Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte forsterker til frontsett?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bytte forsterker til frontsett?



    Jeg vurderer å bytte forsterker til komponentsettet mitt, siden den jeg har nå er 2-3 år gammel og har lite funkjsoner. Dessuten er det egentlig en 4-kanaler, men er nå brokoblet (2x 100w rms). Hva tror dere om å "oppgradere" til Harman/ Kardon som er satt ned 50%? Det største spørsmålet er egentlig; vil jeg merke noen forskjell på lydkvaliteten? Er opptatt av SQ, og synes nåværende forsterker gir klar og fin lyd. Link til den jeg har nå: Alpine MRP-F200. Takk på forhånd!

    Forskjeller/sammenlikning:
    *H/K er klasse AB, Alpine's er klasse D
    *H/K har 2x 110w rms i 4 ohm vs. 100w (brokoblet)
    *H/K har justerbart HPF, MRP-F200 har bare "off" eller 80hz.
    *H/K er splitter ny, Alpine-forsterkeren er 2-3 år gammel. Sliten?
    Last edited by TakeTheTime; 15-02-2010, 14:58.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

  • #2
    Sikker på Alpine-forsterkeren din er klasse D? Det er nemlig ikke jeg... Ikke tror jeg den er noen flaskehals heller, og spesielt sliten vil jeg ikke tro den er. Du har nok bare sterke symptomer på oppgraderingskløe. En veldig vanlig og uhyre smittsom sak

    Hva er grunnen til at du vil oppgradere? Er det noe spesielt du savner eller vil ha mer av? At Alpine-forsterkeren mangler funksjoner betyr jo ikke nødvendigvis at det er noe du går glipp av eller trenger?

    Comment


    • #3
      Ja jeg vet, har litt kløe. Det er morro, men dyrt med oppgradering
      Det er det der med at jeg vil ha mulighet for å dele noe annet sted enn 80hz...
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #4
        Kjøpe ny spiller istedet? Det er - i mine øyne - en veldig god start! da kan du dele aktivt fra lytteposisjon blant annet.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Det er kanskje en bedre ide ja Noen forslag? Helst en Alpine-spiller med god lydkvalitet. Helst under 2000,-
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9294 elutstyr har en på tilbud nå
            Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

            Comment


            • #7
              Vet at det er over budsjettet ditt men denne er verdt å vurdere:http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19921888
              No Windows-crap,just Mac Power

              Comment


              • #8
                Ikke alpine, men vel verdt en titt.
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment


                • #9
                  hadde kjøpt en annen spiller. Den Alpine spilleren har kun 2 linjeutganger.

                  Denne har 3 linjeutganger: http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2911

                  Ellers så har du denne Pioneer spilleren: http://bilradiospes.no/m/shop/?produ...436&id=&vn=736
                  Mvh. Damir

                  Comment


                  • #10
                    Mye bra respons her. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke tenkte på å bytte spiller isteden.

                    Originally posted by daywalk3r View Post
                    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9294 elutstyr har en på tilbud nå
                    Så på den. Interessant tilbud, håper det varer til neste lønning så kanskje

                    Originally posted by Bassoflove View Post
                    Vet at det er over budsjettet ditt men denne er verdt å vurdere:http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19921888
                    Blir litt for langt over budsjettet desverre. Men jeg har titta litt på Finn.no og fant denne: Alpine 9882 - grei den også?

                    Originally posted by Legatia View Post
                    Sorry. Litt for dyrt, også vil jeg ha /////Alpine Hovedgrunnen er vel at begge forsterkerne mine er Alpine, og vil da ha "matchende" spiller.

                    Originally posted by Dammed View Post
                    hadde kjøpt en annen spiller. Den Alpine spilleren har kun 2 linjeutganger.

                    Denne har 3 linjeutganger: http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2911

                    Ellers så har du denne Pioneer spilleren: http://bilradiospes.no/m/shop/?produ...436&id=&vn=736
                    Hva er poenget med 3 rca-utganger når jeg bare har to forsterkere egentlig? Har bare en inngang nå, går fint.
                    Bra forslag det der da. Men hva er den største forskjellen på 9880 og 9882 egentlig? Vurderer sterkt denne.

