Announcement

Collapse
No announcement yet.

Båndpasskasse utregning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Båndpasskasse utregning

    Hei

    Er det noen som har utregning eller kan regne ut volum til en båndpasskasse til denne? Har 2 stykker også, så blir vel en 3 roms? Hvis det er best?

    Bilen er forøverig en mazda 323 sedan, og tenkte bassrefleksrøret skulle komme opp ved bakruta. Noen andre forslag? Tar gjerne imot

    Takk på forhånd.
    Mvh. Petter Jevnesveen
    Last edited by Petterj; 11-02-2010, 00:16.

  • #2
    Bump Noen som vil hjelpe en stakkar?

    Comment


    • #3
      Hvorfor skal du ha bandpass? Er ikke alle elementer som kan brukes i en bandpass konstruksjon.Sier ikke at kenwood bassene dine ikke kan det.Men siden kenwood ikke har et kasseforlsag for bandpass.Så tyder mye på at det ikke er anbefalt.

      En bandpass kasse er noe mer avansert å regne ut å bygge enn en lukket/portet kasse.Så med mindre du får noen som virkelig kan slikt til å regne det ut for deg,ville jeg ha lagt prosjektet på hylla.

      jeg ville ha bygget et portet kasse på totalt 113,2 liter med 2 stk 3" porter med en lengde på 17,8 cm istedet.

      Comment


      • #4
        Google etter winisd, der er det kalkulator til bandpass kasse og diverse

        Edit: WinIsd likte ikke bandpass løsning med denne subben i det hele tatt, prøv heller portet kasse.
        Last edited by berniebp87; 11-02-2010, 14:18.
        Mvh Werner Harstad

        Comment


        • #5
          Tingen er at jeg har en sedan, så jeg tenkte jeg skulle bygge meg en båndpass.
          Hvordan vil lyden være om jeg bygger en til dem alikevel? Eller er det virkelig ikke til å anbefale?

          Hvis ikke, er det noen Kenwood elementer dere anbefaler til båndpass, eller burde jeg gå over til et annet merke?

          Comment


          • #6
            Drit i kenwood da, er bare kjøkkenutstyr det hehe...

            Hertz energy og Hi-energy passer bra til bandpass, Er en som heter Dag Johansen her på forumet som er rå til og regne ut slike kasser, kanskje han hjelper deg

            Eller så kan du søke i forumet, det er ganske mange andre som har spurt om det samme.

            Comment


            • #7
              du vil ha porten gjennom hattehylla eller hva var det du tenkte på når du skrev "Tingen er at jeg har en sedan, så jeg tenkte jeg skulle bygge meg en båndpass" ?

              Har du subbene allerede så er det bare å bygge en porta kasse først og se hvordan det blir.

              Er forøvrig få merker som har båndpass kasseforslag. Er en mer uvanlig måte å bygge kasser.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #8
                Jeg har hatt porta kasse med subwoofer'n bakover og porten opp i hattehylla. I en sedan. Det fungerte greit, men var litt ujevn frekvensrespons, som kan skyldes både ræva element og alt for høy tuning. Bygde om kassa til port og sub bakover, og det spilte ikke noe bedre, for å si det sånn...

                Så for enkelthets skyld, kan du jo prøve å gjøre det på den måten. Siden du først har elementene (går jeg ut ifra).

                Comment

                Working...
                X