Announcement

Collapse
No announcement yet.

Demping av hjulbuer, utvendig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Demping av hjulbuer, utvendig?

    Heisann!

    Tenkte jeg skulle få vekk litt veistøy fra bilen. Har kjøpt inn noen pakker stp og lurer på hvor
    de helst bør brukes for best resultat. Hjulbuene burde være en stor kilde til støy, tenkte jeg.
    Kan jeg isolere utvendig? eller vil jeg oppnå best resultat ved å isolere under mattene fra innsiden?

  • #2
    Verken butylen eller alufolien på dempemattene er spesielt glad i saltet på veiene. Ville nok holdt meg til normal rustbeskyttelse og heller lagt litt tykkere/flere lag enn vanlig. Seige rustbeskyttelsesmasser har relativt gode dempeegenskaper uansett.

    Sånn sett ser jeg vel ikke bort fra at Noxudols lyddempingsmasse og rustbeskyttelsesmasse inneholder mye av det samme. Mulig den kan brukes inni hjulbuene uten problem?
    EDIT: sjekka nettopp databladene, og jeg tok feil. Tror jeg ville holdt meg til rustbeskyttelsesmasse under bilen og heller brukt dempemassen inni.
    Last edited by epifant; 27-01-2010, 12:10.

    Comment


    • #3
      Du kan bruke dempemassen under bilen, men du må legge noe annet utenpå etterpå. F.eks lakk/maling.

      Har gjort dette selv med svært tilfredstillende resultat.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Jeg har brukt dempematter(husker ikke hva de heter, de med slik grå folie fra installbay) i hjulbuene, med tectyl utenpå riktignok(tykt lag). Ikke hele hjulbuene, men der det utsatt for rust på min bil.

        Det holder enda det ihvertfall
        1989 Volvo 740 GL

        Comment


        • #5
          Takker for svar. Jeg synes hjulbuene utvendig virker ganske logisk. Da får man stoppet lyder/vibrasjoner i første leddet før de når chassis og interiør. Det virker logisk for meg, men jeg har ingen erfaringer med det så det er jo bare spekulasjoner. Ble det god effekt av å legge de i hjulbuene, daruu? var det verdt det?.

          Å legge under bilen hørtes smart ut, er lettere å komme til enn å ta ut seter og rive opp gulvmateriale. Eneste haken er at etter mange år har det samlet seg mye drit der, så det blir en ganske hard vaskejobb. De må jo ha god kontakt med platene.
          Last edited by strife; 29-01-2010, 11:26.

          Comment

          Working...
          X