. Eneste måten man kan sikre seg mot dette er ved bruk av en diode. Selvfølgelig husker jeg ikke hvordan den skal kobles pr. nå. Finnes guide på forumet om du søker
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Her kanskje:

              http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=2619
              Olav L.
              Volvo 740 GLT -90

              Comment


              • #8
                men jeg kan jo prøve å med å koble remoten på 3dje forsterkeren, utenrele, og se om det virker, eller er ikke det noe lur ide?

                Comment


                • #9
                  Går sikkert HELT fint
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    vil tro at til og med 4 forsterkere vil gå bra. Er jo bare å prøve.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      bruker relè på alle 6 forsterkerene og alle lever i beste velgående, aldri hatt noe tull med det
                      Mvh Werner Harstad

                      Comment


                      • #12
                        ok, skal ta å prøve, takker for svar

                        Comment

                        Working...
                        X