Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket verktøy og utstyr bruker du ved kassebygging og bilstereoinstallasjoner?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket verktøy og utstyr bruker du ved kassebygging og bilstereoinstallasjoner?

    Av ren nyskjerrighet lurer jeg litt på dette

    Hvilket verktøy og utstyr mener du, vil gi den mest nøyaktige og flotteste kassen eller installasjonen? Har laget mange kasser og montert mye stereo selv,men syns alltid resultatet kan bli et hakk bedre.Hadde nok kanskje blitt et bedre resultat med bedre verktøy.Godt verktøy er jo halve jobben,ikke sant?

    Vel,går selv å sikler på denne bordsagen http://www.dewalt.no/powertools/prod...s/catno/DW745/ samt en slik fres http://www.dewalt.no/powertools/prod...s/catno/DW626/

    Men spør meg selv, er det verdt å bruke så mye penger på proft verktøy?
    Resultatet vil nok bli noe bedre og jeg vil nok kunne spare endel tid.
    Men veier det opp for prisen av nytt verktøy mon tro?

    Pøs på med forslag og ideer på hva man trenger av utstyr og hvordan du lager den tilnærmet perfekte basskassen eller installasjonen.
    Kan også selvfølgelig ta med alt annet utstyr, man burde ha og trenger for å være den komplette bilstereoinstallatør på hobbybasis Kan være moro å se og høre hvordan andre gjør det.kanskje det dukker opp noen tips og forslag på hva man kan gjøre bedre? Sleng gjerne ut noen bilder også. Har ingen bilder på denne pcen,men skal se om jeg får lagt ut noen etterhvert.

    Har ikke noe å si om det er bilder av basskasser du selv har bygd,din garasje,din bilstereoinstallasjon eller ditt verktøy.Ikke noe er for stort og ikke noe er for lite.Pøøøøs på

    Bruker selv dette til kassebygging:

    En billig bordsag fra Clas ohlson
    Sirkelsag fra Black & Decker
    Batterimaskin fra Dewalt
    Treskruer fra Installbay
    Trelim fra Casco
    Tvinger fra Biltema
    Stikksag fra Hitachi
    Samt blyant og alt annet småtteri som hører med

    Ellers har jeg det meste av verktøy man trenger for å skru litt bil.
    Last edited by Vinje; 11-02-2010, 05:11.

  • #2
    Kassebygging av vanlig kasse:
    Målebånd
    Tvinger
    Rettholt hvis man trenger og bruke sirkelsag
    Kløyvesag med anlegg så man kan skjære vinkler og kutte rett
    Drill med:
    - Senkebor
    - Bor til forborring
    - Bits for og skru inn skruene..
    Stikksag som ikke er altfor mye på bærtur.
    fres hvis man skal være jålete og lage helt runde hull...
    Lim til kassa
    Og kanskje litt ekstra lim eller sikaflex hvis man er slurvete med kappinga.. :P
    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

    Comment


    • #3
      Målebånd
      Sirkelsag
      Fres
      Lim
      og masse tvinger
      Mvh Werner Harstad

      Comment

      Working...
      X