Announcement

Collapse
No announcement yet.

guide/linker til basskasse støping i reservehjulsbrønn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • guide/linker til basskasse støping i reservehjulsbrønn

    har prøvd å søke litt her inne men er dårlig med en guide som har bilder og tips og triks

    skulle gjerne likt å vite hvordan dere fester mdf plata på toppen osv

  • #2
    http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=8943

    der kandu jo se noen bilder

    er kansje ikke noen guide, men en start
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Originally posted by mustang<3 View Post
      http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=8943

      der kandu jo se noen bilder

      er kansje ikke noen guide, men en start

      mange takk!

      Comment


      • #4
        Jeg har jo også lurt på det samme,men utifra div prosjekter her på forumet er det vel to måter en kan feste denne på.
        1: Støpe kassen nedi reservehjulsbrønnen. Legge en mal(i papp?) oppå den ferdige kassa og skjære til en plate som går inni formen. Og da skru den fast fra siden(som Defus har gjordt)
        2:Gjøre det samme som i forslag 1,men støpe plata fast med Polyester/glassfiber.

        Bol
        No Windows-crap,just Mac Power

        Comment


        • #5
          Tror ikke jeg ville støpt den fast, i alle fall. Greit å få den ut en gang... Og kan jo også hende at glassfiber'n ikke sitter så godt, da er det jo falsk trygghet. Selv om det stort sett sitter godt, har jeg vært borti at det løsner lett og... om det er litt fett i hjulbrønnen, f.eks.

          Om man ikke er avhengig av å bruke hver eneste mm^3, som Defus gjør, så er vel letteste løsning å lage to runde treplater, feste dem sammen med passende avstandsstykker (gjerne på midten av plata, rundt elementet), og støpe mellom de to platene i ytterkant (f.eks. ved å trekke fleecepledd/strechlaken over, og støpe på innsiden). Da er den lett å ta inn og ut, og blir litt "universal".

          Comment


          • #6
            Evt kan man svi av masse penger på en slik:



            http://cgi.ebay.com/New-12-1000-Watt...item5636f7094a

            Og bytte basser'n når den ryker.


            Edit: Ca. 2500,- inkl. mva og frakt.
            Last edited by Miniboom; 01-02-2010, 00:16.

            Comment


            • #7
              har også sett at folk skrur fast plata og så støper den på innersiden for å forsegle og styrke hele kassa.

              Hva bruker dere for å skille støpen fra brønnen, voks, alufolie eller noe annet?
              Mvh. Damir

              Comment


              • #8
                Originally posted by Dammed View Post
                har også sett at folk skrur fast plata og så støper den på innersiden for å forsegle og styrke hele kassa.

                Hva bruker dere for å skille støpen fra brønnen, voks, alufolie eller noe annet?
                etter som jeg har skjønt plastrer de fleste hele brønnen før de støper nedi.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Marius__ View Post
                  etter som jeg har skjønt plastrer de fleste hele brønnen før de støper nedi.
                  Hvilket gjør at man lager en kasse som stort sett bare passer i én type biler (men man får jo mer volum).

                  Comment


                  • #10
                    det er bare å lage en ny bunnplate når du skal bruke det i en annen bil.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      Ehm. Ikke om den er støpt etter en trapesformet reservehjulsbrønn (som jeg hadde på min gamle bil), dessuten støper man gjerne bunn og sider i samme stykke. Mao er det kun topplaten/baffelen man får gjenbrukt om man bytter til en bil som har mindre reservehjulsbrønn.

                      Derfor ville jeg heller brukt en bunnplate av treverk, som var rund og like stor som et gjennomsnittlig hjul. Voila - universal reservehjulskasse.

                      Comment


                      • #12
                        sorry, tenkte på min egen kasse der, der tenkte jeg å lage bunnen av basskassa som en reservehjulskasse, og så en vanlig kasse over det igjen. Slik at det så ut som en vanlig kasse bortsett fra at bunnen var formet etter reservehjulsbrønnen slik at jeg fikk utnyttet hver liter jeg hadde til rådighet. Og alikevel ble det for lite... Og nå blir det som sagt vegg. ^^
                        Mvh. Damir

                        Comment

                        Working...
                        X