Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bruke en stor lader på et lite batteri.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bruke en stor lader på et lite batteri.

    Jeg kjøpte meg en Ctek XS 25000 som lader batterier mellom 50-500Ah, er det et problem hvis jeg lader kun et HC800 36Ah batteri med den laderen?

    For at det ikke skal bli fælt med off topic her nå:
    Laderen er kjøpt for å lade dette batteriet og 3-4 andre HC1800 batterier, grunnen til at jeg skal kun lade dette ene batteriet alene er at det er kun det som er montert i bilen for øyeblikket. Og siden det er ødelagt (jeg får et nytt et snart) så trenger det litt ekstra suppe for å klare å starte bilen min nå om vinteren. Derfor spm'et over.
    Mvh. Damir

  • #2
    Originally posted by Dammed View Post
    Jeg kjøpte meg en Ctek XS 25000 som lader batterier mellom 50-500Ah, er det et problem hvis jeg lader kun et HC800 36Ah batteri med den laderen?

    For at det ikke skal bli fælt med off topic her nå:
    Laderen er kjøpt for å lade dette batteriet og 3-4 andre HC1800 batterier, grunnen til at jeg skal kun lade dette ene batteriet alene er at det er kun det som er montert i bilen for øyeblikket. Og siden det er ødelagt (jeg får et nytt et snart) så trenger det litt ekstra suppe for å klare å starte bilen min nå om vinteren. Derfor spm'et over.
    Tror du skal slite med å knekke det batteriet med en slik lader...
    Kjør på! Den laderen styrer seg selv og er helt genial!
    Bilen din lader nok med høyere strømstyrke enn 25A når du kjører... Sånn bare til sammenligning.


    Hvor får du forresten tak i Kinetik nå for tida? Har et defekt HC2000 selv og har vært så "smart" å tilpasse alt til DET batteriet, så må ha ett makent... Har inntrykk av at det er mye reklamasjoner på disse batteriene!?! Bra når de virker, men holdbarheten har litt å si den også.
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Flotters.

      Du fikk kjøpt dem hos bilradiosenteret.no men han skulle kutte ut Kinetik da det ikke solgte så mye tror jeg. Men du kan ringe han, en hyggelig type å ta en prat med.

      Ellers så får du det fra statene og ebay til en grei pris.

      Jeg har et intrykk at de som selger Odyssey porøver å ødelegge Kinetik markedet i Norge. Må jo være en grunn til at folk over dammen anbefaler Kinetik, mens dem blir sett ned på i Norge. Har et Kinetik batteri som stå innendørs i flere måneder uten lading og det mistet kun 0,1V.

      Mens så sviktet jo det HC800 jeg har framme, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Kanskje de liker ikke Norske kulde? Gudene vet.

      Har selv lest litt rundt om batterier, og lurer på om jeg skal bytte batterimerke eller ikke. Deka batterier er f.eks. batterier som har fått veldig positiv respons og som er veldig billige. $190 for et gruppe 31 batteri som er på 100Ah, med Ca på 1000A er ikke værst.

      http://www.remybattery.com/Products/...A31__9A31.aspx
      Mvh. Damir

      Comment

      Working...
      X