                    Noen med svar på hvordan Alpine er iforhold til Pioneer (lydkvalitet)? Noen "hørbar" forskjell? Synes deh-3000mp låter bra...
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #11
                      selv om du ikke har behovet for 3 linjeutganger nå så har du kanskje behov for det senere, alltid kjekt å ikke begrense sine muligheter.

                      Forskjellen mellom 9880 og 9882 er ikke stor tror jeg. Du kan sammenligne specsa her:

                      9880: http://www.alpine-europe.com/norway/...cde-9880r.html

                      9882: http://www.alpine-europe.com/norway/...de-9882ri.html
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #12
                        Det å kjøpe en Alpine til rundt 2 lapper, istedet for den som Legatia selger, er nesten som Toyota Vs. "Putt inn favorittbilen her" (med mindre det ER en Toyota da... No offence).

                        Mulig det er litt overkill for deg pr. nå, men du har da muligheten til å kunne utvide anlegget ditt i alle retninger å engang tenke på å bytte spiller. Den har ALT du trenger og mye mer til. I tillegg låter den visst kjempebra også
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by TakeTheTime View Post
                          Sorry. Litt for dyrt, også vil jeg ha /////Alpine Hovedgrunnen er vel at begge forsterkerne mine er Alpine, og vil da ha "matchende" spiller.

                          -------------------------------------

                          Hva er poenget med 3 rca-utganger når jeg bare har to forsterkere egentlig? Har bare en inngang nå, går fint.
                          Bra forslag det der da. Men hva er den største forskjellen på 9880 og 9882 egentlig? Vurderer sterkt denne.

                          ------------------------------------

                          Noen med svar på hvordan Alpine er iforhold til Pioneer (lydkvalitet)? Noen "hørbar" forskjell? Synes deh-3000mp låter bra...

                          1. Om du absolutt MÅ ha Alpine (Ikke at jeg har noe i mot Alpine, bruker det selv) så får man stadig 9887 billig brukt. Sett fler har blitt solgt for spottpris her inne.

                          2. Poenget er så enkelt at man har mer valgfrihet ved en evt. senere oppgradering f.eks. Eller fler justeringsmuligheter om man ser det på den måten

                          3. Tviler på at det er veldig stor forskjell i lyden på spillere til rundt 2 lapper. Om det er noen, så låter neppe noen av delene dårlig.

                          Digresjon: Hvordan har det seg at folk absolutt skal ha ting i samme merke? Man er da rimelig bundet om man må ofre skalerbarhet og andre muligheter kun for sin merkeavhengighet.
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Typhon View Post
                            1. Om du absolutt MÅ ha Alpine (Ikke at jeg har noe i mot Alpine, bruker det selv) så får man stadig 9887 billig brukt. Sett fler har blitt solgt for spottpris her inne.

                            2. Poenget er så enkelt at man har mer valgfrihet ved en evt. senere oppgradering f.eks. Eller fler justeringsmuligheter om man ser det på den måten

                            3. Tviler på at det er veldig stor forskjell i lyden på spillere til rundt 2 lapper. Om det er noen, så låter neppe noen av delene dårlig.

                            Digresjon: Hvordan har det seg at folk absolutt skal ha ting i samme merke? Man er da rimelig bundet om man må ofre skalerbarhet og andre muligheter kun for sin merkeavhengighet.
                            Ja jeg skal se etter 9887 eller 9886 brukt, griper sjangsen om jeg ser en snart... Er ikke merkeavhengig egentlig,
                            jeg har både Pioneer, Alpine og Polk Audio i bilen min nå. Funker bra. Har hatt Clarion-høytalere også, men de er solgt.
                            Det er bare det at jeg liker designet på Alpine sine spillere generelt, også forbinder jeg Alpine med kvalitet utifra erfaringer.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #15
                              Jeg prøver å holde batteriene same merke men ellers er det en vanvittig miks. :P

                              Enig at en 9887 eller P88RS brukt hadde vært fine valg.
                              Mvh. Damir

                              Comment

                              Working...
                              X