Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sende subbkasse med elemener med posten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sende subbkasse med elemener med posten?

    Hei! skal nå sende subben min til den heldige som har kjøpt den og lurer på om det er mulig med posten?
    vet ikke helt hvor mye den veier men er jo 2stk 15" i en kasse på 100liter.

    Noen som har peiling?
    Roy "Rovdyr" Reppen

    Digital Designs + Rockford Fosgate =

  • #2
    Posten har en maksgrense på 35kg, så veier den mer enn dette kan du ikke sende den med posten, enkelt og greit Tyngre kolli enn dette må sendes med et spedisjonsfirma som Bring, DHL osv.

    Enkleste er vel å bruke Bring: http://www.bring.no/Hele+Bring/Produ...r?section=2834
    Last edited by Haakon O; 03-02-2010, 07:33.
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #3
      takk for svar bruker nok Bring jah
      Roy "Rovdyr" Reppen

      Digital Designs + Rockford Fosgate =

      Comment


      • #4
        Alternativt kan du holde en finger under pakka mens den ligger på vekta i PiB'en for innleveringsregistrering. *plystre*

        Den skal egentlig gå i retur eller få vekttillegg når den blir målt igjen på første terminal, men min erfaring tilsier at den går videre uten noen konsekvenser for sender eller mottaker (om den ikke veier kjempemasse over 35 kg, så klart).

        Comment


        • #5
          hehe, husker jeg prøvde dette en gang når jeg var liten og skulle handle smågodt. ^^

          Ble selvsagt ferska, men ekspeditøren bare lo og "mimret".
          Mvh. Damir

          Comment


          • #6
            Jeg og en kompis ble pent nødt til å prøve dette på flyplassen i Tyrkia på vei hjem fra ferie, med 25kg overlast og 3 euro pr kg i overlastgebyr, men det viste seg at de ga blaffen i hva som sto på vekta uansett, haha..
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

            Comment


            • #7
              Pakka kan "veie" mye mer enn 35kg. Dvs de regner volumvekt på store kolli. Og da får du noen syke tillegg av posten
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Originally posted by InstallBay View Post
                Pakka kan "veie" mye mer enn 35kg. Dvs de regner volumvekt på store kolli. Og da får du noen syke tillegg av posten
                Det kan jeg skrive under på

                En kunde ønsket å kjøpe en 47" flatskjerm av meg en gang, og da kom frakten på 1257,- mens hvis han valgte en 46" av annet merke, men like god skjerm, ble frakten rundt 300,-

                Kun pga akkurat det du sier her Pål

                Var nesten flaut å fortelle kunden dette
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by InstallBay View Post
                  Pakka kan "veie" mye mer enn 35kg. Dvs de regner volumvekt på store kolli. Og da får du noen syke tillegg av posten
                  Fra privatpersoner (dvs. Norgespakker/smartpost) også?

                  Jeg fikk bare beskjed en gang om at pakka mi dessverre ikke kunne sendes, for den veide 36 kilo... Så jeg dro hjem og pakket om, så den veide 34,5 kilo. Da gikk det fint... Men jeg fikk et tillegg for at den var egenemballert.

                  I alle fall, på Posten.no, under "smartpost" står det følgende:

                  Vekt
                  Det du får plass til - inntil 35 kg.
                  Dette er Postens generelle vektgrense for pakker.

                  På Norgespakker (egenemballert) er det grenser for mål i tillegg, fortsatt 35kg som maks.

                  Og hvis jeg husker rett fra da jeg jobbet i Posten etter skolen, ble pakker over 35 kg omgjort til pallelast (og dritdyre å sende). Men så spørs det bare om de som jobber der gidder alt styret, om pakka veier bare litt over...

                  Grunnen til maksgrensa på vekt, er HMS - for de fleste med normal helse skal kunne jobbe i Posten. Også jenter. Det er ikke så mange jenter som lemper 35-kilos pakker rundt seg.. Det er faktisk nesten det dama mi veier.

                  Comment


                  • #10
                    De som jobber på posten på stord er iallfall 40 år siden de gikk under betegnelsen jenter Kanskje 50 også.. Må som regel bli med på bakrommet og hente pakken selv når det kommer forsterkere eller subber tilsendt. Og som regel får jeg noe surmuling med på handelen :P

                    Tollpost har vel ganske bra priser på kolli som er over 35kg. Komplett.no har avtale med disse, og da jeg kjøpte noen patos høyttalere der, ble det billigere å velge oppkravsending med tollpost (hentes og betales på nærmeste ICA butikk) enn postoppkrav med Posten. (i dette tilfellet var vekten på mindre enn 35kg)
                    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Haakon O View Post
                      Og som regel får jeg noe surmuling med på handelen :P
                      Hehe. Hu, eh, "godt voksne" dama som tok i mot den tunge pakka jeg sendte, insisterte på å ta den selv, og klarte dermed å rive av pakkelappen under alt strevet.

                      Det tok vel en ukes tid før den dukket opp i "hittegods"-/"eierløse pakker"-avdelinga i Kristiansand, og de identifiserte den vha beskrivelsen min. Så skryt til Posten for det. Den kom frem og var i orden.

                      Comment


                      • #12
                        Pakken kan ikke veie mer enn 35kg. Men den kan veie mye mer i volumvekt. Du kan sende et panser til en bil. Det veier kanskje ikke mer enn 15-20kg. Men fordi det er veldig stort, så får det volumvekt. Og den kan f.eks bli 75kg. Tror de bruker en formel ala høyde x bredde x lengde / 5 = volumvekten.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by InstallBay View Post
                          Pakken kan ikke veie mer enn 35kg. Men den kan veie mye mer i volumvekt. Du kan sende et panser til en bil. Det veier kanskje ikke mer enn 15-20kg. Men fordi det er veldig stort, så får det volumvekt. Og den kan f.eks bli 75kg. Tror de bruker en formel ala høyde x bredde x lengde / 5 = volumvekten.
                          Ah, stilig. Ja, visste man får tillegg for ukurante dimensjoner, men visste ikke utregningsforholdet. Kjekt å vite!

                          Comment


                          • #14
                            Må ikke finne på å sende med schenker iallefall, jobbet der før.. Sender du ting som veier 30kg på en palle, så betaler du for minimumsvekta som er på 200kg..

                            Comment


                            • #15
                              husker jeg brente meg på det med volumvekt. Jetcarrier operer også med volumvekt eller faktisk vekt. Med båt så er det enten 1liter = 1kg eller 1kg = 1kg. Så når en pakke med dempewatt og annet snacks kom til dem så veide den kun 16kg men hadde en volumvekt på 170kg... Men siden jeg bestilte så mye, så ble det ikke så voldsom stor forskjell.

                              De skulle sjekke måla når den kom til norge alikevel for 170liter er en del.
                              Mvh. Damir

                              Comment

                              Working...
                              X