Announcement

Collapse
No announcement yet.

tilfeldig kontinuerlig smelling i høyttalere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tilfeldig kontinuerlig smelling i høyttalere?

    Hei, bytta tilbake til en billig tokanals forsterker i sta, alt fungerte fint med audison srx5 som eg hadde i før eg bytta..

    Når eg vrir om tenninga 1 hakk, og vrir på lysbryteren ett hakk slik at forsterkeren skrur seg på fungerer det i de fleste tilfeller helt fint,alt fungerer som bare juling!

    Men når eg starter bilen direkte(vrir om 2 hakk på tenninga, så smeller det kontinuerlig i høyttalerene som er koblet til forsterkeren, mens de to som bare er koblet til spilleren spiller helt fint. Når høyttalerene smeller blinker forsterkeren inn og ut av protect med 1-2 sec mellomrom.

    Har og klart å få det til å virke med bilen startet, med å få på forsterkeren før eg starter bilen. Ser ut som det funker når eg først vrir om ett hakk på tenninga, for så å vri om lysbryteren for å slå på forsterkeren, og deretter starte bilen

    Og om eg vrir om tenninga et hakk, og så vrir om lyset for å slå på forsterkeren så virker det som sagt ganske ofte, men om eg så vrir av og på lysbryteren så vil den etter et par ganger starte å smelle, og om eg fikler nok, begynner den å spille igjenn... Ka faen er det som skjer???


    Håper på at noen av dere vet hva som skal til

  • #2
    Dårlig kontakt ? sjekket alle koblingene dine?
    Mvh
    Andreas Moen Sæterbø
    Golf mk2
    Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

    Comment


    • #3
      Originally posted by hanza View Post
      Hei, bytta tilbake til en billig tokanals forsterker i sta, alt fungerte fint med audison srx5 som eg hadde i før eg bytta..

      Når eg vrir om tenninga 1 hakk, og vrir på lysbryteren ett hakk slik at forsterkeren skrur seg på fungerer det i de fleste tilfeller helt fint,alt fungerer som bare juling!

      Men når eg starter bilen direkte(vrir om 2 hakk på tenninga, så smeller det kontinuerlig i høyttalerene som er koblet til forsterkeren, mens de to som bare er koblet til spilleren spiller helt fint. Når høyttalerene smeller blinker forsterkeren inn og ut av protect med 1-2 sec mellomrom.

      Har og klart å få det til å virke med bilen startet, med å få på forsterkeren før eg starter bilen. Ser ut som det funker når eg først vrir om ett hakk på tenninga, for så å vri om lysbryteren for å slå på forsterkeren, og deretter starte bilen

      Og om eg vrir om tenninga et hakk, og så vrir om lyset for å slå på forsterkeren så virker det som sagt ganske ofte, men om eg så vrir av og på lysbryteren så vil den etter et par ganger starte å smelle, og om eg fikler nok, begynner den å spille igjenn... Ka faen er det som skjer???


      Håper på at noen av dere vet hva som skal til
      Har du med andre ord koblet forsterkeren opp mot lysene på bilen? Styrestrømmen altså? Eller koblet selve plussledningen til forsterker til lysbryteren?
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • #4
        Originally posted by Haakon O View Post
        Har du med andre ord koblet forsterkeren opp mot lysene på bilen? Styrestrømmen altså? Eller koblet selve plussledningen til forsterker til lysbryteren?
        Har pioneer spiller som har en ledning som står remote på, denne har en utgang som eg har koblet en kabelsko på som går bak til remoten på forsterkeren, videre framover går denne remotekabelen fra spilleren inn i den doble standardkontaktene, så trur det er originalt koblet sånn :P

        Fungerte helt fint å slå på forsterkeren me dlysbryteren sist gang eg brukte denne forsterkeren, så er ikke der problemet ligger...

        Men hva kan gjøre at forsterkeren spiller helt fint, men etter å slå den av og på(med lysbryteren) begynner den å smelle? for så å få dne til å spille igjenn etter litt mer fikling med bryteren?

        Når den først er igang er det null problem, så kan ikkje være noe gale med strømmen fra batteriet...

        Comment


        • #5
          Originally posted by moeN View Post
          Dårlig kontakt ? sjekket alle koblingene dine?
          mens det spilte gjekk eg å røska og dro i alle ledninger uten at det gjorde noe, så virker som det er bra kontakt

          prøvde det samma mens den dreiv å smalt, eneste som hjelper er å slå av og på til den spiller...

          men jævla irriterende å bruke et par minutt på det hver gang eg skal kjøre....

          Comment


          • #6
            Har feilsøkt litt i dag, kobla ut rca-en, smalt fortsatt av og til som før
            Koblet remote kabelen til 12v strømkabelen til spilleren, smalt fortsatt, brukte så en høgtalerkabel som remote, smalt fortsatt...

            Så enten er forsterkeren ødelagd, ellers er det noe gale med jordinga, men den funket jo helt fint med audison srx5-en, og den trakk jo mer strøm...

            Men får berre skru av og på forsterkeren til den funker da, om ingen har hørt om det samme problemet?

            Comment

            Working...
            X