Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pent-spillene anlegg i Mazda MX5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pent-spillene anlegg i Mazda MX5

    Hei,

    Jeg har nettopp kjøpt meg en 99-modell Mazda MX5 som jeg tenkte å oppgradere entertaiment-delen litt i.
    Har fra før av en P88RS-2 som jeg tenkte å montere inn, videre tenkte jeg å montere et Focal komponentsett i dørene (gjøre om fra 8" til 6,5").
    På forsterker siden så vurderer jeg å montere en Genesis Profile Two.
    Må også påberege endel støydemping, men det skal helst ikke tynge ned bilen for mye.

    Så hvilket frontsett ville dere ha valgt, og hva tror dere om resten av planene?

    Budsjettet er egentlig ganske stramt, men kan først kjøpe halv-ordentlig når jeg først skal oppgradere.

    Haakon

  • #2
    Hvorfor skal du gå fra 8" til 6,5" ?

    Comment


    • #3
      Finnes det noen gode 8"?

      Comment


      • #4
        Her er det mye bra i 8"
        Spiller: Pioneer p6600DVD
        Frontsett: Seas Lotus Performance
        Sub:Morel Elate Sw10

        Comment


        • #5
          Dette er et 2veis sett, jeg vet ikke helt hvordan en 8" mellomtone/midbass vil møte en diskant? Vil tro det er mest opptimalt med 3veis da.
          Vertfall hvis du skal ha 8" i døra og diskant i dasjbordhøyde.
          http://www.bassbrothers.no/display.a...515&prodid=953

          Kanskje du kan skvise inn et 9" element?
          http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3967

          Comment


          • #6
            Ja det er sikkert gromt, men hadde sett for meg rundt 3-4000,-.
            Ellers så satt jeg nå å så på Seas Lotus performace, også ta å finne en knøttliten 4-kanals forsterker og ta å kjøre aktiv deling.

            Spiller blant annet mye jazz og opera, så verdsetter pen lyd istedenfor mye lyd.

            Comment


            • #7
              http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_668

              Dette er ett bra sett! Lett er det også grunnet neodymmagneter. Ser pinglete ut, men spiller nice!
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment


              • #8
                MX5 MK1 har med lett mod plass til et par 8", hver av dem nedfelt på hver sin side av "hattehylla". Bruk noen beregnet for IB-montering ("free/open air"), og med litt tetting og avstiving er du good to go. Er åpning bak til bagasjerommet gjennom der.

                Regner med det er tilsvarende mulighet i MK2.

                Husker ikke helt hvor feite høyttalere det er plass til i dørene på de der, så det er i alle fall en mulighet om du syns det blir litt lite fart i bassen. Det er jo ikke akkurat mye vekt å snakke om, i et godt frontsett og et par greie 8". Du trenger jo ingen tunge kasser osv.

                Comment


                • #9
                  Hertz Space K8L, 2 956,- fra Installbay.no. Har hatt dem selv og spiller også endel jazz, akustisk, blues og klassisk (blant annet), og har bare en ting å si: superb! Dessuten veier de INGENTING. Tror mange originalhøyttalere veier mer enn disse

                  Comment


                  • #10
                    Takk for mange gode forslag

                    Har en forkjærlighet for Focal, sikkert mye grunnet at jeg er såpass fornøyd med det billige 3-veis systemet jeg har i gamle bilen.
                    Om jeg skal gå for Focal - så har jeg sett litt på 165v30 Jubileumsmodell eller om jeg skal vente litt å kjøpe 165KRX2 (kanskje vente til jeg finner noe brukt)
                    Så er det noe som har noe er erfaring med disse to?

                    På forhånd takk

                    Comment


                    • #11
                      Kan anbefale Focal krx2 om du velger å gå for det.Bruker et slikt nå og er meget fornøyd.Spiller høyt og pent.Kan love deg mye lytteglede med et slikt sett

                      Comment


                      • #12
                        Det høres bra ut

                        Var innom en forhandler idag og fikk ikke noe mindre lyst på KRX2 da, han hadde også en liten klasse-D Planet Audio forsteker som så veldig fin ut (husker desverre ikke navnet)
                        Så tror dette er pakken jeg kommer til å gå for, men kom gjerne med innspill mot de tidligere nevnte komponentene.

                        Comment


                        • #13
                          Planet audio sine forsterkere er vel ikke noe og skrive hjem etter, kjenner en som har en 5-kanaler som vistnokk skal vere håndlaget i USA.
                          Med en nypris på 2900kr tviler jeg på at den kommer fra noen andre plasser en Kina.

                          Comment


                          • #14
                            Det høres ikke bra ut, da bør jeg nok styre unna den, eneste jeg likte med den var størrelsen.
                            Men tror dere en Genesis Profile Two kan rettferdiggjøre KRX2?
                            Jeg vet det er en som har montert denne forsterken i maken bil, men da sammen med Seas Lotus.
                            Tingen er at forsterkeren skal henge bak haskerommet så det er veldig begrenset med plass.

                            Comment


                            • #15
                              Kjøpte like gjerne en Genesis Profile Two i går sammen med Audio-System dempematte, så får håpe dette blir en bra løsning.
                              Nå er det bare å finne frontsett og begyne med bygging

                              Comment

                              Working...
                              X