Announcement

Collapse
No announcement yet.

hifonics, hvordan er de?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hifonics, hvordan er de?

    Lurer litt på kvaliteten rundt hifonics, da jeg har meeget lyst til å importere ett par slike.

    Må forhøre meg litt med noen som eventuelt har prøvd disse før.

    Mvh Even
    Mvh Even S. Jensen
    Tlf 41091189
    Digital Designs, nothing is even close!

  • #2
    Hvilken serie har du tenkt å importere da..?

    Jeg har Hifonics brutus monoblokk som jeg importerte, og en Hifonics Zeus 2 kanaler
    jeg er storfornøyd med kvaliteten isåfall, Anbefales

    Mvm Morten

    Comment


    • #3
      du tenker på forsterkerne ikke sant?

      Du kan lese litt om dem her: http://www.caraudio.com/forum/amplif...-hifonics.html

      Ellers så har jeg selv brukte to Zeus forsterkere og jeg syns dem var veldig bra, ingen problemer med dem og de hadde mer enn nok kraft. Hifonics generelt er litt overrated, men alikevel så gir de masse kraft / dollar.

      Når det gjelder Brutus serien så har jeg lest flere steder hvor de anslår at det er snakk om ca 10% overrated. Altså f.eks. at BXi2010D gir kun 1800W rms, men det er fortsatt veldig grei forsterker siden den er ganske billig. 2010 modeller skal få noen oppgraderinger i form av bedre kjøling og litt sterkere strømforsyning har det vært rykter om.

      En tommelfinger regel når det gjelder Hifonics er at du kjøper modellen over den du egentlig har behov for. Trenger du f.eks. 2000W rms så hadde jeg gått for BXi2610D istedenfor Bxi2010D. Allikevel så koster f.eks. En Hifonics BXi2610D mye mindre enn en forsterker som gir 2000W rms fra kicker / RF / Alpine for å nevne noen merker. Watt er ikke alt, men Hifonics er ikke kun watt heller, tar du vare på den å tar den vare på deg. Mange Hifonics forsterkere som er i daglig bruk i mer enn 5 år. Så kvaliteten er det ikke noe gale med, de har fått litt dårlig rykte fordi de oppgir litt feil informasjon om forsterkerne.

      XX / XXV seriene skal gi nærmere rated power, jeg selv har kjøpt en XX Colossus II som skal drive to 18". Har ennå ikke fått den, men det blir moro å se hva den yter.
      Last edited by Dammed; 08-02-2010, 16:59.
      Mvh. Damir

      Comment


      • #4
        Glemte og nevne det, men var brutusen og zeus forsterker :P

        2 2600wattere og 4 2x150 wattere :P

        Bare greit å ha en liiiiiten peiling før man handler :P
        Mvh Even S. Jensen
        Tlf 41091189
        Digital Designs, nothing is even close!

        Comment


        • #5
          hva skal du med fire Zeus forsterkere? Anlegg i 2 biler, eller russebil/buss?
          Mvh. Damir

          Comment


          • #6
            er i bilen min ja
            Mvh Even S. Jensen
            Tlf 41091189
            Digital Designs, nothing is even close!

            Comment


            • #7
              Hifonics brukes veldig mye i europa, særlig tyskland har jeg på inntrykk av.
              VW Corrado - Prosjekt bil
              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
              I´m BANKRUPT - A G60 owner

              Comment


              • #8
                Det er mest brukt i statene, men etter overtakelsen av MB Quart så satset de en god del mer på det europeiske markedet. Mange av forsterkerne er identiske, men med forskjellige modell navn på USA og EU modellene.
                Mvh
                J. Holm
                www.b2audio.com
                http://facebook.com/b2audio

                Comment


                • #9
                  En kompis brukte Hifonix en stund, brutus og zeus tror jeg, pluss noen subber jeg ikke husker navnet på.

                  Etter som minnet mitt husker, så var det ingenting spesielt positivt eller negativt med disse. (OBS! kun lytting og tatt på, ikke full erfaring med det.)
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                  Comment


                  • #10
                    eg kjøpte ein hifonics thor xxv frå usa. erfaringane mine e dårlige.
                    forsterkaren spelte dårlig. lite effekt og masse forvrenginga.
                    eg mistenkte fabrikkasjonsfeil og snakka med ein repartør som kunne sjå på den.
                    før eg fekk sendt den på reprasjon gjekk den i protect( etter ca 1 år med drit lyd.)

                    då eg fekk sendt den til reprasjon fant han ut at 5/6 transitora va knekt. og den site røyk pga av overbelatning ( etter 1 år bruk)
                    han bytta like godt alle transitora og sendte meg forsterkaren i retur. trur det kosta meg ca 3000 kr.
                    so kobla eg det på igjen og håpte at den skulle spele bra no. men det gjorde den ikkje. forsterkaren gjekk i protect med ein gang eg skrudde opp lyden. om eg huska riktig røyk 3 eller 4 transitora. repratøren bytta dei ut igjen.
                    so prøve han forsterkaren på bra effekt i 1 ohm og han meinte at den spelte bra. so røyk den etter ca 5 min speling. då fant han ut at det va ein feil til på eit kretskort og han han anbefalte og berre kaste den.

                    det va mine erfaringa med hifonics.

                    no kjøyre eg rundt uten monoblokk og uten bass. har ein Ground Zero GZNW15 2500W som står i bagasjeromet mitt som ikkje er i bruk. der har den stått i ca 2 år uten at eg har fått testa den.

                    Comment

                    Working...
                    X