Announcement

Collapse
No announcement yet.

P88rs som hopper ved endel basstrykk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • P88rs som hopper ved endel basstrykk

    Min P88RS liker ikke bass. Når jeg tester musikk med _veldig_ mye bass, så hopper cd`n.. Hver bidige gang..

    Er ikke snakk om ekstremt lydnivå, men er 2stk 12" kicker L5 med en 1000w Hertz blokk på.. Aner ikke DB osv, men hva skal man si.. Det trøkker ganske så bra når det begynner å hoppe.

    CD-spillern sitter selvfølgelig ganske godt fast montert, så jeg skjønner ikke helt at det er nok trykk i bilen til at denne skal flytte på seg fysisk..

    Er dette et kjent fenomen, eller må jeg montere spillern min i noe slags mykt oppheng pga dette?
    02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
    01` Seat leon R 4x4 turbo
    Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

  • #2
    Jeg hadde en Pioneer 8600 som begynte å hoppe på plata med engang man spilte litt høyt. Har fått inntrykk av at det er en svakhet med Pioneer sine spillere.
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Hifonic View Post
      Jeg hadde en Pioneer 8600 som begynte å hoppe på plata med engang man spilte litt høyt. Har fått inntrykk av at det er en svakhet med Pioneer sine spillere.
      X2. Hadde samme problem jeg og tidligere i fjor, men det var ved 150db+. Først hadde jeg pioneer og deretter alpine, begge hoppet uansett En god investering ville vært en ipod eller lignende, slipper du iallefall at det hopper uansett hvor høyt du spiller.
      Mvh Werner Harstad

      Comment


      • #4
        Min Alpine D310 har aldri hoppet, selv om man ser hele spilleren vibrerer. Men kan komme av at det er DVD-drev i den spilleren.
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Har ein pioneer avic x1bt,den har heller aldri hoppet på lydnivåer opp mot 150 db.Dette er også en dvd spiller.Så mulig det er en fordel da?

          Comment


          • #6
            Vel, 150db er det IKKE.. 130+ er det sikkert, men laaangt ifra 150.. Samme subkasse spilte rundt 143db i en Golf 2 med 2stk 1kw kicker monoblokker.

            Ipod har jeg men jeg mangler Ipod adapteret hehe..

            Dette er ikke et stort problem for meg, da bass ikke akkurat er noe jeg leker mye med.. Men nå vet jeg at problemet er der, å det er desto verre
            02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
            01` Seat leon R 4x4 turbo
            Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

            Comment


            • #7
              Min hoppet også med DD9515, men det var ved 140db+...
              Mvh Even S. Jensen
              Tlf 41091189
              Digital Designs, nothing is even close!

              Comment


              • #8
                Prøv å feste spilleren bedre, så den ikke rister så fælt?

                Min gamle 880PRS hoppet med tre Pioneer 3004SPL i en Celica... tror ikke jeg spilte så høyt før det hoppet. Kanskje litt over 140dB, neppe mye over... Men jeg gikk over til MP3-CD'er og har aldri hatt problemer siden. Ikke i biler som har spilt høyere heller.

                Nå bruker jeg USB, og har følgelig heller ingen problemer. Det er jo USB/iPod som er framtida.

                Comment


                • #9
                  Blir det ikke feil med og nevne db ved hopping ? :P

                  For og overdrive litt så rister det vel ganske mye mere ved 50hz enn ved 16hz
                  Mvh
                  Andreas Moen Sæterbø
                  Golf mk2
                  Focus Acoustics ~ /////ALPINE ~ Northstar ~ Kenwood ~ MTX

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by moeN View Post
                    Blir det ikke feil med og nevne db ved hopping ? :P

                    For og overdrive litt så rister det vel ganske mye mere ved 50hz enn ved 16hz
                    Det rister ikke nødvendigvis mer ved 50hz enn 16hz... det er mye mer luft i bevegelse ved samme lydtrykk og 16hz enn 50hz.

                    Samtidig vil hver enkelt bil og hvor godt enkeltkomponentene er skrudd fast, påvirke hva som vibrerer ved hvilke frekvenser (og evt. hvor mye).

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by moeN View Post
                      Blir det ikke feil med og nevne db ved hopping ? :P

                      For og overdrive litt så rister det vel ganske mye mere ved 50hz enn ved 16hz
                      Det rister fortere ja, men ikke nødvendigvis mere. Noen 20hz testtoner i bilen med BTL`ene fikk det til flexe noe voldsomt hos meg i allefall. 30-35hz så ble alt litt gele aktig
                      Mvh Werner Harstad

                      Comment


                      • #12
                        Min hopper like mye med MP3 cd`r..

                        Aner ikke ved hvilken frekvens osv da, da det skjer med kun musikk spilling ikke div frekvenstester/bass tester..

                        Tenkte få med meg Jonny Ulvund å forsøke måle DB en dag, så får vi se.. Morro å sjekke hva systemet klarer og
                        Men da må jeg få tak i ipod/usb ip-bus boks først hehe
                        02` Volvo V70 D5 197hk/470nm
                        01` Seat leon R 4x4 turbo
                        Takk til ULVUNDS BILSTEREO for god service og priser!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Ola View Post
                          Min hopper like mye med MP3 cd`r..

                          Aner ikke ved hvilken frekvens osv da, da det skjer med kun musikk spilling ikke div frekvenstester/bass tester..

                          Tenkte få med meg Jonny Ulvund å forsøke måle DB en dag, så får vi se.. Morro å sjekke hva systemet klarer og
                          Men da må jeg få tak i ipod/usb ip-bus boks først hehe
                          Sucks. :P Lykke til

                          Comment


                          • #14
                            Sitter med samme spiller, hopper som bare det her og.
                            men av og til tåler den mere bass en andre :S (ja med samme cd og sanger)
                            så jeg kjører mest ipod
                            Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                            Comment

                            Working...
                            X