Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bose stereoanlegg (ekstrautstyr i nyere biler)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bose stereoanlegg (ekstrautstyr i nyere biler)

    Jeg tenkte og snakke litt om hva folk syns om Bose stereoanleggene som er tilleggsutstyr i nyere biler.
    En kamerat av meg har en Audi A3 s-line med alt av utstyr, derav bose stereo anlegget..
    Han mener og huske det er rundt 20/30 000,- ekstra om man vil ha med dette i bilen. (Stemmer dette ?)

    Jeg syntes anlegget spiller veldig pent og behagelig, men for 20/30 tusen ville jeg forventa mye, mye mer.
    Det er jo også litt bass "trykk" i bilen, veldig pentspillende. Diskanten kan være litt slitsom.

    Hva mener dere?
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

  • #2
    Det koster mer enn det smaker. (snakker av egen erfaring).

    Comment


    • #3
      Det er bra for dem som har pengene for det og syns det er bra nok. Som faren min sier, hva skal jeg med noe bedre hvis jeg syns det er bra nok selv om de koster like mye. Tåpelig argument, men mange tenker slik.

      Og så er det veldig lettvint å si ja til det når du kjøper ny bil.
      Mvh. Damir

      Comment


      • #4
        Ja, det er klart. Det er lettvint.

        Er det noen som vet hva dette Bose stereoanlegget består av?
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

        Comment


        • #5
          Kan spørre en kompis/nabo av meg, han har dette systemet i A3'en sin.
          Jeg fikk kjøpe den gamle Pioneer spilleren og sub'en hans for en billig penge da
          han fikk den nye bilen. Tror kanskje han angrer litt, har snakka om å kjøpe nytt nå...
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            stemmer det. Etter min mening så er det bedre å kjøpe høyttalere, en 5 kanaler og en liten 8-10" subwoofer. Du vil få samme opplevelsen, men det koster 6 ganger mindre. Men du vil ikke få muligheten til å skryte at du har Bose anlegg...
            Mvh. Damir

            Comment


            • #7
              Jeg ville brukt de 25-30 000 kronene selv på anlegg i stedet for å betale bilprodusenten for jobben å sette inni anlegget og produktene de bruker. Får mye mer ut av pengene på den måten hvis man legger i litt arbeid selv.
              Mvh Werner Harstad

              Comment


              • #8
                Må huske på at av de 25-30.000,- Bose-anlegget koster, går mye til å dekke inn kostnadene de har hatt til utviklinga av det (uansett hvor dårlig det måtte spille).

                Det har sittet et ingeniør-team og designet kasser som skal formstøpes i ABS-plast, det er spesialbestilt og -tilpasset forsterkere.

                I bytte for penga, får du et anlegg som spiller helt middels, men som er usynlig og ferdig installert. For mange vil det nok være verdt pengene.

                For de som søker god/mye lyd, og liker å gjøre ting selv, er det selvfølgelig mye mer lønnsomt å kjøpe noe universalt (konvensjonelle bilstereoprodukter) og installere selv.

                Custom er dyrt, sånn vil det alltid være.

                Comment


                • #9
                  Du sier noe der Miniboom.
                  Er nok en veldig god deal for de som ikke vil gjøre noe selv, men som har penger til og kjøpe bose anlegget og er fornøyd med lyden som kommer ut av det.

                  Det jeg faktisk lurer på er om det er noen subwoofer i anlegget?
                  Jeg har vært mange ganger i tvil når det kommer til kameraten min sin A3, men har kommet med konklusjonen at det må sitte en liten 8"/10" ett sted? Er ikke noe hard bass akkurat, men de lave frekvensene kommer godt fram på enkelte låter. Og jeg kan ikke tro at 6,5" kommer så lavt, akkurat.
                  VW Corrado - Prosjekt bil
                  Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                  It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                  I´m BANKRUPT - A G60 owner

                  Comment


                  • #10
                    Kompisen min har hvertfall en subwoofer i et av sidepanelene bak i sin A3 med bose.

                    Comment


                    • #11
                      tror ikke det er subwoofer i A4'en i bilen til min kamerat. Men han hadde originalt 2 ohms høyttalere i hattehylla som sørget for en fin bass.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #12
                        "Sub`n" Som sitter i disse bilene er 6" eller 6,5" og det sitter sub i A3, A4, A6 og A8 (litt usikker på størrelsen i A8) Man vil finne ei formstøpt plastkasse i en av sidene bak, som oftest på h.side. I nyere modell A6 og Q7 sitter disse i fram dørene.

                        Comment


                        • #13
                          Lytta på Harman Kardon anlegget i en 2008mod s-klasse til 1,6mil
                          Ble ikke kjempe imponert for og si det slikt, mellomtone/mid lengst nedi døra og diskant i speilhusdekslet. Diskanten ble veldig hørbar i forhold til mellomtone, bassen var veldig booomy og manglet dypbass, sikkert høyt tunet kasse.

                          Jeg hadde forventa mer av lydanlegget i en så dyr bil.

                          Comment

                          Working...
                          X