Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine 9887R og KTX-100EQ Imprint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine 9887R og KTX-100EQ Imprint

    Har kjøpt meg kalibreringskitet til min 9887, og kjørt gjennom en kalibrering (kun plassert mikrofonen i førersetet)

    Oppsettet består av diskant og mellomtone i dashbord(passivt delt), midbasser i dører, samt sub i bagasjen.
    9887 er satt opp til 3-veis deling.

    Jeg har litt problemer med å få denne til å fungere helt. Når jeg kjører kalibrering kommer det ikke lyd ut av midbassene mine. Det kommer riktignok lyd ut etter kalibrering, men jeg er usikker på om anlegget er justert inn riktig? Det ser ut i softwaren som det kun er beregnet på front/rear-oppsett.

    Bassgjengivelsen ble vesentlig strammere enn før, riktig nok litt i slankeste laget, men det kan justeres med sub- og bass-innstillingen. Så her er det en forbedring.

    Det jeg stusser på er at det ikke kommer lyd når jeg ser på skjermen på pcen at det skal komme lyd fra RL og RR (som i mitt tilfelle skulle være midbasser)

    Noen som har prøvd ut dette kitet?

    Jeg lurer også på de 3 forskjellige kurvene man kan velge å justere etter. Hvorfor får man ikke velge en "flat" kurve? Og hvilken av kurvene gir mest volum i bassområdet?

  • #2
    Har du justert til 3 way på boksen ? en liten knapp på siden som kan switches

    De anbefaler å skru ned gainen på sub forsterkeren før testen og så skru opp etter testen er fullført
    Ford Ranger Wildtrak 09
    Bugboys - Lafinto - Focal Utopia - Alpine - Stinger Expert

    Comment

    Working...
    X